[Byggtråd] Örange Stage 5

marr

Moderator
Forumvärd
Klickat hem en ram, lite bromsar, något nav och så.
Det blir en blandning av brittiskt, svenskt och lite schweiziskt. Med shimano växlar :)

Just nu i väntas tider. Återkommer om nån vecka eller så.

Bävar inför att behöva nava om mina hjul till boost. Inte ett dugg sugen på den delen.

Edit: Det svenska är tyvärr ingen EST ram...

Senast ändrad:

marr

Moderator
Forumvärd
Förhoppningsvis ska de inte ta 8sidor eller vad de nu var innan jag fick den förra ramen :p

marr

Moderator
Forumvärd
Vaknade kallsvettig och insåg, hur fan ställer man in en Ö gaffel eller en Ö coildämpare?
Finns de någon vettig guide att följa?

mikipedia_

Aktiv medlem
Bracketing, sen kan du hyra en shockwiz till bra pris av Urtomas till gaffeln iaf.
Annars så nördar du ner dig i Vorsprungs Tech tuesday filmer i nån vecka nu så ger det sig självt sen?

Edit. Här är iaf några vettiga avsnitt.

Senast ändrad:
Från vad jag sett på Youtube verkar Öhlinsdämparna levereras med certifierade mekaniker som ställer in dämparna efter rigorösa, åkaranpassade tester. Så det är nog lugnt : )

marr sa:
Vaknade kallsvettig och insåg, hur fan ställer man in en Ö gaffel eller en Ö coildämpare?

marr

Moderator
Forumvärd
tarkovskij sa:
Från vad jag sett på Youtube verkar Öhlinsdämparna levereras med certifierade mekaniker som ställer in dämparna efter rigorösa, åkaranpassade tester. Så det är nog lugnt : )

marr sa:
Perfekt! Kommer de med sin stora Öhlinsbuss o meckar åt en alltid sen?

Raggamuffin

Aktiv medlem
marr sa:
Vi kör en bracket med min brors spreadsheet till rallybilar. Öhlins som Öhlins :)
Behöver bara en garmin, ett stoppur, ett kollegieblock och en bit skog.

marr

Moderator
Forumvärd
Lite skillnad mot sist jag köpte ram. Jag har redan fått ett kollinummer.
Gör som senast, köper ett kit med ram, gaffel och dämpare. Från UK, men kanske inte p-x denna gången...

marr

Moderator
Forumvärd
Orwar sa:
Uj uj. Om det är en Örange-Orange är det ju snuskigt läckert.
Vore kul o veta hur många av de 6 som de skulle sälja som har gått iväg. Det är ju ett attraktivt pris med tanke på vad som ingår.

Jeppe_E

Ny medlem
ohhh guld :)

Här är en passande sadel (jag vet ju hur svårt du har att hitta matchande sadlar) :p

SDGGold.jpg

Senast ändrad:

H.

Aktiv medlem
Ambitiöst dekalprojekt. Har du designat själv?

Bygget blir nog också rätt fett... :)

marr

Moderator
Forumvärd
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer