Cykel i lägenhet

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Blev lite trängre i hallen än jag hoppats på, men slapp i alla fall hålla på o borra. En Minoura DS-4200 och en Topeak TwoUp TuneUp. En hoj till i vardera ställ ska upp.
A9CEBE4B-7BAE-4050-9E7E-F6E333AC42C6.jpeg
3E8C559E-A0E2-44E9-A012-48F0C9F7A9C0.jpeg

Ilritorno

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Blev lite trängre i hallen än jag hoppats på, men slapp i alla fall hålla på o borra. En Minoura DS-4200 och en Topeak TwoUp TuneUp. En hoj till i vardera ställ ska upp.
Gillar den där vänstra du har Gianten i. Tycker ser ut att funka bra i din hall. Hade jag haft plats hade jag siktat på en sån, eller något liknande, men skulle definitivt inte funka i min hall.

Hittar ingen riktigt bra permanent plats för mina. En står i trainern i vardagsrummet nu, min andra flyttas runt från stående i hallen mot garderobsdörrar eller på balkongen, min tredje (billiga Hybrid) har jag i cykelförrådet.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Gillar den där vänstra du har Gianten i. Tycker ser ut att funka bra i din hall. Hade jag haft plats hade jag siktat på en sån, eller något liknande, men skulle definitivt inte funka i min hall.

Hittar ingen riktigt bra permanent plats för mina. En står i trainern i vardagsrummet nu, min andra flyttas runt från stående i hallen mot garderobsdörrar eller på balkongen, min tredje (billiga Hybrid) har jag i cykelförrådet.
Jo tack, det funkar. Gillar verkligen det, (vänstra stället) väldigt smidigt att plocka upp och ned cyklar ifrån och går att vrida fästena i sidled som man vill. Dock hade jag inte räknat med att hojarna skulle sticka ut dryga metern från väggen uppställda. Liknande med stället från Topeak, trodde inte att ”golvstödet” framåt skulle hamna så långt ut.

Ilritorno

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Jo cyklar tar ju utrymme hur man än gör. Finns väl tyvärr inget riktigt bra universallösning för detta om inte lägenheten i sig har ett perfekt "dödutrymme" som ger speciella möjligheter

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Jo tack, det funkar. Gillar verkligen det, (vänstra stället) väldigt smidigt att plocka upp och ned cyklar ifrån och går att vrida fästena i sidled som man vill. Dock hade jag inte räknat med att hojarna skulle sticka ut dryga metern från väggen uppställda.
Får jag vara jättejobbig och be om mått vägg-bakdäck? Du skrev visserligen en dryg meter men tänker om det t.ex. är 103 eller 123cm.

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Får jag vara jättejobbig och be om mått vägg-bakdäck? Du skrev visserligen en dryg meter men tänker om det t.ex. är 103 eller 123cm.
Ja, det får du! Och jag ljög dessutom. Det var 97 cm till sadeln.

Vrider jag fästet maximalt så att cykeln står maximalt snett som på bilden i första inlägget ovan blir det knappt 80 cm till bakdäcket från väggen. Ställer jag hojen helt rak som på sista bilden nedan blir det istället typ 108 cm till bakdäcket.
4A989C07-ECB3-496D-8566-B69197109BB6.jpeg
60EE6426-1E34-45F6-8D3E-C495640AB2AD.jpeg
8D20042A-290F-4526-A215-84BCECBB60B6.jpeg

Senast ändrad:

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Tackar så mycket! Kanske måste slå till på en 😀
Jag har velat ha ett i flera år men inte hittat nån affär som fraktat till Sverige förrän nu då Amazon.se sålde och jag köpte motvilligt därifrån. Kom uselt packat med en (1) tejpbit som skulle hålla ihop hela kartongen. Ena skruven och muttern till tredje fästet hade såklart trillat ut under resan till Sverige. Har inte orkat göra något åt det än men ska kolla med Sifvertskruv om de har någe som passar. Annars går det såklart att att beställa extra fästen.

Senast ändrad:

sm6xsg

Medlem
Cykel i lägenhet
Hade lite issue att få upp mina två från golvet och kunna dammsuga under. Två rör (22mm vatten) a 30cm fixade biffen. Klämde dem i ett skruvstäd (ca 20cm), två hål borrade och ngt försänkta, whisky- & ginkork limmad med smältlim som ändskydd. Funkar fint och hänger nu under trappan.
20211114_134015.JPG
20211114_134229~2.JPG
20211114_165625.JPG

Stol3n_Identity

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Pendlarhojen får stå på golvet.
20211119_210409.jpg

Och Räsen får hänga på väggen, framför allt nu när det är inte riktigt säsong längre.
20211119_210439.jpg

Jag har galet tur att ha ett eget rum (läs: Mancave) där ungarna har ej tillträde medan jag är inte hemma, och eftersom jag lever ensam med 3 stycken tjejer så är vore det enklare att sätta upp en skylt som säger att "Inga tjejer är välkomna!" 🤣

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer