Crescent Giga - köpråd

izzianity

Aktiv medlem
Crescent Giga - köpråd
Hej,

På väg att köpa en begagnad Crescent Giga imorgon. Hittar dock knappt någon info om den online. Någon som har erfarenhet av den, är det en bra första lvg?

Vad skulle ni betala för en begagnad i fint skick?

Bakväxeln ser väldigt... spänd ut, skall det se ut såhär? Kedjan ser ut att ligga på största dreven fram och bak, så det kanske är normalt?

1656785066996.png
1656785016492.png

anders_

Aktiv medlem
Crescent Giga - köpråd
Jag tror Crescent har sålt landsvägscyklar under Giga-namnet under ganska många år om jag inte missminner mig. Därav ganska svårt att säga något.

onegear

Aktiv medlem
Crescent Giga - köpråd
Vad är det för årsmodell? Den ser lite skitig ut... Kolla på däck om dom är slitna eller som en säljare av en räsercykel till mig sa: Den är verkligen lite cyklad på då det är originaldäck på... Helt uttorkade... Jag köpte en Trek med just 105 grejer på från 2006 (säljaren sa 2007) för 2000spänn. Helt överkomligt men fick byta kedja däck växelvajrar och styrlindor för att kunna använda hojen ordentligt.

DanielS

Aktiv medlem
Crescent Giga - köpråd
Finns väl lite olika versioner av Cresent Giga? Brukar väl bygga på en generisk ram som de satt en Cresent-logga på. Aluminium eller kolfiber? Ber. på skick, årsmodell och komponentnivå så är prisspannet rätt stort.. Kan absolut vara en ok och prisvärd cykel men behöver mer information för att bedöma pris på ett vettigt sätt..

BikeLove

Medlem
Crescent Giga - köpråd
Varianten med ram och gaffel i aluminium var stötig och tog upp mycket vibrationer. Tror att kolfibergaffel kom 2000. Borde ha varit ett lyft.

Topp