Cykelglasögon som är bra mot sol?

nadderf

Aktiv medlem
Behöver tips på nya glasögon, som är bra mot sol =)
Både i parken och på stigen. Blir typ helt vitt när man möter solen med mina nuvarande.

På stig har jag Oakley Wind Jacket Prizm Trail.
I parken har jag Fox googles med guldspegel glas.

Så vilka ska man ha? Har ni några tips?

Makten

Aktiv medlem
Kanske inte vad du vill höra, men: Skärm på hjälmen. Det finns inga briller som kan dämpa motljus tillräckligt utan att då också göra allt i skuggorna väldigt mörkt. I alla fall inte om det inte är väldigt öppet där du cyklar.
Sen kan det ju vara så att dina nuvarande är slitna och har så mycket mikrorepor (som ändå knappt behöver synas) att de blir "mjölkiga" i hårt motljus.

Själv tycker jag att Oakley dark golf är kanon för cykling i solsken. Ljusare än de flesta traditionella solglas, men rätt mycket mörkare än prizm trail. Ganska exakt samma färgbalans som prizm trail torch, för övrigt.

nadderf

Aktiv medlem
Kanske inte vad du vill höra, men: Skärm på hjälmen. Det finns inga briller som kan dämpa motljus tillräckligt utan att då också göra allt i skuggorna väldigt mörkt. I alla fall inte om det inte är väldigt öppet där du cyklar.
Sen kan det ju vara så att dina nuvarande är slitna och har så mycket mikrorepor (som ändå knappt behöver synas) att de blir "mjölkiga" i hårt motljus.

Själv tycker jag att Oakley dark golf är kanon för cykling i solsken. Ljusare än de flesta traditionella solglas, men rätt mycket mörkare än prizm trail. Ganska exakt samma färgbalans som prizm trail torch, för övrigt.
Jag har skärm på hjälmarna.
Kanske får prova prizm trail torch, dom ska va lite bättre mot sol. Bra tips på golf linser.

Makten

Aktiv medlem
Jag har skärm på hjälmarna.
Kanske får prova prizm trail torch, dom ska va lite bättre mot sol. Bra tips på golf linser.
Jag har både prizm trail och prizm trail torch, och jag skulle säga att skillnaden bara är lite olika färgbalans. Torch är mer neutrala, inte lika oranga. Men ungefär lika mörka.

Edit: Observera att prizm dark golf inte är alls samma som prizm golf.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer