xdr sa:Som vi har väntat!
Vill köra en Chuck Norris och svara "ALLA!" på denplanetx sa:Äntligen..
Innovativt, nyskapande, fräckt, coolt, fränt, grymt, extremt.. vad är de mest passande ordet för detta bygge?
Haha jag känner att det blir liksom sjukt tung musik men en sjukt lätt cykel?Bonzo sa:Oooh!
Hoppas på något prototypliknande fantasimonster. Som om Rammstein fick barn med Henry Rollins och tvångsmatade skapelsen med NIN och Marilyn Manson och uppfostrade hen att bli cykel.
Fast...du bukar ju ha lite finare finish på dina projekt, så jag kanske ska prata med EST om de drömmarna så får du göra ett toppen av linjen-bygge igen. Vad det än blir så räknar jag med att det kommer bli alldeles...alldeles....alldeles underbart.
Jajjemän! Just den looken är en av de snyggaste jag sett 2018 så känns nästan lite jobbigt att gå loss på den här. Det är klassiska scissors-länkaget dock.Marcus TSD sa:Team klibborna! Blir det 4-bar versionen som dom kört senaste året (looks like a session), eller "klassiska" scissors länkaget?
Sen om det blir världens råaste får vi se. Brorsan har strippat hela sin Gambler förutom länkaget och sen maskinpolerat det mesta på den :)
Just den där hojen är verkligen så läcker. Framtriangeln kan mycket väl vara den jag har nu, det är en som teamet kört WC på.Astraboy sa:Den här i en superstrippad form kanske
Jag hoppas på det! Inget spikat än då, men mycket möjligt att det blir lite updates från min snickarbo.Crossmax sa:Fräsigt! Blir det GMBN-reportage av detta?
Riktigt så lätt blir det inte, planen är att självklart bygga lätt men sen kommer utseende och framför allt funktion prioriteras som vanligt.VKruger sa:sub 10KG DH ?
Kolfibersving? Vilken kolfibersving... *ser oskyldig ut* ;)Marcus TSD sa:Har precis haft nere min Gambler i smådelar, och själva huvudramen är rätt lätt faktiskt, även om den är alu. Baktriangeln not so much! är säkert delvis därför dom körde protos i carbon förra året i racing, samt att få det mer progressivt med lite annan geo.
Allt annat är otänktbart.frankfurt sa:Vågar jag gissa på Trickstuff Maxima?
Sorry för trådkapning, men Har funderat på sådan finish till en av mina cyklar. Har han typ klarlackat över det hela, eller behöver han polera upp den med jämna mellanrum?Marcus TSD sa:Sorry tänkte fel, här är bild på brorsans hoj!
Tack för bilderna, kul att se! Edit: Too slow, såg att hojen redan var monterad igen och ute till salu!Marcus TSD sa:Sorry tänkte fel, här är bild på brorsans hoj!
Tack! Är det något man nördat ner sig i utöver cyklar/träning här i livet så är det musik, så det väljs med omsorg.m3lk3r sa:Ser fram emot detta bygget!!
Alltid bangers till låtval i dina insta-klipp för övrigt.
Ingen märkligare anledning än att jag blev tvungen att reklamera båda mina SL G4. Vilket skönt nog löste sig och var godkända reklamationer, men tog närmare 2 månader och förtroendet för RF-vevar fick sig tyvärr en rejäl törn.Startgas sa:Får man fråga varför du inte gillar Raceface vevparti?
Jag kör på att bygga generellt lätt och sen styra känslan med hur tunga däck man lägger på. När jag hade mina lätta Sessions så gjorde det större skillnad än något annat att styra den roterande vikten, blev lite annat driv och lugn genom värsta stöket då.AX3L sa:Hur resonerar du kring vikt på en DH-cykel? Det finns ju olika skolor med folk som till och med lägger till extra vikt för stabilitet osv.
99% spikat att det blir X0, föredrar SRAM-reglagen osv.frankfurt sa:Di2 eller: https://www.ebay.com/itm/Shimano-Airlines-/281325916610
Eller ännu bättre en moddad eTap?
Det hade varit något!SebbeK sa:Jag tycker Öhlins borde kunna skaka fram en customdämpare till dig!
Cyklist sa:Fint nog så har iaf grabbarna i Schweiz redan styrt upp det där med kolfibersving!
Nog ska kniven fram! Jag tycker (på riktigt) fortfarande inte om orange... ?erka sa:Ropen skalla låt kniven falla!
Kniven! Kniven! Kniven!
Även om lite skrikig färg faktiskt skulle göra sig bra mot det råa alut.
Kanske vända på det med orange länkage och knivad sving.
Ska jag kolla läget imorgon när dom har aw på jobbet?Cyklist sa:Nog ska kniven fram! Jag tycker (på riktigt) fortfarande inte om orange... ?erka sa:Ropen skalla låt kniven falla!
Kniven! Kniven! Kniven!
Även om lite skrikig färg faktiskt skulle göra sig bra mot det råa alut.
Kanske vända på det med orange länkage och knivad sving.
Man känner sig nästan så på gång nu att man överväger att höra med Morakniv om de inte kan ställa upp med dussin.