[Byggtråd] Scott Hyper/Classic Spark SL - 2st xc-raketer

Cyklist

Aktiv medlem
Tyvärr äger jag varken jet eller yacht i nuläget så den blir lite svår att styra upp, men skinnhandskar är eventuellt på gång lite längre fram iaf!

Cyklist

Aktiv medlem
Tack ska ni ha!

Paco: Kör lite på devisen att leverera först och förhandla sen när de inte kan säga nej. ;)

Cyklist

Aktiv medlem
Är det ens ett Dangerholm-bygge om man inte tar det till bikeparken?

Tog en xc-tur först och vilken fantastisk cykel. Känns som att man verkligen lyckades få till ett balanserat bygge, otrolig respons men ändå rätt bomb proof känsla. Tur nummer två ser ni smakprov på nedan.

p5pb17423065.jpg

p5pb17423066.jpg

Sajo

Medlem
Supersnyggt som vanligt. Du har grym känsla för färg och form. Vem har fotat? Han/hon skall också ha en eloge!!
/Sajo

Kneecap

Aktiv medlem
thomaslundstrom sa:
John Deere har lite klargult i sin färgsättning också; BRG matchas sällan med gult (även om de två färgerna passar jäkligt bra ihop) utan snarare med krom och ljust läder.

Tjena!

Lotus racingteam håller inte med dig. Dom har kört den combon sen dackefejden. Därför matchar ingen annan med samma färger. Aston Martin är närmast men använder neongult istället.

Lotus_48_-_001.jpg

upt127.jpg

Cyklist

Aktiv medlem
Kul att man äntligen fick lägga upp lite action och ni gillar det!

Otroligt tråkigt däremot att sista delen till Gamblern dyker upp först senare idag, och imorrn åker jag till Norge för semester så kommer inte hinna styra upp foton och artiklar etc så jag kan presentera cyklarna ordentligt nu. Menar verkligen inte att låta bortskämt negativ (jag har ju ändå haft min vintercykel hela tiden haha...) men när man har lagt ner ett par hundra timmar på att bygga ett par cyklar så har det verkligen slagit andan ur en att egentligen missa halva säsongen på grund av förseningar och trassel med att få alla grejor. Så mycket att jag knappt känner glädje att bli klar, superkul att ha haft tre veckor semester och noll dagar downhill till exempel.
Livet är för kort för den skiten.

MEN, Norge gör en nog gott och ska släpa med mig Sparken att kunna cruisa runt på lite. Sen jäklar är det dags att sända skakningar genom cykelinternet med presentation!

Fotograf är min goda vän Andreas Timfält, han har fotat mycket skidor och bräda förr och driver nu firma här. Vi brukar vara ett bra team, jag kommer med idéer om var/vinklar och han finslipar till superresultat!

Jag tror att det allra bästa är att skåla i riktning Mora (förslagsvis whiskey) så kan ni föreställa er mig såhär i samma sekund!

xyz-saft

Aktiv medlem
Balanserat bygge och "äh, jag passar på att lacka om bilen så den matchar cykeln"? :D

Riktigt fint blev det i alla fall, grymt jobbat.

Cyklist

Aktiv medlem
Höstskrud!
Kanske en av de bättre användningarna av tan walls? I övrigt redo för misär och mörker med Moonlight Bright as Day 2800 (lumen) som jag visserligen bara parkeringstestat än så länge men verkar fantastiskt bra. För att få dit på nya justerbara Syncros-fästet som tillverkas av K-Edge tog jag fram Dremeln och gängtapp för att få dit ett GoPro-fäste för att testa om det funkar att ha den högt. Annars finns det en GoPro-adapter för dessa fästen som sitter supercleant och lågt men hade liksom inte tålamod att vänta på att få hem ett sånt.
Tycker man 2800 är för lite så har de även varianter med 6000 respektive 12000 lumen så man kan känna sig som en timmerbil ute på grusvägarna i vinter. Bra med norskar som bor i mörker två månader om året och tar fram grejor.

Fick hem nya Syncros-stället också, först tänkte man lite "Va fan?" när man såg bild på det men riktigt smidigt i verkligheten. Bygger inget på höjden trots verktyg så perfekt om man har en tight ram, och flaskan hamnar lite offset och är superenkel att få i.

p5pb17943231.jpg

p5pb17943232.jpg

p5pb17943229.jpg

p5pb17943228.jpg

p5pb17943227.jpg

NickPick

Aktiv medlem
Lampan är jag inte såld på, men resten! Vilken hoj.
Hur är dom där däcken i liteskin? Snygga, grova för en xctönt, prisvärda.

Cyklist

Aktiv medlem
Kära Happyiter, ni har ju varit med från början så lite dåligt samvete över att det är så långsamt med uppdateringar här numera då Instagram +ANNAT upptar mycket tid. Men här är iaf en uppdatering på vad som förhoppningsvis ska bli den överjävligaste xc/xcm-cykeln som någonsin byggts.

Äntligen LiveValve och planen om helt dold vajerdragning gäller fortfarande.
Övriga planerade spec-höjdpunkter är exempelvis:
- Syncros Silverton SL fullkolfiber-hjul och Nino-styre
- CeramicSpeed-drivlina
- Integrerade Berk-sadelkombos eller AXS dropper beroende på bana/önskan
- Trickstuff special-bromsar
- Team work med LocalBikeChop, Hellöre och massor av custom-jobb för att få ihop allt

p5pb18321302.jpg

p5pb18321301.jpg

p5pb18321300.jpg

p5pb18321299.jpg

tmalm

Aktiv medlem
Tycker du ska ha en integrerad berk AXS sadelkombo. #onesaddletorulethemall
Allt annat är halvfärdigt:-)

/T

Cyklist

Aktiv medlem
Tycker du ska ha en integrerad berk AXS sadelkombo. #onesaddletorulethemall
Allt annat är halvfärdigt:-)

/T
Haha ledsen men vi får vackert nöja oss med en lös Berk-sadel på en AXS-stolpe i så fall. Men hade varit nice, är ju en rejäl doning till klämma på de där stolparna!

När den är klar kan du skicka den till mig! ;)

Den där cykeln kommer bli kung i spåret!
Den här byggelsen stannar förhoppningsvis i min ägo livet ut. ;)

Cyklist

Aktiv medlem
AlfaAlfa gjorde att jag i afton föll ner i kaninhålet som är Happyride, så varför inte en uppdatering om Hyper-bygget.

Såhär en kvicka två år sen man började rodda uti det här projektet så börjar det faktiskt likna något. På det stora hela är jag hemma, men måste hitta någon lite bättre än mig på att kapa (eller rättare sagt få ihop) sladdar så att jag kan få sladden till sensorn på gaffeln förlängd. Sen hoppas jag få till en riktigt specialare vad det gäller AXS-reglagen, men får se hur det går. I sammanhanget känner jag mig som en pensionär som ska lära mig hur en modern mobiltelefon fungerar.

MEN, den stora frågan är ju vad fan kommer det spelas för låt i cykeln när man kopplat in gaffeln?

p5pb19495879.jpg

p5pb19495880.jpg

p5pb19495878.jpg

andjo024

Aktiv medlem
Riktigt brutal! Dock tycker jag att klämman runt sadelröret stör utseendet lite... På nåt sätt tycker jag att den bryter dom sköna linjerna och färgen som skapar en helhet. Med det sagt, jag har ingen aning om hur det skulle lösas och jag skulle själv aldrig kunna få till det resultatet du har nu 😁

Cyklist

Aktiv medlem
Snart börjar nästa räkenskapsår för cyklar och om någon behöver hjälp att övertyga sin respektive (eller sig själv) att det faktiskt behövs n+1 så kan ni lämna mig som referens/relativt exempel alternativt be henne/honom kontakta mig!

p5pb19898652.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer