[Byggtråd] SCOTT Roxter 24 - 65 000:- insamlat till Min Stora Dag!

Cyklist

Aktiv medlem
Helt galet! Tack!
Och ett extra litet bonus-tack till Bengt-Re (gissar jag) för att du styrde upp jämna siffror igen, alla kronor räknas men det var lite jobbigt för min inre perfektionist där ett tag. ?

Cyklist

Aktiv medlem
Alltså, så otroligt. Fan lite rörd på riktigt och det brukar sitta långt inne...
Trodde ALDRIG insamlingen skulle dra in en så stor summa, så fint att se alla sluta upp så bra.

Tack Martin för sista knuffen!
Och tack till alla er happyiter som skänkt och delat insamlingen, som peppat och till Kalle Bern och Happyride som körde artikel och lät stickyn ligga kvar.

Fredagskänslan är på topp fast jag jobbar hela helgen! ???

marr

Moderator
Forumvärd
Cyklist sa:
Alltså, så otroligt. Fan lite rörd på riktigt och det brukar sitta långt inne...
Trodde ALDRIG insamlingen skulle dra in en så stor summa, så fint att se alla sluta upp så bra.

Tack Martin för sista knuffen!
Och tack till alla er happyiter som skänkt och delat insamlingen, som peppat och till Kalle Bern och Happyride som körde artikel och lät stickyn ligga kvar.

Fredagskänslan är på topp fast jag jobbar hela helgen! ???

Håll nu hälg med dig :) de är du värd!

BJS

Aktiv medlem
Cyklist sa:
Helt galet! Tack!
Och ett extra litet bonus-tack till Bengt-Re (gissar jag) för att du styrde upp jämna siffror igen, alla kronor räknas men det var lite jobbigt för min inre perfektionist där ett tag. ?

Lite OCD har vi alla.. ?

Cyklist

Aktiv medlem
Det här är ju inte klokt, nu är ju inte 60k alltför avlägset ens!
TACK alla ni som fortsätter skänka. Jag kommer ju uppenbarligen få lov att gå in och jämna till siffrorna så OCD-Gustav kan sova...

Med kärlek är det ju lite den här känslan till ceel... ;)

Cyklist

Aktiv medlem
Fick precis ett meddelande från syrran som löd ”Älskar Bengt, tredje gången han jämnar ut summan ?”
Och kunde inte sagt det bättre själv! Xyklisten här på forumet påtalade även igår att det var så skönt att se haha.

BJS

Aktiv medlem
Cyklist sa:
Fick precis ett meddelande från syrran som löd ”Älskar Bengt, tredje gången han jämnar ut summan ?”
Och kunde inte sagt det bättre själv! Xyklisten här på forumet påtalade även igår att det var så skönt att se haha.

???

Cyklist

Aktiv medlem
Tack Jimel!!

Slängde in en femhundring till så nu är det bara 800:- kvar till 60k - hoppas! ??

Cyklist

Aktiv medlem
Sååå grymt! 60k är fan mycket pengar på riktigt, jag tänkte verkligen från början att 25k skulle vara riktigt bra!

70k blir nog tight såhär sista timmarna men så otroligt nöjd och imponerad med 60k så kunde knappt vara gladare. Än en gång, stort tack alla. Blir många glada barn för 60 000:-

Och icke att förglömma, strax dags att dra en vinnare av cykeln!?

Cyklist

Aktiv medlem
Tack fhloston!

64 000:- landade det på inklusive några välkomna övertidsbidrag. Det var en otroligt bra spurt sista dagarna.
Som variation till att ha ont i händerna av Moraknivar är jag nu lätt öm efter att ha klippt vad som kändes som en miljon små lappar med alla "lotter" så allt är redo för att få fram en vinnare av cykeln imorrn!

jonte987

Aktiv medlem
65 000. Det trodde jag inte för några dagar sedan.

Nu blir det en spännande julafton även för pappa! Vem ska vinna lotteriet!?

Cyklist

Aktiv medlem
Visst är det helt otroligt?!

Och vinnaren är... Viktor Jansson som skänkte den 20/12!
Video från dragningen ser ni nedan, men vill verkligen rikta ett litet extra tack specifikt till alla här på Happy som skänkte och hejade på. Så fint att se!

Jensen

Aktiv medlem
En sådan här dragning där man vill vinna men samtidigt inte blir besviken om man inte gör det då det viktiga var att bidra till att barn får lite glädje även när man är sjuk. Såååå bra grej och stort grattis till vinnaren och framför allt alla barn som får ta del av denna fantastiska insamling. All kredd till dig Gustav!!!

thomalin

Aktiv medlem
Jensen sa:
En sådan här dragning där man vill vinna men samtidigt inte blir besviken om man inte gör det då det viktiga var att bidra till att barn får lite glädje även när man är sjuk. Såååå bra grej och stort grattis till vinnaren och framför allt alla barn som får ta del av denna fantastiska insamling. All kredd till dig Gustav!!!

+1!

Fast grabben blev dock lite besviken, han var ”helt säker” på att vinna... så nu åker man väl på att köpa en Scott åt honom.. nåja, värre saker har hänt ;)

Cyklist

Aktiv medlem
Jensen: Tack för de orden, fint att höra!

thomalin: Tro mig, jag önskar verkligen att jag hade minst 50 special-Roxters att tävla ut, det var många fina kämpa-rop och historier man fick ta del av som jag verkligen ville belöna. För att inte tala om alla juniorer som hoppats såklart!
Hälsa grabben så mycket från mig och tacka för att ni var med, och om du vill så kan du dra iväg ett PM till mig med din adress så ska jag skicka en Scott-kepa till honom som ändå var lite för liten för min hårdrocks-kalufs.

