Cykel i lägenhet

Stol3n_Identity

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Skönt med stor lägenhet. 2 av mina 4 cyklar får plats i "Pappas lekrum" som dottern säger. Min gaming setup står här samt ytan används för allt skräp som inte får plats någon annan stans. Vita hyllorna i bakgrunden ska bort så fort jag har tid. Och barnvagnen bor här så länge minsta ungen behöver den. Bianchi'n skall nu ställas av inför vintern då jag hade tur att hitta en prisvärd och bra graven/cx hoj att pendla till jobbet med. Skulle gärna hitta några "snygga" vägfästen till räsern. Gärna lite högre upp så att inga små händer kan göra illa sig. Tips uppskattas!

Bilagor

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Skönt med stor lägenhet. 2 av mina 4 cyklar får plats i "Pappas lekrum" som dottern säger. Min gaming setup står här samt ytan används för allt skräp som inte får plats någon annan stans. Vita hyllorna i bakgrunden ska bort så fort jag har tid. Och barnvagnen bor här så länge minsta ungen behöver den. Bianchi'n skall nu ställas av inför vintern då jag hade tur att hitta en prisvärd och bra graven/cx hoj att pendla till jobbet med. Skulle gärna hitta några "snygga" vägfästen till räsern. Gärna lite högre upp så att inga små händer kan göra illa sig. Tips uppskattas!
Gött! Men är inte väggarna lite väl vita för en äkta mancave-feeling? Upp med lite iron maiden-planscher eller nåt.

earnstrom

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet

MtbIte

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Väldigt praktiskt!...
Visa bilaga 453696

Tre cyklar senare...

ett tips, vid nästan varje bensinmack så finns det oftast en vattenkran och en stor kanna man kan fylla med vatten så man kan tvätta cykeln , brukar själv svänga förbi närmaste macken och tvätta cykeln innan jag ger mig hemmåt... skit smidigt enligt mig så slipper man kladda i badkaret/duschen.

ambientzz

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
ett tips, vid nästan varje bensinmack så finns det oftast en vattenkran och en stor kanna man kan fylla med vatten så man kan tvätta cykeln , brukar själv svänga förbi närmaste macken och tvätta cykeln innan jag ger mig hemmåt... skit smidigt enligt mig så slipper man kladda i badkaret/duschen.
Hehe, jag gör rätt ofta det också. Köper ibland nån dricka för att kompensera snyltandet :). Annars kör jag med en sån https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardsredskap/trycksprutor/tryckspruta-12-l-2000042317 . Tillsammans med diskborste går det fint på innergård eller i skogen om jag tar bil.

Helge77

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Hehe, jag gör rätt ofta det också. Köper ibland nån dricka för att kompensera snyltandet :). Annars kör jag med en sån https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardsredskap/trycksprutor/tryckspruta-12-l-2000042317 . Tillsammans med diskborste går det fint på innergård eller i skogen om jag tar bil.
Jag frågade mackägaren då det hade tvätthallar om jag fick tvätta cykeln där om det var ledigt. Det fick jag utan att betala. Jag kunde stå inne i ”värmen” men lämnade om det kom en bil som ville ha platsen.

WSMC

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Som i vilken entré som helst; skor huller om buller, barnvagn med tillhörande ytterkläder, cyklar samt en två(1,5?) liters coca-cola flaska liggandes på golvet :giggle:

heffe

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Suttit och klurat lite på hur en ska lösa förvaringen i "mitt" rum. Skissade upp det här lite slarvigt på eftermiddagen. En vinkel på 10 grader ut från väggen verkar vara tillräckligt för att få ut framdäcket tillräckligt för att inte smutsa ner den om bakdäcket får stöd av en planka. Cyklarna får hängas upp i valfria krokar.
cykelställ iso.jpg cykelställ sida.jpg cykelställ fram.jpg

Jeand

Medlem
Cykel i lägenhet
IMG_3285.jpeg

Började bli lite för trångt i förrådet i lägenheten nu när sambon också införskaffat sig en cykel så det fick bli till att installera strippstång i vardagsrummet. Verktygsboden 650kr riktig skit. Detta är stång nr 2 som jag tröttna på och modifierade den själv isf för att byta igen så att den inte sackar ihop och håller spänn mellan golv och tak. Efter modifieringen så lirar det iaf.

gsb

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet

H.

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Det är ca: 18cm höjdskillnad på dom, men blir ett jäkla trixande att ta ner/hänga upp utan vridna styren, tro mig :)
Tro mig när jag säger att det funkar:

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer