Cykeldojjor för Enduro och DH

Tjabba!
Har ett par Shimano AM5 som funkat jäkligt bra tillsammans med ett par Mallet DH. Har dock 2 klagomål... Gummit slits jäkligt fort under skon av piggarna och dessutom finns inget skydd i skon. Har vid flera tillfällen känt att det varit alldeles för nära att sabba tårna denna säsong för att inte köra med lite tillbiffade dojjor nästa säsong.
Så det jag behöver av er: Vad för skor kör ni på tillsammans med clips (gärna med lite plattform som Mallet)? Tips på dojjor som liknar Shimano AM5 i passform och känsla men med lite skydd i? För er som känner till Spz 2fo Boa så är jag inget jättefan av den.
Tacksam för svar!

jonte987

Aktiv medlem
Ok. Am9 har molded toe cap for additional toe protectionh och chamber har tydligen en skyddande tåhätta.

Fick gå ner och kolla och visst, framåt är den hård. Inte nåt som jag identifierat som en hätta eller skydd.

Snyggare än am9 är de i alla fall

Ok. Am9 har molded toe cap for additional toe protectionh och chamber har tydligen en skyddande tåhätta.

Fick gå ner och kolla och visst, framåt är den hård. Inte nåt som jag identifierat som en hätta eller skydd.

Snyggare än am9 är de i alla fall
Fan vad sjysst att du kollade! Skriver klart upp Chamber 2an på listan av dojjor man ska pröva.

victoringemar

Aktiv medlem
Har kört Fiveten Kestrel innan, inget riktigt skydd utan bara förstärka, gjorde ordentligt ont när man sulade i någon sten men annars väldigt sköna. Har Hellcat nu och även fast de känns lite klumpigare så ska det mycket till innan man slår igenom skyddet framtill, rekommenderas :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer