Cykel i muskötunneln

tobiascyklar

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Hej, hur ta sig genom Muskö tunneln på cykel?

Buss verkar inte ta cykel, ngn chans att chauffören är just? Låter inte så från SL.

"Lifta" för att få följebil?

Ngt annat sätt?

Tobias

Stumpy

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
SL hade på prov cykelhållare på bussen från Ösmo till Muskö för några år sedan. Då åkte jag med den. Har de inte kvar den möjligheten?

tobiascyklar

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Inget spår av cykelhållare på SL sajt eller i deras kundtjänst. Sticker om en kvart :-) men kommer hit igen. Familjen får droppa mig efter tunneln.

Grusha

Medlem
Cykel i muskötunneln
Vad jag vet så har dom ingen cykelhållare på bussen. Inte sätt någon på ett par år iallafall. Men det brukar inte vara några problem att ta med cykeln genom tunneln på bussen så länge det finns plats.

Grusha

Medlem
Cykel i muskötunneln
Vad jag vet som är uppvuxen där ute så har man aldrig fått cykla genom tunneln. Ska dock reservera mig för att det kan ha blivit ändrat.

JTF

Ny medlem
Cykel i muskötunneln
Får varken gå eller cykla där.

musk.jpg

Bild: Birk Sollenius

http://www.nynashamnsposten.se/nynashamn/musko/ny-belysning-snart-pa-plats-i-muskotunneln

http://www.musko.nu/muskotunneln/

Senast ändrad:

geologen

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Är väl bara att sätta på en baklampa och cykla ändå. Såna där idiotförbud måste bekämpas. Samma med cykelförbudet på Ölandsbron.

Kupa

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Man ser ju tydligt på bilden att det är förbjudet att gå på vänster sida och förbjudet att cykla på höger. Står inget om att göra tvärtom. :)

tobiascyklar

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Grusha sa:
Vad jag vet så har dom ingen cykelhållare på bussen. Inte sätt någon på ett par år iallafall. Men det brukar inte vara några problem att ta med cykeln genom tunneln på bussen så länge det finns plats.

Plats lär ju finnas . Men är dom så justa? Kan man räkna på det?

Sixten Fors

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Oooh sa:
Sixten Fors sa:
Lustigt, antingen är skylten rätt ny eller så måste jag ha missat den.
Tänkte passera där för ca ett år sen och då fanns de en cykel förbud skylt
Ok, men när jag cyklade genom tunneln på 70-talet kanske det var tillåtet? Den skylten som nu sitter där visar iofs. bara att det är förbjudet att cykla med en svart Sjösala/Skeppshult ed., jag hade en vit racer med bockstyre.

GurraG

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Sixten Fors sa:
Oooh sa:
Sixten Fors sa:
Lustigt, antingen är skylten rätt ny eller så måste jag ha missat den.
Tänkte passera där för ca ett år sen och då fanns de en cykel förbud skylt
Ok, men när jag cyklade genom tunneln på 70-talet kanske det var tillåtet? Den skylten som nu sitter där visar iofs. bara att det är förbjudet att cykla med en svart Sjösala/Skeppshult ed., jag hade en vit racer med bockstyre.

:-)

Sixten Fors

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Att köra in i en mörk tunnel en solig sommardag med mc, även med klart visir, är jobbigt. Jag har testat. Man måste sänka farten rejält (från typisk 150 till kanske 50 km/h).

26er

Medlem
Cykel i muskötunneln
Har cyklat igenom där en gång två gånger. Var lite läskigt. I synnerhet på tillbakavägen. Var länge sen dock. Kommer nog komma fler såna där skyltar ju fler det är som cyklar. Ironiskt eller hur...

Grusha

Medlem
Cykel i muskötunneln
tobiascyklar sa:
Grusha sa:

Plats lär ju finnas . Men är dom så justa? Kan man räkna på det?

Dom gånger jag har försökt har det funkat. Är väl ett tiotal gånger. Sen har det väl lite med humör på chauffören också. Så jag har aldrig räknat med det. Har som tur är alltid haft back Up på ön för att köra mig om det skulle behövts.

Peach

Medlem
Cykel i muskötunneln
JLarsson sa:
Som att köra in i tunneln på väg tillbaks från Cap Formentor. Med mörka brillor.

Benn there, done that... Just då var det en av de mer pulsökande händelserna på Mallis. Fast jag tyckte iofs det var värre på väg till fyren då det är uppförsbacke och man är längre stund i tunneln. Kanske var det värre för att det var första gången? På väg tillbaka lyfte jag glajjorna och bromsade till "normal" hastighet och styrde bara rakt fram, då gick det helt ok.

DT

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Då är väl den där tunneln uppe på Puig Major lite värre? Där bigmollo kraschade ut sig från Mallorca Runt häromåret. :-)

nisseson

Aktiv medlem
Cykel i muskötunneln
Båda Puig Major-tunnlarna hade lyse i taket när jag var där i juni i år. De hade det inte för två år sen. Cap Formentor-tunneln saknade fortfarande lyse.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer