Cyborg på hjul, eller: Låna/hyra MTB i Malmö-trakten?

Kära Glädjeåket!

För drygt två år sedan var min vän med om en tragisk MC-olycka (en ivrig tjugo-någonting i pappas bil ville köra om under pågående vänstersväng) och han förlorade ena benet strax under knät. Efter rehabilitering och installerad mekanisk fot är han nu uppe på MC:n igen. Eller ja, egentligen redan förra sommaren var han ute och brände på sanddynorna... Viljestyrkan har han i alla fall fått behålla!

Nu har han dock blivit nyfiken på att börja cykla igen och skulle gärna följa med mig ut till MTB-banan här i Malmö. Själv rullar jag en Cannondale Topstone (gravel) som han förstås gärna får låna, men vi funderar på om det inte vore lättare för honom med lite dämpning? Åtminstone till att börja med. Finns det någon på Happy med erfarenhet av att cykla med protes? Vad är viktigt att tänka på? Oumbärliga tillbehör och så vidare?

Följdfrågan blir då om det finns någonstans i Malmö-trakten där man kan låna eller hyra en MTB som han skulle kunna provköra några vändor för att se om det ens går i dagsläget?

Bästa hälsningar,

ala

Medlem
Fridhems cykel i Malmö och Lund hyr ut MTB med framdämpning. Det finns två butiker i Malmö och jag vet inte om båda hyr ut men de har i alla fall på uthyrning i butiken på Tessins väg.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer