canyon cyklar kvalite

ammadeus

Ny medlem
canyon cyklar kvalite
hejsan
jag har vart helt inne på scott men har sett att canyon också verkar ha fina cyklar.
men hur är kvaliten på dom å reservdelar å så.
kan man jämföra scott å canyon i kvalité? mvh

canyon cyklar kvalite
Cykelmärkena tillverkar sällan komponenterna på cykeln själva, så där bör det inte vara någon skillnad. Canyon har bra rykte, och kvalitén sitter sällan i klistermärket på ramen. Välj den cykel som du tror att du kommer att trivas bäst med, och fundera inte onödigt mycket på märket. Lycka till!

ooms

Aktiv medlem
canyon cyklar kvalite
Jag tycker en stor fördel med Canyon Sverige är att de är väldigt smidiga och snabba att ha att göra med. Behöver jag en märkesspecifik reservdel, skickar jag ett mail på kvällen, morgonen efter får jag svar att de beställt prylen och några dagar senare har jag den i brevlådan. När det gäller cyklar jag köpt i butik, är man först tvungen hitta en butik som för märket, åka dit, oftast har de inte prylen hemma utan det ska slås i katalog eller på nätet, läggas en beställning, väntas en vecka eller mer, ibland måste man ringa och fråga om de fått hem prylen, och slutligen måste man åka och hämta den. Mycket krångligare.

canyon cyklar kvalite
rambrått på alu å carbon?
Har en Canyon kolfiber mtb HT som funnits med några år nu. Fyra, kanske fem. Inga problem med vare sig ram eller annat. Har också en Scott, en fullgungare (spark), som är knappa året gammal men inte heller den kan jag råda dig att undvika. Köp den som är snyggast enligt din egna referensram!

ammadeus

Ny medlem
canyon cyklar kvalite
är svårt detta med olika märken som jag tidigare ej ens hört talas om då ja är ny på cykel trpden så att säga :)

ScottJohan

Medlem
canyon cyklar kvalite
Kör både Scott (mtb) & Canyon (racer).
Mkt nöjd med båda märkena map kvalite. Dock får man mer för pengarna för Canyon tycker jag, om man tycker det är ok att handla online.

Principia

Aktiv medlem
canyon cyklar kvalite
Haft flera Canyon och varit nöjd med kvaliteten. Bor en nära en bra cykelaffär tycker jag det är värt en del att köpa lokalt dock. Vet ju inte vad du har för budget men Trek Emonda SL5 Disc ser fin ut och bra pris i fysisk butik (cykloteket).

ammadeus

Ny medlem
canyon cyklar kvalite
har nu vart å testat merida big nine å meridas heldämpade 23k klassen å även scotts heldämpade 950.me likt förbannat trivs ja bäst hitills med min gammla 660 scale i sitt stälning.ghaa inte bara detta med cyklar e..

Rimfaxe62

Medlem
canyon cyklar kvalite
Har en Neuron just nu och precis sålt min Aeroad. Supernöjd med bägge, du får otroligt mycket hoj för pengarna. Är väl ingen slump att Canyon ofta får väldigt gott omdöme generellt i reviews. Som någon annan skrev, väldigt trevlig inställning hos Canyon Sverige.
Lycka till!

LiteVilse

Ny medlem
canyon cyklar kvalite
Kör en spectral (en av de olycksdrabbade modelerna dock var det tidigare år) från 2019 och har inte haft några problem sedan jag fick den förra våren. Har kört den rätt hårt men dock inga bikeparks.

Adert

Ny medlem
canyon cyklar kvalite
Har haft tre Canyon (två racer och en MTB) och alla har funkat alldeles utmärkt. Tror inte dem är varken bättre eller sämre än Scott, eller nåt annat märke heller..