P

Paco

Guest
Jensen sa:

+1 på varenda bokstav.

Riktigt stort av dig, Gustav, och Scott!!

fhloston

Aktiv medlem
Jensen sa:

+1

Scott borde göra en "Stora dag Danger-edition" och skänka överskottet till Min stora dag. Då kan thomalin köpa en sån till grabben :-)

Jensen

Aktiv medlem
thomalin sa:
Jensen sa:

+1!

Fast grabben blev dock lite besviken, han var ”helt säker” på att vinna... så nu åker man väl på att köpa en Scott åt honom.. nåja, värre saker har hänt ;)

”Problemet” är att du lär behöva lacka den. Cyklist har satt ribban :-)

thomalin

Aktiv medlem
Cyklist sa:

thomalin: Tro mig, jag önskar verkligen att jag hade minst 50 special-Roxters att tävla ut, det var många fina kämpa-rop och historier man fick ta del av som jag verkligen ville belöna. För att inte tala om alla juniorer som hoppats såklart!
Hälsa grabben så mycket från mig och tacka för att ni var med, och om du vill så kan du dra iväg ett PM till mig med din adress så ska jag skicka en Scott-kepa till honom som ändå var lite för liten för min hårdrocks-kalufs.

Ja, att tävla ut snygga Roxters borde bli en vana ;)

Berättar för grabben i morgon om erbjudandet om kepsen! Keps, buff eller mössa sitter alltid på, så en keps från Scott sitter nog fint, han blir garanterat glad. Nuvarande cykel från Frog är urväxt till våren, så kanske kan kepsen vara hint om nästa :)

thomalin

Aktiv medlem
Jensen sa:
thomalin sa:
Jensen sa:

+1!

”Problemet” är att du lär behöva lacka den. Cyklist har satt ribban :-)

Hm... ja, du har en poäng där :)

thomalin

Aktiv medlem
fhloston sa:
Jensen sa:

+1

Scott borde göra en "Stora dag Danger-edition" och skänka överskottet till Min stora dag. Då kan thomalin köpa en sån till grabben :-)

Bra idé!

h.g.j

Aktiv medlem
fhloston sa:
Jensen sa:

+1

65.000kr/st? :) Snyggt jobbat med insamlingen Gustav!

Tant_Trek

Aktiv medlem
Cyklist sa:
Tack, kul att ni gillar resultatet!
Om cirka en vecka öppnar insamlingen och chansen att vinna hela rasket, här är den matchande hjälmen in progress.
Kan ju berätta att det var faktiskt inte lika asdrygt att maskera en hjälm som jag hade förväntat mig - det var ännu värre. ?

Tack för en fin tråd och grattis till mycket lyckad insamling!

Om man tror man kan dryga sig och orka maska en hjälm för att spraya den... även om en nybörjare säkert inte kan göra det lika snyggt som i denna tråd:
Jag har svårt att tro att några lager sprayfärg kan ändra skyddsfunktionen på hjälmen, om man maskar supermegabautaultranoga så att absolut inget av dämpmaterialet målas, verkligen bara plastskalet?
Plastskalets funktion är väl att vara en lastutbredare, för att inte knäcka skummet direkt vid islag?
Några klocka kommentarer på detta?
(Jag frågade en firma som säljer folie, de vågade inte svara på om hur deras produkter eventuellt påverkar ett hjälmsakl för cykel.)

Cyklist

Aktiv medlem
Tack!
Jag tror ingen tillverkare officiellt ger tummen upp, men tvivlar på att det är ett reellt problem numera. I det här fallet så kändes det extra safe då den mattsvarta färgen från fabrik redan var någon form av lack/beläggning uppepå plastskalet. Inget som imploderade när jag gjorde min fullface-hjälm heller.
Och mig veterligen så är det inget special när diverse proffs får sina hjälmar custom-lackade.

Så är det 100% säkert att göra? Förmodligen inte, men om du lovar att inte stämma mig så säger jag kör på. :)

Tant_Trek

Aktiv medlem
Haha, OK, jag lovar att inte stämma dig!!!
Och kan förstås förstå att i praktiken vill ingen tillverkare av varken hjälm, folie eller sprayfärg säga OK, pga skillnader i hantering hos oss som kluddar. Men det är ju inte som en gammal moppe- eller MC-hjälm i polykarbonat, där limmet från vissa klistermärken kunde lösa upp materialet. Återigen, den yttre plasten på en cykelhjälm är ju inte den del som främst skyddar skallen, den ska väl bara sprida islaget över skummet så det inte smulas sönder direkt.

Hoppas vinnaren av din cykel visar den in action!

thomalin

Aktiv medlem
thomalin sa:
Cyklist sa:

Ja, att tävla ut snygga Roxters borde bli en vana ;)

Berättar för grabben i morgon om erbjudandet om kepsen! Keps, buff eller mössa sitter alltid på, så en keps från Scott sitter nog fint, han blir garanterat glad. Nuvarande cykel från Frog är urväxt till våren, så kanske kan kepsen vara hint om nästa :)

Tänk vad en tävling och en keps kan göra, siktet var helt inställt!

New Bike Day idag! Vad kostar en omlackering ;)

A27AA7AF-CE6B-40F7-84FD-F6BA7C6EF127.jpeg

Topp