Cykeldator+Strava=mer motivation?

Steensma

Aktiv medlem
Hej

Jag tänkte kolla med er ifall ni känner att man får ut mer motivation till att dra ut och cykla med hjälpa utav en cykeldator och Strava? Tänkte mest på den här live segment funktionen, men även all data man får ut utav cykeldatorn.

Jimel

Aktiv medlem
Ja till viss del, det är roligare att cykla med vänner men om man ska ut själv så blir det roligare tycker jag.

Steensma

Aktiv medlem
Med vänner är det såklart roligare, tänkte mer på om man kör några turer ensam. Känner ni att ni får extra motivation att trycka på hårdare bara för att ta ett nytt PR på något segment?

Raggamuffin

Aktiv medlem
Jag tycker ofta det hjälper. Vissa segment som är favoriter är kul att jämföra på. Ibland mot mig själv, ibland mot andra.

All loggning tycker jag ger mervärde, inte bara för att grotta ner sig i siffror för träningen. Att se milen adda upp var en stor boost för mig i början.

me.I.am

Aktiv medlem
För soloträning är det en hög motivationsfaktor för mig med cykeldator. Kör dock "egna" segment där jag försöker slå mina egna tider, bryr mig inte så mycket om KOMs. Men det är förmodligen för att jag inte har en chans på dom.

xdr

Aktiv medlem
Kortfattat kan man konstatera att överlag bidrar möjligheten till socialt utbyte och jämförelse vid träning till träningsmotivationen, om det funkar för dig är dock individuellt.

NLC

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
Jag tycker ofta det hjälper. Vissa segment som är favoriter är kul att jämföra på. Ibland mot mig själv, ibland mot andra.

All loggning tycker jag ger mervärde, inte bara för att grotta ner sig i siffror för träningen. Att se milen adda upp var en stor boost för mig i början.

+1

.A.

Aktiv medlem
Var och en hittar motivation på sitt eget sätt. Alla sätt är bra utom de dåliga ;-)
För mig fungerar det som en loggbok och motivator. Efter många års cykling tyckte jag allt kändes som mellanmjölk och allt gick i inkörda spår. Strava har fått mig att upptäcka nya områden och gjort cyklingen roligare.

Var lite försiktig med KOM:andet, det är lätt att lockas att chansa lite med säkerheten då en del segment har inbyggda säkerhetsproblem. Rusningstid i stadstrafik är generellt sett en dålig tid att ge järnet.

Pröva med mobilen först och se om det är något för dig.

Agnanaurion

Ny medlem
Kan inte säga om jag blivit starkare/bättre som cyklist eller inte pga strava, men jag har fan så mycket roligare sen jag började logga rundorna. Så med andra ord är det roligare att vara långsam nu än det var förr.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer