Cannondale Systemsix - mekanisk grupp, invändig dragning?

glitch

Aktiv medlem
Har någon på forat dragit om sina höljen med mekanisk grupp för att slippa de där hemska böjarna som bli med fabriksdragningen?
Finns ju lite bilder på nätet men hittar inget konkret om hur man gjort. På den svarta har de nåt slags kit (som inte går att köpa nu)
som jag tolkar som att de skapar kabelstopp framme för att bara dra vajern igenom.

På den gula vet jag inte om de dragit heldraget hölje genom styrröret / vid sidan om gaffelns styrrör i styrhuvudet bara. Frågan är också vilka höljen man ska skaffa för en sån operation?
Shimanso OT-RS900 höljen är ju superflexibla men det verkar bara finnas som färdiga stycken specifikt för bakväxlars sista bit från ramens utgång till växeln. Man hade ju velat köra det höljet hela vägen istället.

Har inte kollat närmare på det än, men hur löper egentligen höljena / vajern i ramen som standard? Är det "stopp" i täckbrickan i underröret eller är det heldraget?

sys6_2.jpgsys6.jpgsys_11.PNGsys3.PNG

Jensen

Aktiv medlem
Vet några där de dragit det helt internt, mekaniska alltså. Har ju blivit heldraget. Så utgår från att det inte är kabelstop in i diagonalröret

@cerro här vet jag har gjort det när han hade en supersix. Om jag inte minns helt fel

Senast redigerad av en moderator:

Saltelid

Ny medlem
Soigneur kittet innehåller en kortare del flexibelt vajerhölje som ska sitta i böjen styre/styrstam. Men många verkar tycka det inte behövs. Från kabelstoppet ner till bottom bracket löper vajern fritt utan hölje, även original. I videon från hans sajt beskrivs det bra.
E016FCA1-D9BD-4941-87D8-2D92E8C8521B.jpeg

Senast ändrad:

Razzr

Aktiv medlem
Kör med shimanos heldraget finns på löpmeter hos din lbs.
Sen är det bara att dra i ramen.

glitch

Aktiv medlem

Razzr

Aktiv medlem
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer