Cannondale Habit - The Tråd

Nu är min fråga som helt grön men fick köpt en Bad habit 2 2018 modellen tror jag grön svart.
Har jag gjort bort mig som köpt den eller kommer jag vara nöjd tror ni?
va den sista dom hade på bikester.se
Storlek tror jag är helt ok med en L
Men tänkte att jag möjligas skulle köpt en annan hoj men så blev det att jag köpte den och den ska komma imorgon till mig.
Så helt ärligt är det en bra hoj? Eller ska jag känna mig blåst haha.

Senast ändrad:

Stewe

Aktiv medlem
Beror kanske på priset och vad du var ute efter. Hojen är det nog inget fel på. Jag har en BH1 och är supernöjd.

Beror kanske på priset och vad du var ute efter. Hojen är det nog inget fel på. Jag har en BH1 och är supernöjd.
Det är ju en helt ny hoj och fick ge typ 29 för den och användnings området tror jag den passar mig perfa jag bara tänker att jag har köpt något och så möjligt vis fanns det något i samma prisklass som va bättre med samma egenskaper.
Men tror endå att jag har gjort ett ok köp som första riktiga hoj. Men ge gärna respons tillbaka för man kan ju alltid ångra köpen ifall det finns bättre alternativ.

Stewe

Aktiv medlem
som sagt, hojen är det inget fel på.

Andra kanske har bättre koll, men jag tycker nog spontant att 29 tusen låter lite väl dyrt för en så pass gammal hoj, även om den är ny.

för 29 tusen finns det många fina hojar. Canyon, Orbea mm.

som sagt, hojen är det inget fel på.

Andra kanske har bättre koll, men jag tycker nog spontant att 29 tusen låter lite väl dyrt för en så pass gammal hoj, även om den är ny.

för 29 tusen finns det många fina hojar. Canyon, Orbea mm.
Men är det för att min är kolfiber som gör priset tro. Ska ta å sätta mig å kolla lite men svårt när man vill ha 27,5 storlek på däck.

Stewe

Aktiv medlem
Men är det för att min är kolfiber som gör priset tro. Ska ta å sätta mig å kolla lite men svårt när man vill ha 27,5 storlek på däck.
Jaha ok, då är jag med. Din är i kolfiber och med Fox-gaffel?
Då förstår jag, då låter priset mera ok.

Cannondale har flera olika hojar med samma namn, jag blandade ihop den med en i Aluminium och enklare gaffel.

Cannondale har flera olika hojar med samma namn, jag blandade ihop den med en i Aluminium och enklare gaffel.fr

Cannondale har flera olika hojar med samma namn, jag blandade ihop den med en i Aluminium och enklare gaffel.
Fram är det faktist Rockshox pike rc solo air spring, charger boost

Obs! Dra inte Habit 2019 över samma linje som tidigare Habit modeller. Det är helt olika utformning och egenskaper. Obs!

Annars går det finfint att rulla teknisk terräng med den tidigare modellen. Sitter det en Lefty så kan du med fördel också öka slaglängden till 130 mm. Den klarar förvånansvärt mycket även om den har tendens att bli lite nervös i för höga hastigheter utför, fullt förståeligt då den inte är utformad för det.
Hur kan man göra om lefty 120 till 130?

fekke

Medlem

Bilagor

• Screenshot_20211203-221749_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20211203-221749_Samsung Internet.jpg
    54.2 KB · Besök: 1
Tack Fekke. Kanske nåt att pröva vid nästa gaffelservice. Undrar varför cannondale inte satte 130 som standard. Det borde finnas någon hake. Vad är baksidan?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer