Cykel med breda däck

kais01

Aktiv medlem
Cykel med breda däck
det finns några äldre trådar i frågan, och nya 29-hojar med tretummare i original verkar inte rosa marknaden. har själv prövat stache och full stache. den senare lär dock inte ta tretummare med vettig bredd på fälgen.

körde själv under ett par år tretummare på min fs-cube 29a från 2012 som av konstig anledning klarar denna dimension. men hade för smala fälgar 40i vilket medförde studsighet med min vikt på 73 kg och de tryck strax över en bar som krävdes för att ge tillräcklig stabilitet.

kör numera 2,6or på samma 40i fälgar, kan då sänka trycket under kilot utan olägenhet, och får kombinationen silkesmjuk framfart med riktigt bra rull och stabilitet. klättrar också bättre än de förhållandevis tunga tretummarna. way to go:)

yonna kör tretummare med 65 mm fälgar på sin fatbike.

onegear

Aktiv medlem
Cykel med breda däck
Kan bara prata gott om Surly Krampus som är den roligaste stigcykel jag haft. Med Minion 29x3,0 blir det nästan för mycket grepp så favoritdäcken är WTB Ranger 3,0 som trots sitt fina mönster ger massor med grepp pga mängden gummi i marken samtidigt som att jag rullar ifrån allt och alla då omkretsen på hjulen är så stor.
Screenshot_20210124-150821_Instagram.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer