Campa Record eller Chorus?

Wilier

Aktiv medlem
Håller på å pillar lite med att få ihop en racer till. Har i detta förstått att det är helt oacceptabelt att köra på shimano utan nu är det dags för Campa. Frågan är då om det är värt att klämma till med Record eller hur bra är Chorus. Är det någon här som har erfarenhet?
Kommer köra med ett FSA kompaktpartin för att ta mig igenom LaMarmotte i sommar men resten blir campa.

Kör idag med DuraAce 2004, så det är min referens.

PerM

Medlem
Jag kör med Chorus på min Carrera och det funkar kanon. I somras lånade jag en cykel med Record -05 på och jag märkte ingen skillnad alls. Tittar man på sprängskisser m.m. så är skillnaden minimal. Det är väl i princip bara vikten och prislappen som skiljer.

Jag säger Chorus och satsa pengarna du "sparar" på ännu bättre hjul.

C

Christoffer_

Guest
PerM skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör med Chorus på min Carrera och det funkar
> kanon. I somras lånade jag en cykel med Record -05
> på och jag märkte ingen skillnad alls. Tittar man
> på sprängskisser m.m. så är skillnaden minimal.
> Det är väl i princip bara vikten och prislappen
> som skiljer.
>
> Jag säger Chorus och satsa pengarna du "sparar" på
> ännu bättre hjul.

OJ väldigt fin Carrera du har. Får man fråga vad den väger??

Lekeberg

Aktiv medlem
Känns överhuvudtaget som att steget mellan näst finast och finast kostar mer än det smakar. Jag rsonerar likadant som Per och Christoffer när det gäller min MTB-utrustning. Kan till och med tänka mig att gå ner från t.ex. XT till LX för att göra plats för intressantare och viktigare delar som ram , hjul och gaffel.

pewe

Aktiv medlem
Chorus är väldigt fin och har förmodligen istort sett samma prestanda som Record. Men Recorden är grymt läcker med all kolfiber....Något som jag dock tycker är "värt" pengarna är Record Ergopowerreglagen. De är väldigt sköna och blir inte så kalla vid kyligare väder, suverän växling också. (Men förresten, har inte Chorus 2006 också kolfiberreglage)?

För Record är det som tysken säger: "Die Geld spielt keine Rolex...."

M

micke s..

Guest
record såklart. framför allt just för att det är dyrare, snyggare, häftigare och _lättare_.

varför välja det näst bästa om man kan välja det bästa? du har inte så många liv på dig att förverkliga dina drömmar :)

GurraG

Aktiv medlem
pewe skrev:
> (Men förresten, har inte Chorus 2006 också
> kolfiberreglage)?
>
Chorus har kolfiberreglage sedan 2004.

/G
Edit: stavfel

Senast redigerad av en moderator:

PerM

Medlem
Christoffer_ skrev:
> PerM skrev:
> --------------------------------------------------
>
> OJ väldigt fin Carrera du har. Får man fråga vad
> den väger??

Tackar, den väger 8,5kg.

pewe: Chorus har också kolfiber i sina ergopower, bakväxel m.m.

GurraG

Aktiv medlem
bigmollo skrev:
> ...nu utan socker.

Har du slutat med socker?

/G

Wilier

Aktiv medlem
Fan då, i flera inlägg lutade det mot Chorus å sen kom Micke S och pajade allt :) Men det blir nog Chorus trots allt, verkar som flera skriver att funktionen ligger nära Record men dock något tyngre, men vikt är inget jag bryr mig om, hehe.

Ekonomiskt har det spårat ut för länge sedan. Ringde min olokale handlare för ett par månader sedan och skulle byta kassett bak och eventuellt ha ett nytt vevparti, nu blir det helt plötsligt en helt ny hoj till.

Så Larsson, det blir till att sälja Cannondalen, lämna Izoarden till min kära hustru och åka på något nytt själv :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer