Cnc fräsning i Göteborg för privatpersoner

roding

Medlem
Hej alla,

Jag har googlat lite med inte riktigt hittat det jag är ute efter.
Jag ska bygga en egen rockerplate till min trainer och har fått tag i en riktigt bra ritning med en grym cad-fil. Letar efter ett bra företag i eller runt Gbg som hjälper privatpersoner med detta. Någon som vet om ett bra företag eller har någon känning någonstans?

Och absolut, man kan såga själv men är lite nyfiken vad det skulle kosta att få hjälp och göra det snyggt först.

Sköneman

Medlem
Kan nog ordna via kontakt om du kan sträcka dig en bit utanför Göteborg. Hör av dig via vi PM om det kan vara ett alternativ så kollar jag av läget.

hm

Aktiv medlem
Egentligen ingen koll på vad det skulle kosta ? Men utan känningar gissar jag på lika mycket som att köpa en färdig rockerplate men jag kanske är ute och cyklar ..

LOC

Medlem
Kan du posta bilden / filen så är det mycket lättare att kolla tid/pris.
Står du för materialet eller skall det lösas med?

rouster

Aktiv medlem
Anledningen att det är ovanligt är nog att det oftast är dyrare att göra enstaka frästa artiklar än privatpersoner är beredda att betala.
Vi fräser mycket via företaget och bara ställkostnad/programmering brukar gå på några tusen även om man gör typ 5 prototyper. I alla fall om man anlitar en firma som kan garantera några lagerpassningar.
Men om du hittar något bra och billigt är jag intresserad =D

tmalm

Aktiv medlem
Kolla med tex 3dhub.com annars, finns flera "onlinefräsare". Instacnc om man vill ha made in Sweden.

/T

Ragnvald

Aktiv medlem
Vad ska du fräsa i?
Tillverkare av specialemballage och skyltar och dylikt har ofta fräsbord för skivmaterial (plywood, MDF).
Om du nu behöver flera möjligheter att söka på än bara mekaniska verkstäder. :-)

Senast ändrad:
Topp