Cykel i lägenhet

hnrks3

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
20210113_180723.jpg

Så här har jag löst det. Köpte en Ikea Malm-byrå, så man har något att ställa cykeln på 😁

F

Federer

Guest
Cykel i lägenhet
jag har tänkt ha cykeln i lägenheten trots att jag har garage, garage är trångt som det redan är med alla hobby prylar/ maskiner och sen vill jag inte behöva gå ner till garaget för att hämta cykeln, det känns lite" kontraproduktiv".

Jag funderar på Dahänger,vet att det finns billigare alternativ men jag vill gärna ha 2 stöd för hjulen m,m som oftast inte kommer med dom billiga, sedan är väl Dehänger originalet. Hur tycker ni den lösningen Dahänger erbjuder funkar, är det bökigt att passa in trampan i hängaren, det ser ju väkdigt enkelt ut på videos?

lorskan

Ny medlem
Cykel i lägenhet
jag har tänkt ha cykeln i lägenheten trots att jag har garage, garage är trångt som det redan är med alla hobby prylar/ maskiner och sen vill jag inte behöva gå ner till garaget för att hämta cykeln, det känns lite" kontraproduktiv".

Jag funderar på Dahänger,vet att det finns billigare alternativ men jag vill gärna ha 2 stöd för hjulen m,m som oftast inte kommer med dom billiga, sedan är väl Dehänger originalet. Hur tycker ni den lösningen Dahänger erbjuder funkar, är det bökigt att passa in trampan i hängaren, det ser ju väkdigt enkelt ut på videos?
Mycket nöjd med Da Hänger men den modellen jag skaffade heter Da Sprocket. Väldigt lätt att passa in pedalen i hängaren (har Vector 3 pedaler). Ganska överdimensionerad konstruktion, stöden för hjulen tar säkert 50 kg styck.

Bilagor

• 20201229_174032.jpg
    20201229_174032.jpg
    496.2 KB · Besök: 331
F

Federer

Guest
Cykel i lägenhet
Mycket nöjd med Da Hänger men den modellen jag skaffade heter Da Sprocket. Väldigt lätt att passa in pedalen i hängaren (har Vector 3 pedaler). Ganska överdimensionerad konstruktion, stöden för hjulen tar säkert 50 kg styck.
jag köpte från den tyska sidan precis nu ,det var totalt utplockat , fanns inte mycket att välja på, det fick bli en Dan, 650 kr , känns ju så klart dyrt när dom säljer piratgrej på jula för 50kr ,hehe.

pocarlsson80

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Den som står på golvet är ju supertuff, nu snackar vi kreativt bygge! Lyfter på hatten
(Hut ab)
Bilder från bygget av den på golvet och den på väggen till höger finns på Instagram @hajahoj dock klassar jag ingen av dom som klar... 🙂
Den på väggen till vänster ska byggas om igen, alla delar är hemma så snart kommer en serie om den också
Så fortsättning följer när det gäller alla cyklar 🤘😎

fhloston

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Bilder från bygget av den på golvet och den på väggen till höger finns på Instagram @hajahoj dock klassar jag ingen av dom som klar... 🙂
Den på väggen till vänster ska byggas om igen, alla delar är hemma så snart kommer en serie om den också
Så fortsättning följer när det gäller alla cyklar 🤘😎

Den till höger är ju väldigt speciell 😃

Crocko

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Här kommer mitt senaste garage, tänkt att husera i gästrummet men tydligen utgör det en bra rumsdelare så Sambon bestämde att den skulle hamna i vardagsrummet.

gammal Ikea hylla har donerar stängerna, 2 fyrkantsprofiler gjorde att Julas 49kr krokar fick något stabilt att fästa i. Summa summarum 3-400kr som sväljer 4 fullvuxna cyklar på knappa 2 kvm, vinner nog inga priser i inredningsbranschen men gör jobbet och plats för extra hjul finns när jag hittar rätt krok.

Bilagor

• 91BDA4A1-C2C8-4EB0-BF8B-C229FDE31828.jpeg
    91BDA4A1-C2C8-4EB0-BF8B-C229FDE31828.jpeg
    577.2 KB · Besök: 236
  • 3D21C2E5-0A22-4150-944F-1A65076F2164.jpeg
    3D21C2E5-0A22-4150-944F-1A65076F2164.jpeg
    721.7 KB · Besök: 241
  • D57440AD-4B0F-46E8-AAC2-444EF04F8ABC.jpeg
    D57440AD-4B0F-46E8-AAC2-444EF04F8ABC.jpeg
    586.4 KB · Besök: 232

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Här kommer mitt senaste garage, tänkt att husera i gästrummet men tydligen utgör det en bra rumsdelare så Sambon bestämde att den skulle hamna i vardagsrummet.

gammal Ikea hylla har donerar stängerna, 2 fyrkantsprofiler gjorde att Julas 49kr krokar fick något stabilt att fästa i. Summa summarum 3-400kr som sväljer 4 fullvuxna cyklar på knappa 2 kvm, vinner nog inga priser i inredningsbranschen men gör jobbet och plats för extra hjul finns när jag hittar rätt krok.

smutt värre, det gäller att hålla dem rena.

Freddie L

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet

Sambons förslag? Kanske dags att fundera på giftermål?!?

F

Federer

Guest
Cykel i lägenhet
jag köpte från den tyska sidan precis nu ,det var totalt utplockat , fanns inte mycket att välja på, det fick bli en Dan, 650 kr , känns ju så klart dyrt när dom säljer piratgrej på jula för 50kr ,hehe.
Jag höjer ett varningens finger angående DaHänger.de, jag tror den firman är konkursfärdig , dom har inte fått i en enda pryl i lager på flera månader.Min beställning visade sig inte finnas på lager och dom sköt upp leveransen hela tiden, tittar man i shoppen ekar det tomt, det har det nu gjort i flera månader, dom svara inte på mejl och jag var tvungen att gå via Paypal för att få tillbaka mina pengar.

kais01

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
många finurliga lösningar i tråden. i flödet kom i morse en rätt bra sammanfattning på bicycling.com.

att spela upp hojen tror jag inte tagits upp? skulle kunna vara bra om man har tilltagen takhöjd.
.

1D372278-F154-430F-B42F-9043B75CF9E0.jpeg
1D372278-F154-430F-B42F-9043B75CF9E0.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer