Cannondale supersix evo

ErikUlf

Ny medlem
Cannondale supersix evo
Jag år också inne på en supersix evo som första landsvägshoj (2020 eller 2021). Finns det fler tycken om denna?
Hur står den sig mot BMC teammachine ALR disc two? Vet att att det skiljer sig i vikt och styvhet, men kommer jag som nybörjare känna skillnaden?

zodah

Aktiv medlem
Cannondale supersix evo
Jag år också inne på en supersix evo som första landsvägshoj (2020 eller 2021). Finns det fler tycken om denna?
Hur står den sig mot BMC teammachine ALR disc two? Vet att att det skiljer sig i vikt och styvhet, men kommer jag som nybörjare känna skillnaden?
Kan inte svara på just den frågan men vill bara tipsa om att bland det viktigaste är att se till att storleken blir rätt och att du sitter bra. Vet du med dig att du har koll på det så köp, cykeln är toppen (har en annan modell Cannondale). Annars se till att få hjälp med inställningar mm i butik tex genom bikefit.

ErikUlf

Ny medlem
Cannondale supersix evo
Kan inte svara på just den frågan men vill bara tipsa om att bland det viktigaste är att se till att storleken blir rätt och att du sitter bra. Vet du med dig att du har koll på det så köp, cykeln är toppen (har en annan modell Cannondale). Annars se till att få hjälp med inställningar mm i butik tex genom bikefit.
Bra tips.
Tänkte köpa en ny. Dels för att vara säker på rätt storlek. Har nu en cykel som jag från början inte tänkte cykla längre än till affären på och det börjar kännas efter en del zwiftande.

ething

Aktiv medlem
Cannondale supersix evo
Även jag har sneglat åt den. Kan någon WW-nörd förklara vikten dock. Ramen verkar vara marginellt tyngre än förra generation, men en ultegra-specad cykel med kolfiberhjul på 8 kg låter väldigt tungt. Är det mer verkliga siffror som de redovisar eller missar jag något?

Lefty

Aktiv medlem
Cannondale supersix evo
Även jag har sneglat åt den. Kan någon WW-nörd förklara vikten dock. Ramen verkar vara marginellt tyngre än förra generation, men en ultegra-specad cykel med kolfiberhjul på 8 kg låter väldigt tungt. Är det mer verkliga siffror som de redovisar eller missar jag något?
Är det inte HIMOD-ram ärr den ngt tycgre (ca 150 g tror jag).
Kolfiberfälgarna är OK men ekrar och nav är inte de lättaste.
Sen enklare tyngre saker som inte är i fokus:.. typ sadel, kassett, Si vevarmar (?), styre, däck, slangar mm

MIn HiMod 58 är nere på ca 7.1 kg körklar med pedaler, flaskhållare,
SuperSixEvo_2021_ENVE.JPG
wattmätare.mm
Dock med DuraAce Di2 och lite smått moddad...

Saltelid

Ny medlem
Cannondale supersix evo
Har precis den, 105 disc. Riktigt nöjd jag också, den går verkligen fint. Har bytt till kolfiberhjul och integrerat styre (hollowgram) då får den en väldigt modern framtoning. Att kunna gömma kablarna helt (mekaniska) var en dealbreaker. Viktmässigt är den i paritet med eller något under andra disc hojar i prisklassen.

Little Stereo

Aktiv medlem
Cannondale supersix evo

Lingon

Aktiv medlem
Cannondale supersix evo
Jag hade gamla modellen med fälgbromsar, grymt nöjd med den cykeln. Kändes riktigt rapp och kvickstyrd utan att vara nervös. Cannondale hade prickat helt rätt med geometrin. Den nya är säkert minst lika bra.
Enda problemmet med min var att den var för lätt. Fick lägga på 450g bly för att komma upp i 6.8 Kg.
Men det verkar dom ha löst med skivbromsarna. 😂

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer