Campagnolo Ekar. 13-delad gravelgrupp.

BjornR

Aktiv medlem
Det fattar ju vem som helst som cyklar mycket att det finns tillfällen då det behövs rejält mycket lättare utväxling än mina 44-36, särskilt om man tittar utanför Sverige. Jag har då mer svårt att förstå "fartbehovet" på gravel, men som sagt är det säkert bara jag som ligger och masar i 25-28 kmh på grusvägar och ståbryter när det blir korta branter.
Gravel går utmärkt att köra på blå-röda stigar. Är man modig nog så kan man säkert attackera svarta stigar. Gravel är trots allt mer advancerad än en mtb för 25-30 år sedan. Testa att köra gravel på en blå stenig och rotig kuperad stig, då kommer du behöva hela rangen av kassetten.

GoranS

Aktiv medlem
Sen kan man ju fråga sig om människor som köper en gravel gör det för att de tänker sig att köra steniga och rotiga stigar eller om de gör det för att, som värst, cykla grusvägar och enklare stigar. Det finns säkert båda grupperna, men min gissning är att den andra gruppen är mer typisk och att en hel del som vill köra rotiga och steniga stigar snarare satsar på en MTB.

c.o.h.j

Aktiv medlem
ja kommer köar gruppen på min Mason Bokeh Ti som ja bygger i vinter, helt klart självklart ;) kände på mig att något under skulle ske

Senast ändrad:

c.o.h.j

Aktiv medlem
Jag duckar helt klart 9an men 10 kan jag väl känna är ok, för mig på en gravel är ändå det där bara ienstakafallilånganedförsbackar lugnt vevandes utan att ta i. Det är inga växlar man ligger och trycker på, då har man prickat fel med klingan fram imho.
vad ja minns var det 2st som körde södertälje 120 mil på 1X

så allt går med 1x touring som LVG, bara hur bekväm/komfort man vill ha hur många alptoppar man sak bestiga osv... antagligen rätt få

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer