Cykelåret 2007 i Örnsköldsvik / Nyårskrönika

Öviksmicke

Ny medlem
Nu är det en vecka kvar till Julafton. Det är en klarblå himmel utanför fönstret och solen är precis påväg upp över berget. -4 grader och ett snötäcke ligger på marken. Fråga mig igentligen inte varför jag sitter här då... men detta väder borde man vara ute och cykla. Förhoppningsvis får man liv i nå fler grabbar senare framåt dan och får sig en tur.

Istället börjar jag fila på årets nyårskrönika, Cykelåret 2007 i Övik.
Året har rullat på i håg fart och många cykelturer har det varit i stan. Årets stora händelse tycker jag ändå är byggstarten av Övik Bike Park! Ni som har minne minns säkert att jag skrev en rad om detta i förra årets årskrönika. Nu är alltså bygget igång. Några stormar har ställt till det förståss och även en del missförstånd, men förhoppningen är att invigningen ska nu bli vid Midsommar 2008. Hela sommaren har man kunnat cykla på lederna men det har bestått av en arbetsplats och därmed inget helt klart. Men mycket som var cykelbart. Sittlift tog alla cyklisterna upp, men öppettider som varit övermänskliga och detta har tyvärr satt sina spår i ekonomin så nästa år blir det lite mer begränsade öppettider.

Men ska vi då gå in på vad som hänt genom året, som alltid börjar vi med januari.

Året började med ishalka. Regn i början av veckan och sedan minusgrader på slutet gjorde det riktigt trevligt med dubbisar. Åsmasten var utgångspunkten som så ofta tidigare och det togs inte så många bilder, däremot blev det en film som jag ska länka till.
http://fullface.happymtb.org/filmer/ovikhr070106divx.avi

07010603.JPG

Den 14:e snackades det mycket om orkaner i södra sverige, om jag inte minns fel var det Stormen Per som drog in över sverige. Här uppe i Övik föll ett stillsamt snöfall så vi var ute. Dock skulle det visa sig att stormen drog norröver och mitt på dan började det bli gräsligt väder här uppe också, men vi kämpade på i snöstorm med snö upp till vevlagrena. Frusen kan man ju snacka om då vi väl tog oss fram till Kebab House som väntade på att vi skulle dyka upp denna helg också. Jag ska ta två citat ur den RR:en som är ganska talande för underlaget:
"Mycket is fanns det under snön då vi for ner och många vurpor blev det. Några "vackra" också. Det fanns vissa problem att hålla sig i spåret och det var inte bara en gång man missade spåret helt och hållet och stack ut i skogen för att sedan styra tillbaka till spåret och dundra rätt över det och hamna på andra sidan stigen. Ja vad säger man? Ibland var det hopplöst, men det var ju en del av nöjet de med.

Sen drog vi upp till Myckling iallafall. Vi skulle ta en genväg upp... tja vi hamnade "bara" på fel sida berget men men... "

"Om man måste styra cykeln NERFÖRS måste man väl ändå få kalla det tungcyklat."

Johan gjorde en film också, här är den:
http://fullface.happymtb.org/filmer/FoÖ Avsnitt 4 Snöcykling 2007-01-14.wmv

07011402.JPG

07011410.JPG

Det var efter detta vi beslutade officiellt att lägga ner cyklingen för denna sesång.

fox skrev i den tråden:"Ah nej.. =( Blir helt klart inspirerad av era RR's och filmer, ni kan ju inte lägga ner det nu! Men iofs, med tanke på hur tjock snön är och hur halt det är så kan jag förstå det. ;) Men ändå.."

De blev inget riktigt uppehåll... för vi fortsatte att cykla med såkallade "tillfälliga cyklingar" resten av vintern :-P

2 veckor sedan nerläggningen var vi ute igen, början på februari och pudersnön vart helt underbar. Dock var det väl inte riktigt cykelsesång eftersom det på alla 3 skidanläggningar vi passerade var det tävling, längdskidor, slalom och hopp. Man kan ju undra vad skidåkarna tänkte då dom åkte förbi oss där vi kämpade på med cyklarna brevid skidspåret.

07020301.JPG

I Åsbacken var det slalomtävling så vi beslutar oss för att köra offpist ner. Hallvägs ner står ett par skidåkare och applåderar åt oss där vi kommer hasandes nerförs i full rulle. Skoj som jag vet inte vad!

07020313.JPG

07020314.JPG

Med det strålande vintervädret så blev det också någon singelride... för med detta väder är det svårt att motstå.

07021104.JPG

Den 17:e februari var det deltävling i milodifestivalen i stan... vilket vi självklart inte brydde oss om, vi hade en riktigt rolig cykeldag däremot med regält många vurpor... rena vurpkalaset och då är det väl självklart att jag ska bjuda på lite vurpbilder också, håll till godo och njut av oss.

07021706.JPG

Ja här har vi patrik som verkar vara sugen på en flygtur och tar sedan en djupdykning i snön
07021707.JPG

På torget var det uppvärmning inför kvällen.
07021714.JPG

Jag har lite svårt att ta med denna bild då vi planerar våran nerfärd nerför åsbacken... kolla in istapparna som faktiskt står upp och inte hänger
07021715.JPG

Vi byter nu månad och går in i mars... det börjar töa och det blir mest lek i stan i väntan på bättre väglag i skogarna. Självklart blir det då många bilder på den yngre skaran i gänget som leker. Bla har vi erik som försökte lära sig göra barspinn i hopp... finns hur många bilder som hällst på hans försök men jag tar bara en... då ser ni hur det gick för det mesta ;-)

Johan droppar med sin gula kona vid kyrkan
07031707.JPG

så hade vi då eriks försök... ja en ganska talande bild :-D
07031713.JPG

liften står och väntar på sommaren och alla cyklister...
07031729.JPG

så det är pushbike som gäller... och ibland bärcykel också
07031732.JPG

i slutet av mars var det dags för jonathan att ha en liten förhandsvisning av sin nya butik för oss. dessutom utlovades det cykling i bjästabacken... hur tog vi oss upp då? Jo med bygellift. Det var inte det lättaste och många krasher fick man se, tyvärr hade jag aldrig någon möjlighet att ta någon bild... hade fullt upp med att försöka hålla ballansen. Men det var en rolig upplevelse. Vi fick även stifta bekantskap med Pelle (Plush) som visade upp sin stridsvagn... som många säkert sett har han efter detta varit med på många cykelturer med sin duncan-hoj.

hk1.JPG

hk5.JPG

Pelle visade sin egenhändigt byggda stridsvagn... eller det är ju en cykel igentligen ;-)
Öhlinsdämpare bak och DUBBLA 250mm bromsskivor fram... nämde jag att han byggde den för en härrans massa år sedan? Men än i dag är den att anse som ett monster.

April månad har vi nu kommit till och snön börjar på allvar försvinna och det blir mycket barmarkscykling. Jag och anders hade tagit en freda för att undersöka en ny stig... sedermera "Åsdalen". En stig som visade sig vara underbart roligt, brant, stökig, snabbt. Dessutom var det dags för min "halft berömda" skallning av träd, I en kurva gick det troligen lite för fort och det slutade med att jag skallade ett träd i ca 20 blås. En jävla smäll blev det och jag hade med en del trädräster hem också som satt kvar på hojen efter dennes färd efter att jag flygit av. En skrotad hjälm kostade det och även vissa nackbesvär, det är väl kanske inte så roligt... men livet går vidare. Dock gjorde inte det de för trädet som några av dom andra ansåg att vi skulle ta bort.

Erik hittade lite snö att ligga i och lika glad för de är han ändå
07040803.JPG

Vi hade fått förstärkning av Victor som visade upp en vurpa framför kameran bla.
07040808.JPG

Bilden som man kanske kan kalla för cykelkompisar, en jobbar, 4 kollar på :-P
07040822.JPG

Nu har vi faktiskt kommit till slutet av april och MODO Hockey har vunnit SM-guld och hockeyfebern hade intagit stan. Denna dag var det också "gubbcykling", vi var iallafall allihopa 20+:are. En lång dag där vi provade Kebab City istället för Kebab House (som vi brukar äta på) som är lite mer centralt och många kollar på våra cyklar där dom är parkerade... vissa fotade tillockmed.
Det var även den dan då Jag, Marcus och Rickard vågade oss på klippbranten på hällrajd. En hög klippa som känns nästan som lodrät. Rickard gör ett otroligt trick där nerför och den bildsekvensen kan jag inte undanhålla, dan avslutades i patriks soffa med smörgåstårta... och ett gäng TRÖTTA cyklister.

07042107.JPG

Hockeyfebern hade kommit som ni ser.

07042110.JPG

Undersökning av branten.

07042117.JPG

Här kommer då bildsekvensen över hur Rickard tog sig ner... den är lite speciell
07042118.JPG

Ska man verkligen åka såhär?
07042119.JPG

Ojojojojoj
07042120.JPG

Whiiiii... jodå, kan krashade inte utan stannade med båda hjulena på marken och båda fötterna där också. Nu kan ingen säga att vi bangade iallafall

07042131.JPG

Va vi trött???

Helgen efteråt var helt otrolig. Oskar hade lånat en Freddy av Jonathan och de vettetusan va som hände med Oskar, men han hade energi som ett helt gäng tempocyklister. Oskar var dragande HELA dan... även på XC-cyklingen vid Myckling. Han nämnde även ett par gånger att han var kär i Freddyn.

07042811.JPG

Det var även den dan då Lars showade för kameran, första gången också... men är det sista?
07042805.JPG

Maj månad har nu börjat och Jonathan hade som omväxling tagit sig tid att hänga med och cykla. Det var även den dan så man fick äta upp det man själv sa... mer om det vid bilderna.

Eftersom Jonathan inte brukar vara med så får vi passa på att ta en bild på honom, här efter gula leden.
07050607.JPG

Påväg ner mot en "Canyon" som jag varit sugen på att cykla nerför i massor av år, men ingen annan har velat efter att man skaffade sig cykelkompisar i stan. Men nu äntligen var det dags att få prova. Lite röjningsarbete så kunde vi sedan cykla där.

Vi tar en bild på Marcus då han åker ner där
07050620.JPG

Sen var det ju dedär med att man får äta upp vad man säger.
07050622.JPG

Tokbranten hade varken jag, Marcus eller Lars kört. Jag gör ett direkt citat ur den aktuella RR:
"Efter det bar det av till Kebab House. Där började det snackas om att vi borde traska upp till tokbranten som jag, lars och marcus inte vågat oss på än. Patrik och Johan ville ju såklart att vi skulle köra den. Lars sa att han kör om Marcus kör, marcus sa att han kör om jag kör och ja va säger man då då? Jag kör om Lars kör :-P
Lars lyckades med att även klämma ur sig en ödesdiger sak i ett ögonblick han nog inte riktigt tänkte så mycket... om han kör så får Patrik och Johan lova att INTE köra.

Ja va tror ni inte den jäkeln till Lars gör då? jo kan kör. Sablar, nu blev ju jag och Marcus tvungen också. Vi går en vända i backen och konstaterar att det finns en obehaglig "urgröpning" i backen och domdär trädena som står mittför slutet kan man ju säga vissa saker om också. Nåja, Marcus åkte först utan större bekymmer, iallafall såg det inte ut som så. Brant som tusan är det iallafall och nu är det ju inte så mycket val, det är bara att hänga på.
07050625.JPG

Mitt i backen insåg jag en obehaglig sak: "Sat..n jag har glömt sänka sadeln!". Ush va obehaglig färd det blev och i en regäl stoppsladd landar jag längst ner, brevid träden :-) Phu, nu har man iallafall gjort det."

Det var även denna dag vi fick börja höra lite positiva saker om Bike Park bygget.

Dagens kommentar kommer från Marcus innifrån Kebab House:
-Kan jag få en servett av dig, min verkar vara begagnad!
Detta efter att johan lagrat lite "mat" på Marcus servett av misstag.

Den 11/5 var ett historiskt datum för cyklingen i Övik! Det var nämligen då papprena skrevs på att få anlägga en Bike Park i centrala Örnsköldsvik, närmare bestämt på Varvsbergets norra sluttning mellan hoppbacken och slalombacken.
Redan dan efteråt gick jag, jonathan, marcus och lars och planerade grävlingen... spåret som ska gräva sig nerför berget med många hopp och stora velodromer. Veckan efter var planerna att jag skulle låna en lagom stor grävare och marcus skulle ta dit en traktor för att påbörja bygget.

Onsdagen den 16:e kan man väl nästan säga att det första spadtaget togs... iallafall så var det då grävaren kom upp på berget och bygget påbörjades. Jag hade tagit en extra semesterdag för att bygga så 4dagars bygge/grävande blev det på ett berg som skulle visa sig VÄLDIGT vattensjukt och strategierna har fått göras om ibland med mycket mer dränering än vad vi hade trott. Iallafall i mitten av sommaren började grävlingen likna ett spår och här kommer 3 bilder från olika faser i bygget på samma ställe.
file=31206

Det historiska spadtaget ;-)
file=34669

Fördigrävt
file=37038

Färdigrusat

När det kommer till alla dom stora ramperna och broarna har Pelle varit väldigt drivande i byggandet och här kommer några byggnadsverk som blivit klar under sommaren.
file=35502

Rampen ner till liften

drop1.JPG

Jag på stordroppet

drop3.JPG

Jag lånade åkeriets grusbil och körde upp grus en dag till framtida dirtparken.

Nere efter grävlingen påbörjades bygget av den 48meter(!) långa bron som ska ta cyklisterna över 2 raviner.
file=36830

Stegarna ger en bra känsla för hur hög bron är, här är det oskar som lägger trall på bron.
litenIMG_0007.jpg

Så blev då bron klar och här ser ni halva bron, den gör en nerförslutning till nästa del av bron.
file=37033

Det finns många bilder från bygget men vi ger oss nu och återgår till själva cyklandet... dvs tillbaka till Maj månad.

Eftersom min nacke inte riktigt ville vara med så tog jag med video-kameran nästkommande cykling och gjorde en film. Här finns den:
Ca 8:30min lång, 57mb stor
http://www.mikaelvoss.scorpionshops.com/film/HROvik070512.avi

Juni kom och ett gäng sundsvallare kom med solsken. Regält sådant så till och med jag åkte i kortärmat... och de är inte ofta! Lars fick punka... inte bara en gång utan 2 ggr på ett par hundra meter.

07060201.JPG

Lars blev liftvärd åt sundsvallarna

07060214.JPG

Lars på gula

Kvällen innan nästa cykeltur var det jag som hade panik. En felvänd Boxxer och utan extra olja stälde till med stora problem för mig!!!! Men jag tänker inte skriva mer om det här, men för er som vill läsa om tomatpuré, gaffelben och badrum indränkt i gaffelolja i en salig blandning föreslår jag att ni letar upp mitt inlägg i tråden: Mektabbar, sida 4 ganska långt ner.
Det löste sig tillslut och det cyklades på i gassande solsken också. Bla fick vi oväntat besök på gräsklippar´n. Henrik Johansson dök upp i skogen efter att ha kommit hem efter multisportVM. "Hans" lag Team Halti kom på 11 plats och det måste man ju säga är bra.
Pelle var med och cyklade hela dan och vi hade även tagit med Sebastian, jonathans brorsa också.

07061001.JPG

Här har ni liften som nu började gå med fasta tider varje dag.

07061007.JPG

Ser inte Henrik Johanssons spår trevligt ut?

07061011.JPG

Å när man talar om honom dyker han helt plötsligt upp, här till vänster och hans bror till höger.

Cyklingen nästkommande helg hade vi annonserat lite för på happy eftersom ÖA skulle göra ett besök och prata bike park bygget och bergscyklandet med oss. Jonathan skulle närvara för att berätta om bygget men han var spårlöst försvunnen så helt plötsligt står jag och hjälpligt försöker förklara det ena och andra om bygget.
07061632.JPG

Här är ÖA:s artikel också.
http://sockerkaka.mikaelvoss.scorpionshops.com/sartryck-oa.jpg

Dom fotade också och jag passade på att ta en gruppbild också. För såhär många cyklister har vi aldrig tidigare varit på en cykeltur, det var så många att jag inte enns klarade av att komma ihåg namnet på alla.
07061631.JPG

Vi tar även några bilder från cyklingen.
07061628.JPG

Pelle och oskar.

07061614.JPG

Oskars nya "kärlek" till freddyn gjorde att han fick frispel då och då... här är ett av dom :-P

07061621.JPG

Ett helt gäng cyklister på hard rock.

07061640.JPG

Uppladdningen inför sista åket.

Så har det då blivit midsommar och midsommardagskvällen firades högst upp på Åsberget med utsikt över Övik, varvsberget samt cykelparksbygget. Vi var ett gäng som samlats vid grillen som dragits igång. Jag och rickard la på en "belgien blå" på grillen och runt rymdes några korvar åt dom andra :-P
07062302.JPG

Efterrätten bestod av en liten gunghäst...
07062303.JPG

Vi cyklade även en sväng i den underbara kvällssolen
07062312.JPG

Johan körde DH med sin bmx
07062313.JPG

Det blir även ett par bilder från Pelle med hans bildtexter.
file=34484

Lars, Marcus och Chrisse har alla pannan i djupa veck... Anders och Johan...dom bekymmrar sig mindre och äter.

file=34485

Micke vänder mig ryggen... Patrik fryser... och Anders... han bara skrattar.

och skrattade... ja det var nått vi gjorde ofta och högt så det ekate ut över stan.
Tiden går och vi jobbar mycket på bike parken och kameran följer inte med några turer, så nästa bilder blir faktiskt från slutet av juli... vilket betyder att vi for upp till Åre... depåstopp behövdes efter vägen...
are07002.JPG

Sedan var det full fart och på framåt slutet började också solen skina och då tar vi en bild på robban efter kindergarden.
are07020.JPG

och avslutar med en bild på Marcus på ripbranten
are07042.JPG

Slutet av augusti kommer och jag langar över kameran till patrik och oskar medans jag, marcus och rickard cyklar i finvädret.

Jag och marcus cyklar i bredd
07082507.JPG

åsså far vi genom kurvorna på grävlingen
07082512.JPG

och senare ansluter rickard med sin nya Yeti
07082529.JPG

Så i slutet av augusti hände det lite grejer... Multisport SM gick över en av lederna på bike parken, dessutom var Bomstam med polare uppe och hade uppvisning, både på torget mitt i stan och senare uppe på bikeparken.
Dessutom hade liften öppet från 9 på morgonen till 6 på kvällen... fri åkning också dessutom.

Det blev väldigt många bilder på Bolmstam och hans gäng och även ett par av våra lokala förmågor provade på och gjorde en del riktigt snygga trix också.
Här kommer då några bilder.

07102217.JPG

07102218.JPG

07102229.JPG

07102246.JPG

07102271.JPG

07102282.JPG

I oktober var det avslutningshelg i gesunda och vi var 4st som drog iväg dit ner (Jag, rickard, lars, marcus) för att som vi kallade det officiellt... studera spårena och samla idéer till bike park bygget i stan. Fredag natt anlände vi till grodprinsen 1 som blev våran boning resten av helgen. Liften var knepig men många spår var mysiga.
07101309.JPG

En busslast kom också med botkyrka buss
07101305.JPG

Nu ska jag plocka in en text igen från denna RR.
"Lite funderingar dök de upp också... bla vad var det med lars cykel och vad hade det tagit åt rickard? För att börja med Lars hoj... på söndan gjorde han en regäl framåtvolt och fick sluta cykla för resten av dan (dessutom slapp han både städa och köra bil hem för att han hade så ont... planerat?). Då lånade han ut cykeln till Dennis från Botkyrka buss. Hans första komentar då han kom ner var att denhär cykeln är ju självhoppande. Dessutom hade han krashat en gång också... varsdå? Jo i precis samma hopp som Lars krashade i.
Och sen Rickard... han körde ju då som aldrig förr. Jag undrar om Yetin kan göra så mycket med en och samma cyklist? För jädrar va han körde... båda dagarna."

07101326.JPG

I slutet av oktober var det äntligen dags för en gammal vanlig hederlig Övik-cykling igen... Pushbike alltså. Det var även här Zacko följde med för första gången och som nu märkt har han sedan varit med många gånger.

07102122.JPG

Vad händer om man försöker köra mellan 2 träd som står närmare varandra än styret är brett? De demonstrerade pelle här
07102117.JPG

ut i lingonriset... där han trivdes resten av dan
07102118.JPG

hm... det var kanske lite för smalt
07102121.JPG

En bild på Oskar och pelle tar vi med också
07102108.JPG

Den första november visades Öviks Bike Park på tv och kan ses via webben här, tror jag iallafall
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=70015&lid=puff_950382&lpos=lasmer

2 dagar senare hade första snön lagt sig på marken och jag hänge cykeln på bilen och åkte ner... dock glömde jag av mig att det låg snö på marken och de gjorde att jag fick en vändans tung cykel :-P
07110302.JPG

Här ser ni spårena av 2 tappra cyklister som kämpat sig upp med Öviksfjärden i bakgrunden.
07110313.JPG

Vi kollade även in skadorna på bike parken efter den senaste stormen, här har vi grävlingen... men lite träd ivägen
07110329.JPG

Nästa helg fick vi med oss Marcus2 också med sin relativt nyinförskaffade Specialized Enduro också
07111101.JPG

Anders var med också
07111105.JPG

Sista cyklingen 2007 kommer nu och börjar med strålande solsken
07121601.JPG

Det var dags för Yrvädret Sally att få följa med en gång också, en 3åring utan trafikvett... men som iallafall fattade att pling-pling betydde flytta på dig.
07121602.JPG

Jag tror vi avslutar året med en bild på Patrik och Marcus i en värmande vintersol.

--------------------------

Ja... idag är det den 6:e Januari 2008, som ni märker har jag suttit och skrivit ihop denna krönika ett bra tag... och jag måste säga att jag är lite less ;-)

Men det är frågan om det inte är Happys längsta inlägg hitills.

Jag skulle vilja utse 2 bilder till årets bild 2007.
Den första blir denna bild:
07061631.JPG

Varför? Den är ju igentligen inte så speciell... men den visar nämligen ett nytt rekord i cyklistantal på samma cykeltur här i lilla Övik. Fråga är, kommer vi att bräcka det i år, 2008?

Den andra bilder blir denna:
07062302.JPG

Midsommardagskvällen, vi har det roligt tillsammans även utan cykel.

Nu återstår det väl bara för mig att önska en god fortsättning på det nya året.
GODFORTS.JPG

EDIT: Fixade länken till ÖA-artikeln
EDIT2: Fixade länken till en av filmerna

Senast redigerad av en moderator:

jansson99

Moderator
Forumvärd
Härlig summering Micke! Mycket fina bilder. Jag blir sugen på att cykla i Ö-vikstrakten, men tror inte att jag hinner med det innan Projekt Botniabanan tar slut för min del....

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Imponerande cykelår minst sagt. Speciellt som ni har lyckats gräva fram en bike park oxå

Happys mest ambitiösa RR och denna var absolut inget undantag. Bra jobbat Micke!

welle

Ny medlem
Himla Najs asså!

Riktigt fint jobb som ni grabbar i Ö-vik har gjort asså :) Riktigt stor Credit till er!

Årets insats skulle då gå till er grabbar i Ö-vik som fixat och donat där uppe!

JojjeM

Aktiv medlem
Härlig läsning och grymma bilder. Ni sprider verkligen skön cykelglädje.

Råkar just nu sitta i en buss på väg genom Övik :)
/johan

P

Plush

Guest
*micke* skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett stycke besök i ö-vik måste bokas in. Om typ
> ett halvår eller så...

Ja... det tycker jag verkligen... vi är inga världsåkare här i övik men å andra sidan har vi förbaskat kul när vi är ute :D

Sen..bilden på mig, träden och styret... den är liiiiite missvisande.. jag kom ju emellan... med ett par mm tillgodo :P

Öviksmicke

Ny medlem
Plush skrev:
> Sen..bilden på mig, träden och styret... den är
> liiiiite missvisande.. jag kom ju emellan... med
> ett par mm tillgodo :P

Om du nu hade de tillgodo? Varför gröpte du då ur trädet med styret? ;-)
Sedan kan man faktiskt svänga med ett styre och då "lirka" det genom ett för smalt passage, sånt fick man lära sig på skolan en gång i tiden.

yooz1e

Aktiv medlem
Plush: hehe tycker fortfarande du ska kapa styret liiiiiite iaf :)

Öviksmicke: Vilken skola gick du? :)

plumse: håller med dig där!

glitch

Aktiv medlem
Härligt! Blev ju inte mindre sugen på en Övikstripp när solen kikar fram igen. Ni verkar ha det riktigt skönt däruppe.

/C

Lars.E

Aktiv medlem
glitch skrev:
> Härligt! Blev ju inte mindre sugen på en
> Övikstripp när solen kikar fram igen.

Du är så välkommen :)
Ta gärna med gänget så kan jag visa er örnsköldsvik.

> Ni verkar
> ha det riktigt skönt däruppe.
> /C

Nja... inte just nu kanske. nu har vi en besvärlig skare som gör det hopplöst att cykla i skogen.
dessutom vräker snön ner nu.
men annars är det bra :)

bigmollo skrev
----------------------------------------------------------------------------
> Härligt år ni verkar ha haft. Den där serpentinslingan såg mullig ut.
/J

Ja... det har varit ett bra år :)
Vi hoppas kunna förlänga den där serpentinslingan så den blir minnst dubbelt så lång till sommaren :)

Lars.E

Aktiv medlem
jansson99 skrev:
> Härlig summering Micke! Mycket fina bilder. Jag
> blir sugen på att cykla i Ö-vikstrakten, men
> tror inte att jag hinner med det innan Projekt
> Botniabanan tar slut för min del....

Det klart att du ska ta med cykeln hit och testa våra fina berg som ni gräver tunnlar igenom.
Jag hade hoppats på dig redan i sommras men...
Du kan ju läsa kartor så du hittar nog hit även om jobbet med järnvägen tar slut :)

foppa19 skrev
>Grymt trevliga bilder. Man blir nästan sugen att ta en tur på varvsberget.

Det klart att du ska ta en tur på varvsberget.
men du kanske ska vänta tills det är bättre före.
Jag cyklade serviceleden idag. Det gick liiite tungt i skaren :)

Köp & Sälj

Topp