torsten-var-namnet
Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Du ser ju ut att ha en del väggyta kvar ovanför cyklarna så någon till ryms detKöp lägenhet det blir kul!Visa bilaga 451570

Du ser ju ut att ha en del väggyta kvar ovanför cyklarna så någon till ryms detKöp lägenhet det blir kul!Visa bilaga 451570
Gött! Men är inte väggarna lite väl vita för en äkta mancave-feeling? Upp med lite iron maiden-planscher eller nåt.Skönt med stor lägenhet. 2 av mina 4 cyklar får plats i "Pappas lekrum" som dottern säger. Min gaming setup står här samt ytan används för allt skräp som inte får plats någon annan stans. Vita hyllorna i bakgrunden ska bort så fort jag har tid. Och barnvagnen bor här så länge minsta ungen behöver den. Bianchi'n skall nu ställas av inför vintern då jag hade tur att hitta en prisvärd och bra graven/cx hoj att pendla till jobbet med. Skulle gärna hitta några "snygga" vägfästen till räsern. Gärna lite högre upp så att inga små händer kan göra illa sig. Tips uppskattas!
Haha, jag gillar dock vita väggar :D men nån form av tavla skulle sitta bra där. Plus så ska väll ena hojen pryda en av väggarna iaf :)Gött! Men är inte väggarna lite väl vita för en äkta mancave-feeling? Upp med lite iron maiden-planscher eller nåt.
Oh tänk vad skönt det hade varit med badkar! Hela cykeln får inte plats i duchsen.Även när man ska tvätta cykeln är det ju praktiskt att bo i lägenhet...
Visa bilaga 451622
Smidig lösning! Tyvärr så säljs inte de pinnarna längre. :(Visa bilaga 453316
Hänger min på två cykelpinnar från IKEA. Kostade typ 20 kr styck, funkar helt okej att hänga upp i hjulen.
Jag letade själv i höstas men hittade inget under 3000 så jag snickrade själv, se tidigare i tråden. Gjorde tre, har en över. Går att köpa om man accepterar lite "hemskickat"-kvalité.Jag är på jakt efter en cykelhängare likt länken nedan. Har ni någon ide var jag kan få tag på något liknande?
Väldigt praktiskt!...Även när man ska tvätta cykeln är det ju praktiskt att bo i lägenhet...
Tack för svaret.Jag letade själv i höstas men hittade inget under 3000 så jag snickrade själv, se tidigare i tråden. Gjorde tre, har en över. Går att köpa om man accepterar lite "hemskickat"-kvalité.
Gillar "hårtorken" är det första delen på ett kommande åk eller det sista som blev kvar från ett tidigare? :)Sambon blev otroligt glad när hon hittade mig duschen med Räsern....
Visa bilaga 455162
Och sen klickade jag hem ett väggfäste så blev det en cykel mindre som står i vägenVisa bilaga 455163
Haha snigeln kommer från en buss, jobbade på en depå förut. Gjorde byte för att turbon den skar, så jag tog hem en och putsade upp. En kul prydnad tänkte jag :DGillar "hårtorken" är det första delen på ett kommande åk eller det sista som blev kvar från ett tidigare? :)
Hehe, jag gör rätt ofta det också. Köper ibland nån dricka för att kompensera snyltandet :). Annars kör jag med en sån https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardsredskap/trycksprutor/tryckspruta-12-l-2000042317 . Tillsammans med diskborste går det fint på innergård eller i skogen om jag tar bil.ett tips, vid nästan varje bensinmack så finns det oftast en vattenkran och en stor kanna man kan fylla med vatten så man kan tvätta cykeln , brukar själv svänga förbi närmaste macken och tvätta cykeln innan jag ger mig hemmåt... skit smidigt enligt mig så slipper man kladda i badkaret/duschen.
Jag frågade mackägaren då det hade tvätthallar om jag fick tvätta cykeln där om det var ledigt. Det fick jag utan att betala. Jag kunde stå inne i ”värmen” men lämnade om det kom en bil som ville ha platsen.Hehe, jag gör rätt ofta det också. Köper ibland nån dricka för att kompensera snyltandet :). Annars kör jag med en sån https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardsredskap/trycksprutor/tryckspruta-12-l-2000042317 . Tillsammans med diskborste går det fint på innergård eller i skogen om jag tar bil.
Fusk! Det där är väl ändå ingen vanlig lägenhet ju!En till
Vadå ser det inte ut så hos digSom i vilken entré som helst; skor huller om buller, barnvagn med tillhörande ytterkläder, cyklar samt en två(1,5?) liters coca-cola flaska liggandes på golvet![]()
Självklart. Brukar alternera med en flaska Fanta eller Sprite ibland bara för att liva upp detVadå ser det inte ut så hos dig![]()
Kul att internerna på Kumlaanstalten håller cykel intresset vid liv, men det måste vara svårt med att hitta utrymme att kunna cykla på.Annans cykel i annans lägenhet.
Visa bilaga 463962
Nejdå vi kör snäva varv här ute på gården!Kul att internerna på Kumlaanstalten håller cykel intresset vid liv, men det måste vara svårt med att hitta utrymme att kunna cykla på.
Vad ligger varv tiderna på?Nejdå vi kör snäva varv här ute på gården!
Facit:Suttit och klurat lite på hur en ska lösa förvaringen i "mitt" rum. Skissade upp det här lite slarvigt på eftermiddagen. En vinkel på 10 grader ut från väggen verkar vara tillräckligt för att få ut framdäcket tillräckligt för att inte smutsa ner den om bakdäcket får stöd av en planka. Cyklarna får hängas upp i valfria krokar.
Visa bilaga 462244 Visa bilaga 462245 Visa bilaga 462246
Vi kör flest varv vinner, grabbarna på livstid är favoriterna hos Odds-KentaVad ligger varv tiderna på?
Titt! Typ samma lika :D
Det stallet måste väl ha lägst antal växlar/cykel-ratio på happy?
Om du sätter krokarna varannan högt, varannan lågt, behöver du inte vrida styrena varje gång du ska hänga upp cyklarna...
Det är ca: 18cm höjdskillnad på dom, men blir ett jäkla trixande att ta ner/hänga upp utan vridna styren, tro mig :)Om du sätter krokarna varannan högt, varannan lågt, behöver du inte vrida styrena varje gång du ska hänga upp cyklarna...
Tro mig när jag säger att det funkar:Det är ca: 18cm höjdskillnad på dom, men blir ett jäkla trixande att ta ner/hänga upp utan vridna styren, tro mig :)