City-Kungsängen

WSMC

Aktiv medlem
City-Kungsängen
Ska cykla ut till Kungsängen i helgen.
Bara att köra på google maps?
Eller någon som har några bra tips på vad som möjligtvis bör undvikas, eller till och med en genväg kanske...:)

GurraG

Aktiv medlem
City-Kungsängen
Jag brukade cykla från Bålsta till Kungsängen för att där kliva på pendeltåget för att slippa Kungsängen-City - Jag vill cykla, inte tråckla mig fram på smågator/GC-banor/stoppljus/vägbyggen/omvägar/etc.

WSMC

Aktiv medlem
City-Kungsängen
GurraG sa:
Jag brukade cykla från Bålsta till Kungsängen för att där kliva på pendeltåget för att slippa Kungsängen-City - Jag vill cykla, inte tråckla mig fram på smågator/GC-banor/stoppljus/vägbyggen/omvägar/etc.
Jag var rädd för det svaret. Men nu kommer det ske kl 05,30 en lördagsmorgon, vilket kanske minskar strulfrekvensen liite iaf….

izar

Aktiv medlem
City-Kungsängen
Tittade snabbt på Google Maps, den har helt fel det går inte att cykla den vägen, mig veterligen. Kolla på Strava heatmaps, det kan ge en bra indikation var det går att cykla.

Enklaste vägen men ej den kortaste är cykelvägen längs Bergslagsvägen mot Hässelby, sedan nya växthusvägen tills .an kommer till Järfällavägen vid Veddesta sedan kan du följa Google Maps. Det finns kortare vägar men de är lite lurigare.

WSMC

Aktiv medlem
City-Kungsängen
izar sa:
Tittade snabbt på Google Maps, den har helt fel det går inte att cykla den vägen, mig veterligen. Kolla på Strava heatmaps, det kan ge en bra indikation var det går att cykla.

Enklaste vägen men ej den kortaste är cykelvägen längs Bergslagsvägen mot Hässelby, sedan nya växthusvägen tills .an kommer till Järfällavägen vid Veddesta sedan kan du följa Google Maps. Det finns kortare vägar men de är lite lurigare.
Tack. Ska kika på det alternativet.

görveln

Ny medlem
City-Kungsängen
Vägen mellan jakobsberg och kallhäll som jag får upp i Googlemaps tror jag är en inte helt bra grusväg.

Jag vet inte mycker om alternativerna men izars variant tror jag är väldigt bra en lördagsmorgon (med reservation att jag inte vet hur föret är i Stockholm).

hm

Aktiv medlem
City-Kungsängen
På med dudddäcken och kör ner på isen vid Kungsholmen , sen bara följa strandkanten västerut ...

WSMC

Aktiv medlem
City-Kungsängen
hm sa:
På med dudddäcken och kör ner på isen vid Kungsholmen , sen bara följa strandkanten västerut ...
Hade det fortfarande varit minusgrader som det var för ett tag sedan hade jag lätt gjort det.
Med ett gäng dagar med rejält med plusgrader, ensamcykling och avsaknad av isdubb/flytväst får det nog bli landvägen....
Men tack för tipset!

NotReallyGunde

Aktiv medlem
City-Kungsängen

Bilagor

Senast ändrad:

juanxxx

Medlem
City-Kungsängen
Cykelvägen från Stäket mot Kungsängen Centrum (alltså längs gamla Enköpingsvägen) är inte särskilt bra vinterunderhållen. Cyklade där senast i onsdags. Tydligen Trafikverket som inte bryr sig om den sträckan... Då är det bättre att cykla på vägen istället. Fin uppförsbacke från Stäket upp till Dalkarlsbacken. Sen går det nedför en stund för att sedan gå uppför mot Kungsängen.

WSMC

Aktiv medlem
City-Kungsängen
juanxxx sa:
Cykelvägen från Stäket mot Kungsängen Centrum (alltså längs gamla Enköpingsvägen) är inte särskilt bra vinterunderhållen. Cyklade där senast i onsdags. Tydligen Trafikverket som inte bryr sig om den sträckan... Då är det bättre att cykla på vägen istället. Fin uppförsbacke från Stäket upp till Dalkarlsbacken. Sen går det nedför en stund för att sedan gå uppför mot Kungsängen.
Mtb ftw?

WSMC

Aktiv medlem
City-Kungsängen
Jag förstår om många har suttit som på nålar och undrat vilken väg jag skulle välja.
Det blev Kungsholmen-Sollentuna-Stäket-Kungsängen.
Så, nu är det bara att återuppta helgaktiviteterna...:)

Putte--

Aktiv medlem
City-Kungsängen
Tar du över Järva när du ska från Sollentuna eller hade du tänkt rotebroleden? Rotebro är inte att rekommendera pga vägarbete om du inte hade koll på det...

NotReallyGunde

Aktiv medlem
City-Kungsängen
WSMC sa:
Jag förstår om många har suttit som på nålar och undrat vilken väg jag skulle välja.
Det blev Kungsholmen-Sollentuna-Stäket-Kungsängen.
Så, nu är det bara att återuppta helgaktiviteterna...:)
Ja jag gick upp en timme tidigare och har tryckt på uppdatera en gång i minuten.

WSMC

Aktiv medlem
City-Kungsängen
Putte-- sa:
Tar du över Järva när du ska från Sollentuna eller hade du tänkt rotebroleden? Rotebro är inte att rekommendera pga vägarbete om du inte hade koll på det...
Från Rotebro höll jag söder om stäketvägen. Blandat cykelbana, grusväg och skog. Rejält halt på sina ställen där solen inte kommit åt. Bra balansövning om inte annat.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer