Precis. M6100 har rak koppling som dina befintliga. M7100 har banjo så det är ny slang som gäller. Jag tror dock jagwire(?) har en banjo som kan skruvas på en slang men lite osäker. Shimano har ingen egen lösning för det i alla fall.Kolla upp så att infästningen för bromsslangen är lika, annars åker du på att byta den också (om du inte räknat med att göra det). Ser ut som om 7100 har en annan typ än 6000/6100.
Eller täta med ormspott.Lösningen på läckande shimanobronsar är atg byta till Hope....
Du menar att läckande bromsvätska är bättre än läckande mineralolja? 😅Lösningen på läckande shimanobronsar är atg byta till Hope....
Det var nog dessa jag tänkte på. Tror jag sett det hos cyclegear och/eller atredo ocksåTill TS, BBB gör banjokopplingar till shimano, sram, magura, som man kopplar på med oliv+mutter. Köpte BBB hydroline + banjos att ha i bra att ha lådan, kostar nästan ingenting, sen är man all set.
![]()
BBB Banjo Workshop for Shimano ID2.1mm | XXcycle - en
BBB Banjo Workshop for Shimano ID2.1mm - Hydraulics brake spare parts BBB - on sale at XXcyclewww.xxcycle.com
Visa bilaga 573057