Cykel flög av Thuleställ. Försäkringsfråga?

Mycket tjafs här… men för att komplettera lite: lagar och avtal är en sak, hur företag hanterar det är en annan.
Jag hade ett problem med en köksfläkt. Den var minst 11 år gammal och jag hade köpt huset med den dåliga fläktdelen. Ringde tillverkaren, inte för att klaga utan fråga hur jag kunde få köpa en ersättningsdel. Svaret? ”Inga problem jag postar den i dag och lägger med en instruktion i hur du byter”. Jag betalade inte ens portot. Det är service! Det kostade dem några kronor, i TS fall ä det ju helt andra summor. Men Thule kanske uppskattar om man hör av sig och berättar hur det kan gå?
Vad ska thule göra? Skicka en ny cykel? Möjligen bistår de med en ny gummirem.

Vad ska thule göra? Skicka en ny cykel? Möjligen bistår de med en ny gummirem.
De lär inte skicka en ny cykel (möjligen om stället hade varit helt nytt och uppenbart fabrikationsfel). Men de kanske vill ta reda på vad som fallerade och hur? Produktutveckling kallas det. Nu tror jag inte det framgått hur gammalt stället är (inte orkat läsa allt…) men om modellen eller designlösningarna är aktuella är de garanterat nyfikna. Och har man tur visar de sin uppskattning, om än inte med en ny kolfibercykel…

De lär inte skicka en ny cykel (möjligen om stället hade varit helt nytt och uppenbart fabrikationsfel). Men de kanske vill ta reda på vad som fallerade och hur? Produktutveckling kallas det. Nu tror jag inte det framgått hur gammalt stället är (inte orkat läsa allt…) men om modellen eller designlösningarna är aktuella är de garanterat nyfikna. Och har man tur visar de sin uppskattning, om än inte med en ny kolfibercykel…
Raceway 2 är en numer ersatt modell. När den lanserades och sen ersattes har jag inte helt koll på.

Tappade cykel på motorväg från takställ. Det var ju en oförutsedd olycka. Gick på drulle. Ny cykel inom en vecka, innan Coronan.

Tappade cykel på motorväg från takställ. Det var ju en oförutsedd olycka. Gick på drulle. Ny cykel inom en vecka, innan Coronan.
Det är väl en av sakerna som är bra med allrisk/drulle, att det räcker att det är en oförutsedd händelse.
Orsaken kan helt enkelt vara att man själv är klantig, man behöver inte skylla på något annat.

Detta är ju kristallklart; Det är markägaren där råvaran till aluminiumet i Thule-stället kommer ifrån, som ska ersätta trafikverket för skadan i vägen där cykeln skadade vägen när den for av bilen.

För att förstå detta måste man ha läst tjuridik, så det kan vara så att INGEN av er fattar.

Mycket käbbel för något väldigt enkelt.

Eftersom det är TS som både äger, lastat och transporterat cykel så är det dennes försäkringsbolag som skall kontaktas. Han far har inte varit inblandat på något sätt.

Det går alltid gå på Thule men det kan nog bli svårt att hävda produktfel. TS kan fråga sig själv om han kan bevisa att han lastat cykeln korrekt? Är det följande modell så TS dessutom missat steg 12-13.
Om man missat ett par viktiga moment vid lastningen av cykeln så anser jag att det inte bara handlar om huruvida man kan få ut ersättning för skador på den tappade cykeln... Eget ansvar!

Det handlar minst lika mycket om bristande ansvarskänsla och hänsyn mot alla andra trafikanter som faktiskt kunde träffats av den tappade cykeln, kört över den och skadat sitt fordon eller en oskyddad trafikant som rentav kunde fått den i huvudet. Alla kan göra fel och det var väl tur att bara TS själv blev drabbad i detta fallet.

Tjena!

Nej det vet vi. Typiskt dåligt drag att inte kunna erkänna sina misstag.
Kan du inte säga vilket företag du arbetar på så att jag inte behöver använda deras tjänster?

Hur jag fungerar och hur andra fungerar uppvisar häpnadsväckande likheter har jag kommit på, men nu är detta ett cykelforum och inte ett forum för introspektion och annat härligt Så det här blir mer en slags fråga om ett ämne som Jesus sammanfattade bra när han dropade raden "du ser inte flisan i ditt eget öga på grund av bjälken i ditt eget". Jag har svårt nog att få människor att förstå när det gäller sådana handfasta saker som watten, träning och hur man cyklar.

Allt från mig idag du, lite trötter.

Hej då

Edit: Intressant inlägg ovanför mitt huvud, känns dock som förbjuden överkurs. Så där får man inte tänka.

Hur jag fungerar och hur andra fungerar uppvisar häpnadsväckande likheter har jag kommit på, men nu är detta ett cykelforum och inte ett forum för introspektion och annat härligt Så det här blir mer en slags fråga om ett ämne som Jesus sammanfattade bra när han dropade raden "du ser inte flisan i ditt eget öga på grund av bjälken i ditt eget". Jag har svårt nog att få människor att förstå när det gäller sådana handfasta saker som watten, träning och hur man cyklar.

Allt från mig idag du, lite trötter.

Hej då

Edit: Intressant inlägg ovanför mitt huvud, känns dock som förbjuden överkurs. Så där får man inte tänka.

Förlåt, men jag var tvungen... (Se bild)

Bilagor

• Don_Quixote_fighting_windmills.jpg
    Don_Quixote_fighting_windmills.jpg
    231.9 KB · Besök: 32
Förlåt, men jag var tvungen... (Se bild)
Hej.

Förlåt att jag fungerar så men jag är alltid intresserad av "the bigger picture". https://www.quora.com/Do-people-wit...ure-thinking-or-more-detail-oriented-thinking

Edti: Also personlighetstypstyle

Dubbeledit: Jaa jag vill ju inte svara på allt men när jag blir så här triggad hela tiden! Men nu är det nog, två är allt idag! Jag lovar och svär på allt som är heligt, nu räcker det. Adjö!

Föra att helt utesluta thule. Väger en session 9.9 in under 15kg?

15.36kg i storlek XL så den i ligger väl i gränslandet. Förmodligen inte avgörande i detta fall. Däremot ska man köra med låsvajern samt ett extra spännband runt cykel och hållare enligt Thules instruktioner vilket inte gjorts om jag tolkar första inlägget.

En annan viktigt detalj är att man ska gummibanden ska fästas diagonalt över ramen. Det har jag själv missat vid ett tillfälle men räddats den gången av att jag surrat cykeln med extra spännband.

Hursomhelst är skadan redan skedd. Tur att inget värre hände. Det är bara lära sig och gå vidare.

Hej.

Förlåt att jag fungerar så men jag är alltid intresserad av "the bigger picture". https://www.quora.com/Do-people-wit...ure-thinking-or-more-detail-oriented-thinking

Edti: Also personlighetstypstyle

Dubbeledit: Jaa jag vill ju inte svara på allt men när jag blir så här triggad hela tiden! Men nu är det nog, två är allt idag! Jag lovar och svär på allt som är heligt, nu räcker det. Adjö!

Den större bilden här i frågan är att du bör läsa Don Quijote, den är visserligen i 2 delar och crescendot kommer i andra delen, men jag är övertygad om att du kommer känna igen dig samt när du stänger sista sidan vara en mer ödmjuk människa i grunden. Ett lästips bara, att du har tid vet vi alla på Happy redan ??

Tillbaka
Topp