Cyclepro Octagon - långsam byggtråd

ANTR

Aktiv medlem
Så, jag fick ju överta @Paco s Octagon från denna tråden.

jag tror att det ingick i affären att jag skulle göra en ny byggtråd?
det får det bli, men en långsam sådan pga anledningar.

jag haffade iaf ett par beggade hjul på tradera, med en body som enligt novatecs hemsida skulle ta 11-delat, eller åtminstone trodde jag det.
icke sa nicke, 11-delat gick inte på, och bodyn är nu hos en kompis för att fila ner spåren något.
hoppas på gott resultat, tycker det är kul med bikehacks.
skiter det sig får jag försöka hitta en ny body bara, kostar 3-400 spänn om jag lyckas hitta rätt kvalisort.

sadel har jag, framväxel är på g från tradera. bara resten kvar!
funderar på typ lila eller rosa kablage men blir antagligen gult eller svart.
tips mottages tacksamt.

här är bild numero uno, och nej det är inte jag som har satt på däcken :)
jag hade satt loggan vid ventilen jag.

octagon.jpg

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Tror jag har en uppsättning rosa Jagwire-höljen om det skulle vara något. Skulle ju sitta som en smäck på den där. Ev blåa både växel- och bromshöjen.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
De blåa jag har matchar nog det blåa som är på ramen rätt hyggligt faktiskt. Men det beror ju lite på hur planen är vilket som passar bäst.

HåkanC

Aktiv medlem
Kul bygge, skall bli spännande att följa
jag haffade iaf ett par beggade hjul på tradera, med en body som enligt novatecs hemsida skulle ta 11-delat, eller åtminstone trodde jag det.
icke sa nicke, 11-delat gick inte på, och bodyn är nu hos en kompis för att fila ner spåren något.
hoppas på gott resultat, tycker det är kul med bikehacks.
skiter det sig får jag försöka hitta en ny body bara, kostar 3-400 spänn om jag lyckas hitta rätt kvalisort.
Om du ändå ska byta bodyn rekommenderar jag att du väljer en med ABG (en stålspline) för att slippa "bitmärken" av kassetten i bodyn.
Freehub-with-ABG.png

Läs mer här: ABG Feature
Novatec är stora på OEM-marknaden och det finns många som säljer reservdelar till dem.

Läs mer om nackdelarna med HG-bodies i alu här
957114d1421790713-clyde-proofing-free-hub-new-cassette-909342-deore-slx-xt-groupset-dsc01018.jpg

ANTR

Aktiv medlem
Kul bygge, skall bli spännande att följa

Om du ändå ska byta bodyn rekommenderar jag att du väljer en med ABG (en stålspline) för att slippa "bitmärken" av kassetten i bodyn.
Tack!
Och bra tips, det kan bli en sån om jag köper ny.
har själv inte råkat ut för bitmärken vad jag vet, men så är jag ju solskenscyklist oxå!

Topp