[Chix event] (nybörjar) BMX träning!
Hej hopp!
Nu kommer ytterligare ett chix-event gå av stapeln!
Sist handlade det ju om downhill men nu tänkte jag att det var dags att köra lite BMX ihop med kungsbackas snabba racing-tjejer!!
Preliminärt datum: 11 Oktober
Plats: Kungsbacka BMX bana
Anmälan: Preliminärboka dig genom att skriva "jag anmäler mig" i denna tråd
Träningsupplägg: Prova på att cykla BMX och att cykla på en racing-bana. Teknik och balansträning (som man har nytta av även i annan typ av cykling såsom xc eller downhill).
Utrustning: Helst fullface-hjälm. Heltäckande byxor. Knä och ryggskydd valfritt men rekommenderas. Handskar och skor modell skate-dojjor med platt sula.
Vad är BMX?
BMX innefattar egentligen flera olika dicipliner. Inom MTB så har vi ju allt ifrån XC till downhill och det är på liknande sätt även när det kommer till BMX. Här återfinns bl.a Street, dirt, flatland och racing.
Det jag hade tänkt att vi skulle ägna oss åt den här gången är just det som kallas "BMX-racing". Dvs, då man cyklar på en uppbyggt bana med start och mål. Ni som följde OS i Peking nyligen kanske såg att just denna gren har blivit en OS-gren!!
Här kommer en liten inspirationslänk till vad det hela handlar om!
Eftersom det krävs speciella BMX cyklar för detta så tänkte jag denna gång ta upp anmälning. Än så länge är ju datumet som sagt preliminärt så jag vill mest se vilka som är lediga och vill komma och cykla denna dag!
VÄLKOMNA!!!
/elisabeth