Byta ut växelreglage på (okänd) gammal Crescent.

BAPEsta

Aktiv medlem
Hej Happy!

Min pendelcykel är på service och jag ska låna Sambons gamla Crescent. Efter tvätt, av- och omfattning och spänning av växelvajer så känner jag att den är i relativt fint skick men växelreglaget är naket (höljet finns men går inte att stänga) så jag undrar om någon vet om jag lätt kan byta ut reglaget eller om det bara är glömma?

IMG_20201207_221451.jpg

IMG_20201207_221506.jpg

Om höljet finns kvar men gängan för skruven har gått sönder så kan du ta och droppa superlim på ett par punkter och stänga det. Om du gör det med lite känsla så kan du öppna det med en kniv igen om det skulle behövas.
Mvh Ulf S.

Hej Happy!

Min pendelcykel är på service och jag ska låna Sambons gamla Crescent. Efter tvätt, av- och omfattning och spänning av växelvajer så känner jag att den är i relativt fint skick men växelreglaget är naket (höljet finns men går inte att stänga) så jag undrar om någon vet om jag lätt kan byta ut reglaget eller om det bara är glömma?

Visa bilaga 457652
Visa bilaga 457653
Går det inte två växelvajrar från växelreglaget? En till var sida av bakhjulet? Denna är femväxlad:B5F52DE7-DD1F-464C-828C-439A89C8FB8F.jpegC7C37B40-C07E-4EA1-999A-129AB46DBAB8.jpeg95872FFE-C5D4-4080-AB7B-4A1EE763242D.jpeg

de där treväxelhandtagen finns att köpa överallt. går ju utmärkt att köra utan höljet, och vill du inte offra på ett nytt handtag han ett fulmek-hölje lätt tillverkas av en tunn bit aluminium.

Tillbaka
Topp