Cykel i lägenhet

Putte--

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Vilka av er är det som budar. 😂
Screenshot_20220222_110149_com.android.chrome.jpg

glitch

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Nån som provat detta ställ:

Finns hos bikester bland annat. Vet inte om det egentligen är så bra för mina ändamål, tror det hade varit bättre att ha nåt med vertikal upphängning men verkar smidigt.

Stol3n_Identity

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Pendlarhojen fick resa på sig lite när en ny möbel skulle ta plats i rummet, söker nu efter någon smidig men stabil ställning som man kan skruva fast i hyllan, gärna en "snyggare" lösning.

tips är varmt vällkomna!
20220418_110424.jpg

pocarlsson80

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Någon som provat denna spartanska från Classe?
Jag har 5st cyklar sitter med sånna I lägenheten... På föregående sida, 47, så finns mina inlägg med exakt samma hållare fast från Jula...
Du måste ha en list eller liknande att ställa framhjulet på... Mina två cyklar i vardagsrummet har en list över hela väggen, och den i hallen har en hylla...
Sonens två cyklar står på vinkeljärn

Lycka till 🤙😇

Schleyer

Medlem
Cykel i lägenhet
Snyggt men det där ser ut att kunna bli problem om du byter däck eller har punktering?
Tack! Byta däck är inga problem alls. Det tillåter betydligt mer justering än man tror.

Cykeln tidigare i bild var en 27.5" Plus, men här är samma fäste med en 29". Hade faktiskt inte räknat med att den skulle passa pga de större hjulen, men den sitter perfekt.

02150945-C575-4BF9-B426-AB55C2A93230 2.JPG

Senast ändrad:

DanielS

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Tack! Byta däck är inga problem alls. Det tillåter betydligt mer justering än man tror.

Cykeln tidigare i bild var en 27.5" Plus, men här är samma fäste med en 29". Hade faktiskt inte räknat med att den skulle passa pga de större hjulen, men den sitter perfekt.

Visa bilaga 589167
Inte så dum lösning, har själv problem med att förvaringen av min mtb tar upp väldigt mycket plats på bredden. Att kunna vrida styret som du gör skulle göra min förvaring mycket snyggare..

Det känns inte jobbigt att skruva av och på framhjulet inför varje tur? Jag vet det tar ca 2 minuter, och kanske inte så mycket jobb jämfört med att ta på skydd, pumpa däcken, tvätta cykeln osv. Men jag väljer ibland bort skogscyklingen pga allt jobb runtomkring själva cyklingen så vill helst undvika ännu fler moment som ska göras...

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Det är värt jobbet om man vill spara plats. Jag har två cyklar som hänger på en 30cm bred MDF.

Postad tidiagre här:

The End

Medlem
Cykel i lägenhet

Visa bilaga 589167

Snyggt! Funderat på att göra precis sådär fast i vårat förråd efter att ha sett nån annan på nätet göra en väldigt liknande lösning. Vart köpte du fästet?

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Vill man slippa trä igenom axeln varje gång så har Unaka ett par riktigt trevliga gaffelhållare, kostar skjortan dock. Har dessa i bilen då jag blev galen på att klättra över hojen för att pilla in axeln. Nu är det busenkelt.

Bilagor

• IMG_20220403_144227.jpg
    IMG_20220403_144227.jpg
    474.4 KB · Besök: 149
  • IMG_20220319_103630.jpg
    IMG_20220319_103630.jpg
    251 KB · Besök: 143
  • IMG_20220403_142721.jpg
    IMG_20220403_142721.jpg
    738.4 KB · Besök: 148
  • IMG_20220403_141847.jpg
    IMG_20220403_141847.jpg
    765 KB · Besök: 144

SIE

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Vill man slippa trä igenom axeln varje gång så har Unaka ett par riktigt trevliga gaffelhållare, kostar skjortan dock. Har dessa i bilen då jag blev galen på att klättra över hojen för att pilla in axeln. Nu är det busenkelt.

Vad för cykeltvätt? Har själv dusch bak i min California men den duger knappt till att blåsa bort ett dammkorn..

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Vad för cykeltvätt? Har själv dusch bak i min California men den duger knappt till att blåsa bort ett dammkorn..
Jag kör denna: https://www.seasea.se/vatten-vvs/pentry/pentrypumpar/pentrypump-13-l-m-aqua-jet-johnson-pump-12v

bra tryck, fick dra ned kulventilen innan handfatet annars skvätter det åt alla håll. Men för duschen bak går det bra.

EDIT: halvt OT men bilen är min lägenhet ibland. Så här kommer en liten titt på vattensystemet m.m. (gammal video så förvaring ser annorlunda ut idag.

Senast ändrad:

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Nån som testat?

Lite förliten lägenhet, men kollat på alternativet. Men då budgetvalet med c30 eller c40-skena med några rullvagnar.

Stortomat

Medlem
Cykel i lägenhet
Intressant. Men då med någon sorts större krok som du gör själv? Jag tyckte just att möjligheten att vrida cyklarna så att styrena kommer åt olika håll var intressant med tanke på packningsmöjligheterna.
Jag kör budgetvarianten, draperiskena för industri typ. Hemmapulade krokar i rostfritt.

Bilagor

• IMG_20220103_184023.jpg
    IMG_20220103_184023.jpg
    557.9 KB · Besök: 67
  • USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1641239474695_6883857293671698778.jpeg
    USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1641239474695_6883857293671698778.jpeg
    238.6 KB · Besök: 67

ulfalf

Aktiv medlem
Cykel i lägenhet
Nån som testat?

Monterade upp en 7-cyklars i garaget i helgen. Riktigt fin kvalitetskänsla i detaljer och funktion, cykelupphängning blir knappt mer premium än såhär. Kostar ju dock därefter också men har man råd och inte orkar hemmapula ihop något så är det verkligen att rekommendera.

Köp & Sälj

Topp