Byta batteri i garmin cykeldator.

elmfeldt

Medlem
Gillar min 520 mycket och har inte lust att byta men batteritiden gör mig tokig. Någon som vågat sig på ett byte!? Och vågar man ladda såna där batterier!?

ejma

Aktiv medlem
Jag har bytt batteri i en Edge 705 och den fungerar bra. Batteriet kostade ca 120 kr och fungerar utmärkt. Följde en anvisning på youtube.

darkforce

Aktiv medlem
inte bytt på cykeldatorn men bytt ett par på garmin bilgpser mobiler o div prylar aldrig vart nått problem brukar oftast köpa batterierna via batteriexperten dock vetifan om ja skulle ge mej på o köra smältlim som dåren i videon ja löder o kör krympslang i dylika operationer

NLC

Aktiv medlem
Se bara till att enheten sitter ihop ordentligt efteråt, har en kompis som bytte batteri på sin 520 och skärmen poppade av på första turen efteråt med nyköp av 530 som följd.

Juhlin

Aktiv medlem
Du behöver vara beredd på att skrota enheten.
Att lyfta displayen som är klistrad är en nervkittlande operation som kräver rätt verktyg, fingertoppskänsla och tålamod.
Mina verktyg från Batteriexperten gick sönder under operationen, köp några extra.

Jag skulle uppskatta en success rate på 50%, skulle endast göra om det om alternativet innebär att enheten inte fungerar eller jag är ok med att köpa en ny.

Själv endast bytt på 520
Som ändå varnar för lågt batteri trots ny laddat.

Batteriexpertens variant har lägre kapacitet än orginalbatteriet.

mkallstrom

Aktiv medlem
Själv endast bytt på 520
Som ändå varnar för lågt batteri trots ny laddat.

Batteriexpertens variant har lägre kapacitet än orginalbatteriet.
Vad hade du för faktisk batteritid innan bytet (till att den stängde av sig) och blev det bättre med nytt batteri, även om den varnar för lågt batteri efter bytet?

Jag tycker att min 520 börjar få dålig batteritid, speciellt när det är kallt, men är osäker på hur mycket som bara är felaktig uppskattning från enheten. Ska testa ordentligt hur länge den faktiskt klarar innan den stänger av sig innan jag försöker mig på ett batteribyte.

Juhlin

Aktiv medlem
Vad hade du för faktisk batteritid innan bytet (till att den stängde av sig) och blev det bättre med nytt batteri, även om den varnar för lågt batteri efter bytet?

Jag tycker att min 520 börjar få dålig batteritid, speciellt när det är kallt, men är osäker på hur mycket som bara är felaktig uppskattning från enheten. Ska testa ordentligt hur länge den faktiskt klarar innan den stänger av sig innan jag försöker mig på ett batteribyte.
Minns inte hur kort tiden var innan bytet, men den är bättre nu, som längst har jag kört den cirka 5 1/2 timme i sträck.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer