[Byggtråd] Örange Stage 5

mikipedia_

Aktiv medlem
wihoo va skoj att se det händer något!
Det är bäst du bygger ett valv åt den där tills jag kommer ner på besök, finns risk att den migrerar till dalarna annars?

Vad var det för gaffel nu igen coil lr luft?

marr

Aktiv medlem
mikipedia_ sa:
Det är bäst du bygger ett valv åt den där tills jag kommer ner på besök, finns risk att den migrerar till dalarna annars?

Gaffeln är luft. Lite ovant med luftdelen i höger ben däremot :p

mikipedia_

Aktiv medlem
marr sa:
mikipedia_ sa:

Ja det är bara slänga den, ska ju va i vänster?

Mer seriöst så kommer du få en grymt fet hoj!

marr

Aktiv medlem
Putte.w sa:
marr sa:
mikipedia_ sa:

Montera den elgigantenstyle så blir det lite mer vant
De ska jag göra, tack för tipset :)

xyz-saft

Aktiv medlem
Jag hade gråtit lite om jag inte satt skyddsplast på en sån hoj innan jag började plocka ihop den. Särskilt när inte alla delar finns så den ändå inte kan bli klar på en gång.

marr

Aktiv medlem
Ska bara försöka bli klok på invisiframe och deras kit med skydd till gaffeln.

De har för två olika rxf36 gafflar. En som heter stx och en som heter ttx. En är 2017 och en är 2018. Någon som vet vad som kan tänkas skilja? Såvitt jag vet heter både coil och luft gaffeln ttx, och är samma chassi.

mikipedia_

Aktiv medlem
marr sa:
Ska bara försöka bli klok på invisiframe och deras kit med skydd till gaffeln.

De har för två olika rxf36 gafflar. En som heter stx och en som heter ttx. En är 2017 och en är 2018. Någon som vet vad som kan tänkas skilja? Såvitt jag vet heter både coil och luft gaffeln ttx, och är samma chassi.
Har dom inte bara tagit namnen från bakdämparna?

mg25

Medlem
Öhlins RXF 36 stx finns bara till specialized för tillfället har jag för mig. Den har bara lågfartskomp och retur inställningar.

Senast ändrad:

marr

Aktiv medlem
Luthman Photography sa:
mg25 sa:
Öhlins RXF 36 stx finns bara till specialized för tillfället har jag för mig. Den har bara lågfartskomp och retur inställningar.
Ja, det är väl en enklare single tube-dämpare och inte twin tube som de andra.
Hur attans ser man skillnad? Får kolla förpackningen när ja kommer hem. Det står specz bland annat på gaffellådan så.

Edit: min har ju både hsc och lsc vredet iofs. Så de får allt vara en ttx då.

Senast ändrad:

OneStepBeyond

Ny medlem
Jävlar vad snygg! Blir nästan lite tårögd. Bara hem och sälja bilen... Eller tidigare nämnda njure eller annan kroppsdel. Ser verkligen fram mot att se den komplett!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer