Cube Acid stulen centrala Jönköping 10/8-2011

• Trådstartare Trådstartare GH
  • Start datum Start datum

GH

Medlem
Hej,
Jag ställde pendlarcykeln som vanligt på innergåden vid jobbet igår morse. Någon gång mellan 8 och 15 har sedan någon tagit sig friheten att gå in på innegården och lyfta iväg min cykel. Den var låst med bygellås genom bakhjulet och ramen. Många ur personalen rör sig där ofta och flera fönster är riktade åt det hållet.

IMAG1304.jpg

Ram:Cube Acid av äldre modell
Hjul:Mavic XM 317 från en Cannondale
Däck:Continental Tour Ride(Släta däck)
Skivbromsar:Hydrauliska Shimano
Framväxel:Deore
Bakväxel:XTR
Framgaffel:Rock Shox Toro
Sadel:Svart, Fizik

Jag skulle uppskatta om folk i Jönköping håller ett öga öppet. Stulen vid Brunnsgatan 11 2011-08-10, troligtvis runt lunchtid .

Jag tycker att cykeln är så pass speciell att det borde gå att leta rätt på den. Det är väl bara att hoppas.

Håller också ögonen öppna, främst tändsticksområdet och väster.

Alltid lika trist, oavsett om cykeln är ny eller inte!

Surt att släpa på vajrar och liknande när man tycker att man har en "safe" parkering, funderar på om min pendlare står säkert eftersom den är parkerad under liknande förhållanden som din var, min pendlare ser dock betydligt risigare ut än din.

Jag jobbar på Högskolan i JKPG och håller kik efter den ifall någon student har köpt "billig" studenthoj.

Miyata skrev:
-------------------------------------------------------
> Surt att släpa på vajrar och liknande när man
> tycker att man har en "safe" parkering, funderar
> på om min pendlare står säkert eftersom den är
> parkerad under liknande förhållanden som din
> var, min pendlare ser dock betydligt risigare ut
> än din.
>
> Jag jobbar på Högskolan i JKPG och håller kik
> efter den ifall någon student har köpt "billig"
> studenthoj.

Precis, känns inte som att man borde behöva släpa med sig vajer när man ställer cykeln på såna ställen med hyfsad uppsikt. Kanske skulle ta ett varv runt Per Brahe och högskolan också utifall att. Tack till er som håller ett vakande öga!

Tror inte på högskolan än då den inte börjar förän runt den 25:e. Men jag ska kika åt dig när jag är på stan :)

Puggar på högskolan och ska hålla uppsikt. Det känns ju dock sådär att om man ser den så ska man in på happymtg och skriva ett foruminlägg, borde du inte lämna ut telenummer så att man kan smsa?

Tillbaka
Topp