Cervélo Soloist Team

Oskar

Aktiv medlem
Cervélo Soloist Team
Såg just att man kan få 2004 års Cervélo Soloist Team-ram med full Ultegra, Ritchey WCS-delar, SLR-sadel och American Classic CR 420-hjul för 1499 EUR. Kan det vara ett bra racerköp?

Stervelo

Aktiv medlem
Cervélo Soloist Team
Japp, det är ett bra köp, den ramen tränar och tävlar de som inte platsar i första uppställningen i CSC på, eller det kanske är de som inte dopar sig? I alla fall, en ram som är riktigt vass. Jag kör en själv.

JT

Ny medlem
Cervélo Soloist Team
Spelar väl ingen roll om hjulen/naven är halvdåliga. Det är ju apbilligt ändå. Bara ramen går ju på närmare 12-13000 lös.

Skogling

Aktiv medlem
Cervélo Soloist Team
Som jag har förstått det hela så är det värsta skräphojen. Men den KAN duga åt dig Oskar. Som en instegshoj då menar jag.

Oskar

Aktiv medlem
Cervélo Soloist Team
Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Som jag har förstått det hela så är det
> värsta skräphojen. Men den KAN duga åt dig
> Oskar. Som en instegshoj då menar jag.

Haha, tack för dagens skratt! Jo, det blir ju helt klart en instegshoj eftersom jag aldrig ägt en racercykel. ;-)

Är det väldigt fjantigt att ha en sån hoj om man är färsking? (Jag tycker nog det)

Skogling

Aktiv medlem
Cervélo Soloist Team
Det aldrig fjantitigt med överbyggd hoj. Det finns snubbar som åker Ferrari till jobbet.

Och du, beställer du idag från S-Tec, så har du garanterat hojen till våren 2008! =D

rback

Ny medlem
Cervélo Soloist Team
Finns många hippa kolfiberramar till samma pris som en hyfsat tung alu-soloist.

Jag köpte en Alu-soloist (05:a) för ett och ett halvt år dedan och njuter fortfarande varje dag. Den är en dröm att köra.

American Classic cr420-hjulen kan vara en nitlott men även riktigt bra. Tillverkningen verkar vara ojämn.

Men för det priset kunde hjulen till och med saknas.

C

cas

Guest
Cervélo Soloist Team
Tror, men bara tror, att den modellen (2004) är blå? Dvs en lite äldre modell än den där svarta som man oftast tänker på när man tänker på soloisten. Har sett det där erbjudandet någonstans. Därmed inte sagt att cykeln är varken bra eller dålig.

rback

Ny medlem
Cervélo Soloist Team
Ja den torde väl vara blå. Cervélo hade tidigare en omfattande cykelhistorik där de listade upp olika cyklars förändringar från år till år. Soloisten har genomgått omfattande förändringar genom åren vad rören beträffar. Ramen ser ju i stort sett likadan ut men rörens dimensioner och utseende har bytts.
Kan inte hitta den infon på deras hemsida längre. Tror dock att 04:an hann få de senaste förändringarna och på en oanvänd ram finns väl inget bäst före-datum.

Oskar

Aktiv medlem
Cervélo Soloist Team
Fick svar från S-tec idag klockan 06:25:

Hello.
We have the frame only in size 48 in blue / black .
best regards S-TEC sports Henning Schwiese

Visste väl att det var något lurt... Skönt; nu slipper jag slänga ut 14 000 kr...

rback

Ny medlem
Cervélo Soloist Team
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Köp en R3, snåljåp.

Ska de va på de viset är väl R3 alldeles för meningslös.
Soloist SLC är mest Cervélo-bang för mest buck.
R3 är medelklass - och vem vill ha något att göra med medelklass.
Medelmåttor.

mvh arbetarklass-snåljåp.

Edit: ett litet mest

Senast redigerad av en moderator:

Stervelo

Aktiv medlem
Cervélo Soloist Team
Alltså, CSC teamet kör med standard versionen av carbon soloist, inte den superlätta, den hamnar i alla fall på min gränsen.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer