Snyggt! Vart köpte du mattan?Blev lite trängre i hallen än jag hoppats på, men slapp i alla fall hålla på o borra. En Minoura DS-4200 och en Topeak TwoUp TuneUp. En hoj till i vardera ställ ska upp.
Visa bilaga 522682 Visa bilaga 522689
Hmm, köpt på Rusta men modellen verkar ha utgått ur sortimentet. Har ingen speciell uppsugande effekt eller liknade utan en helt vanlig billig matta.Snyggt! Vart köpte du mattan?
Jag har 5st cyklar sitter med sånna I lägenheten... På föregående sida, 47, så finns mina inlägg med exakt samma hållare fast från Jula...Någon som provat denna spartanska från Classe?
Väggkrok för cykel | Clas Ohlson
www.clasohlson.com
Snygg lösning!Så här lyckades jag lösa det. Köpte ett framgaffelfäste och monterade i väggen bakom befintlig Elfa Skjutgarderob (rekommenderas). Tacksamt att kunna dra igen dörren när cykeln är alltför skitig... :)
Visa bilaga 588969 Visa bilaga 588971
Snyggt men det där ser ut att kunna bli problem om du byter däck eller har punktering?Så här lyckades jag lösa det. Köpte ett framgaffelfäste och monterade i väggen bakom befintlig Elfa Skjutgarderob (rekommenderas). Tacksamt att kunna dra igen dörren när cykeln är alltför skitig... :)
Visa bilaga 588969 Visa bilaga 588971
Tack! Byta däck är inga problem alls. Det tillåter betydligt mer justering än man tror.Snyggt men det där ser ut att kunna bli problem om du byter däck eller har punktering?
Inte så dum lösning, har själv problem med att förvaringen av min mtb tar upp väldigt mycket plats på bredden. Att kunna vrida styret som du gör skulle göra min förvaring mycket snyggare..Tack! Byta däck är inga problem alls. Det tillåter betydligt mer justering än man tror.
Cykeln tidigare i bild var en 27.5" Plus, men här är samma fäste med en 29". Hade faktiskt inte räknat med att den skulle passa pga de större hjulen, men den sitter perfekt.
Visa bilaga 589167
Ja så enkelt är det väl egentligen..Det är värt jobbet om man vill spara plats.
Det känns inte jobbigt att skruva av och på framhjulet inför varje tur? Jag vet det tar ca 2 minuter…
Tack! Byta däck är inga problem alls. Det tillåter betydligt mer justering än man tror.
Cykeln tidigare i bild var en 27.5" Plus, men här är samma fäste med en 29". Hade faktiskt inte räknat med att den skulle passa pga de större hjulen, men den sitter perfekt.
Visa bilaga 589167
Vad för cykeltvätt? Har själv dusch bak i min California men den duger knappt till att blåsa bort ett dammkorn..Vill man slippa trä igenom axeln varje gång så har Unaka ett par riktigt trevliga gaffelhållare, kostar skjortan dock. Har dessa i bilen då jag blev galen på att klättra över hojen för att pilla in axeln. Nu är det busenkelt.
![]()
Unaka - Bike Thru Axle Fork Mount
Whether you are heading out for a 50 mile gravel ride, an epic enduro ride, or to send it big at your favorite down hill course the Unaka Thru Axle Fork Mount will help get you and your bikes out on the trails faster. First and foremost, the Unaka Thru Axle Fork Mount is compatible with 12mm...unakagearco.com
Vertikalt som båda hjulen mot väggen?![]()
Någon som testat clug vertikalt? Verkar oförskämt simpelt
Jag kör denna: https://www.seasea.se/vatten-vvs/pentry/pentrypumpar/pentrypump-13-l-m-aqua-jet-johnson-pump-12vVad för cykeltvätt? Har själv dusch bak i min California men den duger knappt till att blåsa bort ett dammkorn..
Toppen! Då kommer jag nappa på en sån före min sambo ledsnar på att min cykel tar upp halva hallen :D
På mtb har jag vridit styrena ca 45grader så kan jag sätta cyklarna nära intill varandra.Toppen! Då kommer jag nappa på en sån före min sambo ledsnar på att min cykel tar upp halva hallen :D
Jag är en noob som bara har en!På mtb har jag vridit styrena ca 45grader så kan jag sätta cyklarna nära intill varandra.
Jag har bara en sambo men hon har som jag många cyklar. 😂Jag är en noob som bara har en!
Omg finns dom! 😮🤩Jag har bara en sambo men hon har som jag många cyklar. 😂
Dom finns även som särbos!Omg finns dom! 😮🤩
Gör dig aldrig av med henne 😂
Nån som testat?
![]()
Bike Storage Systems
The home of the SpaceRail Bike Storage System. The only system that reduces the storage volume taken up by your bikes and also improves the access and security to each bike.stashed-products.myshopify.com
Ja någon typ av lägstanivå får man väl ändå hålla.Men kristallkronan väger ju upp en del i kaoset iaf...🙂
Intressant. Men då med någon sorts större krok som du gör själv? Jag tyckte just att möjligheten att vrida cyklarna så att styrena kommer åt olika håll var intressant med tanke på packningsmöjligheterna.Lite förliten lägenhet, men kollat på alternativet. Men då budgetvalet med c30 eller c40-skena med några rullvagnar.
Jag kör budgetvarianten, draperiskena för industri typ. Hemmapulade krokar i rostfritt.Intressant. Men då med någon sorts större krok som du gör själv? Jag tyckte just att möjligheten att vrida cyklarna så att styrena kommer åt olika håll var intressant med tanke på packningsmöjligheterna.
Tunga draperier!Jag kör budgetvarianten, draperiskena för industri typ. Hemmapulade krokar i rostfritt.
Nån som testat?
![]()
Bike Storage Systems
The home of the SpaceRail Bike Storage System. The only system that reduces the storage volume taken up by your bikes and also improves the access and security to each bike.stashed-products.myshopify.com