Raggamuffin

Aktiv medlem
canyon cyklar kvalite
Har haft tre Canyon (två racer och en MTB) och alla har funkat alldeles utmärkt. Tror inte dem är varken bättre eller sämre än Scott, eller nåt annat märke heller..
Prestandan har väl över lag alltid varit bra medans kvalitén minst sagt varit väldigt bristfällig på vissa modeller.

canyon cyklar kvalite
Har haft två egna och sambon en. Min cykel har krånglat en hel del, först 1:a generationens Shapeshifter som rasade, men fick en ny utan problem, det är Canyons egna komponent men kan tänka mig att 2:a generationen fungerar bättre. Men bromsar som strulat(Guide R, känt problem) och ett hjul som gått sönder som retade gallfeber på mig. Köpte en endurocykel och utsatte den för endurocykling, i en landning så viker sig hela framhjulet, ett SRAM Roam 30. Enligt SRAM så är/var det ett traihjul, ett hjul som Canyon i min mening felaktigt satt på en cykel som ska klara av att utsättas för tuffare cykling. Efter lite snack så ersatte de mig kostnaden för ett nytt styvare hjul. Så jag skulle definitivt vara noggrann med att se vilka komponenter de använt när de byggt cykeln, jag har tappat förtroendet för att de plockar ihop cyklar där alla komponenter håller måttet.

I övrigt så är det ju prisvärt med postordercyklar men min nästa cykel blir nog butikköp för att ha nära till hjälp när jag själv inte kan lösa problemen. Just nu har väl Commencal bäst komponenter för pengen om du ska beställa, om de har någon modell som passar.

hansson_

Ny medlem
canyon cyklar kvalite
Hade en 2018 Spectral al.
Rambrott två gånger och skruvar som lossnar även fast det är draget med rätt moment + locktite. Stog utan cykel 6 veckor förra sommarn, kommer va utan cykel 6-8 veckor denna sommarn (och dessutom skadad).
Kör mest hellas och ibland flottsbro/järvsö. Tycker att en cykel i kat. 4 ska hålla för det men det gör den tydligen inte. Nu blir det en 2021 Meta TR 29 ist. Håller tummarna att denna klarar av mer stök.
Jag skulle avråda från att köpa en Canyon om du vill kunna cykla så mycket som möjligt, särskilt under sommarn.
Dock har Canyon Sverige väldigt bra kundservice som nämndes tidigare.

Kolla YT, Commencal och Orbea. De har alla väldigt fina cyklar för vettiga pengar.
Lycka till :)

Formalitet

Ny medlem
canyon cyklar kvalite
Hade en 2018 Spectral al.
Rambrott två gånger och skruvar som lossnar även fast det är draget med rätt moment + locktite. Stog utan cykel 6 veckor förra sommarn, kommer va utan cykel 6-8 veckor denna sommarn (och dessutom skadad).
Kör mest hellas och ibland flottsbro/järvsö. Tycker att en cykel i kat. 4 ska hålla för det men det gör den tydligen inte. Nu blir det en 2021 Meta TR 29 ist. Håller tummarna att denna klarar av mer stök.
Jag skulle avråda från att köpa en Canyon om du vill kunna cykla så mycket som möjligt, särskilt under sommarn.
Dock har Canyon Sverige väldigt bra kundservice som nämndes tidigare.

Kolla YT, Commencal och Orbea. De har alla väldigt fina cyklar för vettiga pengar.
Lycka till :)
Kan fullt ut instämma med det här. Älskar min Spectral men då den går i Vallåsen så gott som varje helg så har jag varit med om att skruvar lossnar till svingen och bakdämparen. Ett styrlager som var sopslut och hjullager som jag fick byta ut allt under 50h körning.

Kör en Spectral -20 och har lyckats klara mig utan rambrott men vi får se vad som händer efter semesterns tur till Åre och Järvsö. Tänkte inhandla en ram från Commmencal (Clash) och flytta över delar i höst. Hade gjort det redan nu men leveranstiden krockar med semester.

Instämmer med att deras kundservice i Sverige är suverän dock!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer