Cykelkärra för 2 barn, hjälp!?

perg

Ny medlem
Jag håller på och försöker hitta en cykelkärra som kan passa våra behov. Först trodde jag det skulle bli en enkel uppgift, men nu är jag nära på att ge upp! ;)... Vi har en 1½-åring och en 3-åring som ska åka...

Vår "kravlista" är enligt följande:
* Cykelvagn (det är huvudsyftet)
* Plats för 2 barn
* Sitthöjd motsvarande åtminstonde 4-6 åring + hjälm så den håller ett tag till.
* Bredd max 82cm (entrédörren har detta mått, resten av dörrarna, inkl. hissen, i huset är upp till 90cm, men entrédörren är lite jobbig att ta sig förbi med en för bred vagn då ;)

"Önskelistan" är enligt följande:
* Omvandlingsbar till "vanlig" barnvagn med handtag så man kan parkera cykeln och promenera vidare med vagnen och barn/packning
* Snygg
* Någorlunda låg vikt
* Rimligt pris (helst inte mer än 4000:-).

De vagnar vi har tittat på och (i princip) dissat är följande (det verkar vara många vagnar som går under olika namn): Wheels/Cavo (ingen barnvagnsmöjlighet och för bred), Extreme/Sportsons/Action (dålig sitthöjd, 3-åringen når maxnivån redan nu), Crescent Spectra Alu (ingen barnvagnsmöjlighet), Croozer Kid 2 (alldeles för bred, i övrigt perfekt ;(...)

Den som bäst matchar verkar vara Nordic Cab, men den är ganska dyr (c:a 6000:-) och har en åldersgräns på 4½ år (vet dock inte varför just den åldern... väntar på svar från leverantören)...

Hjälp... ;)

Zooltrix

Medlem
Chariot har grymt bra vagnar men de är ju hejdlöst dyra. Som tur är så får du tillbaka pengarna när du säljer för idag kostar en beg. vagn nästan samma som den gjorde som ny. Chariot har tre stycken modeller med plats för två barn, alla tre är under 90 cm och den smalaste är 82 cm.

Jag har en Cougar 1 som vi kört med i drygt 4 år till två olika barn. Det har inte varit ett enda problem så jag är väldigt nöjd.

Appel

Aktiv medlem
Jag har en nordic cab. Den är robust och bra, men har ingen fjädring (vilket begränsar den som cykelkärra). Jag har inte använt den så väldigt mycket till vardags, men på utflykter är den mysig och på vinterresorna är det kanon att kunna ha den som skidsläde.

Jag har inget garage där jag kan ha kärran färdig, påhäng på cykeln, utan jag måste ut med vagnen och sen koppla på den på cykeln packa in sonen och sen iväg. Dessa små, små extra saker gör att jag inte använder den som vardagscykelkärra så mycket som jag tänkt mig. Det kanske blir annorlunda nu när tvåan är på väg vilket gör att dagislogistiken blir svår att lösa med bara barnstol på pakethållarn...

perg

Ny medlem
Appel skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en nordic cab. Den är robust och bra, men
> har ingen fjädring (vilket begränsar den som
> cykelkärra). Jag har inte använt den så
> väldigt mycket till vardags, men på utflykter
> är den mysig och på vinterresorna är det kanon
> att kunna ha den som skidsläde.
>
> Jag har inget garage där jag kan ha kärran
> färdig, påhäng på cykeln, utan jag måste ut
> med vagnen och sen koppla på den på cykeln packa
> in sonen och sen iväg. Dessa små, små extra
> saker gör att jag inte använder den som
> vardagscykelkärra så mycket som jag tänkt mig.
> Det kanske blir annorlunda nu när tvåan är på
> väg vilket gör att dagislogistiken blir svår
> att lösa med bara barnstol på pakethållarn...

På vilket sätt känner du att den begränsas som cykelkärra för att den inte har fjädring? Tänker du på grusvägar/potthål? Jag kommer cykla till 99% på asfalt så jag hoppas att fjädring inte ska vara absolut nödvändigt...

Kan man inte ha "barnvagnshjulet" på vagnen även när man har cykelarmen på? Kan du inte isåfall packa in barnet hemma först, gå ut till cykeln och koppla på den och sen fälla upp (eller hur man nu gör) hjulet? Om man vill skippa ett extra steg menar jag

svpe

Aktiv medlem
Har en Chariot Corsair XL. Lite rymligare än andra cykelkärror. 85cm bred men det är lätt att ta av ett hjul om man inte skulle ta sig igenom dörren på 82cm. Dock som sagt dyr, vi hade tur att hitta vår begagnad på blocket för 4200kr.

svpe

Aktiv medlem
Rekommenderar verkligen en vagn med fjädring! Asfalt är inte så jämt som man kan tro. Inte här i norr i alla fall. Dessutom minskar risken att välta med kärran.

perg

Ny medlem
svpe skrev:
> Rekommenderar verkligen en vagn med fjädring!
> Asfalt är inte så jämt som man kan tro. Inte
> här i norr i alla fall. Dessutom minskar risken
> att välta med kärran.

Det kommer bli svårt det här... hur man än vrider och vänder det så finns det uppenbarligen ingen vagn som är perfekt på alla vis! ;)...

Antingen är den för bred, för låg sitthöjd, för dyr osv.... ;)

perg

Ny medlem
Kid1000 skrev:
> Chariot Cougar2 har jag, så bra att den är värd
> sina pengar och tänker köpa en till!

Ska du seriekoppla dem, eller hur menar du? ;)

svpe

Aktiv medlem
Nån perfekt vagn finns inte att köpa. Själv önskar jag att det fanns en vagn med ännu bättre fjädring, påskjutsbroms, fällbara säten, större lastkapacitet, invändig belysning men så länge jag inte bygger en själv så är jag nöjd med min Chariot.

perg

Ny medlem
svpe skrev:
> Nån perfekt vagn finns inte att köpa. Själv
> önskar jag att det fanns en vagn med ännu
> bättre fjädring, påskjutsbroms, fällbara
> säten, större lastkapacitet, invändig belysning
> men så länge jag inte bygger en själv så är
> jag nöjd med min Chariot.

Förresten... en fråga då om Cougar 2:an... Hur exakt är det med 82cm om man tänker sig att passera en dörr? Är det 82.0000cm eller är det snarare åt 81.5 än 82.5?... Ska trippelmäta mina dörrar från entrén ända in i förrådet så jag vet om den är aktuell överhuvudtaget... ruskigt dyr, men kanske kan kapa någon tusenlapp eller två om jag köper den utomlands om jag bestämmer mig för den..... ;)

svpe

Aktiv medlem
Jag har ju en Corseair XL som har en maxbredd på 85cm. Vet ej om det är exakt samma på Cougar 2. Ev om man har gått om plats skulle det gå att köra snett igenom dörrpassagen och klara mindre mått.

perg

Ny medlem
svpe skrev:
> Jag har ju en Corseair XL som har en maxbredd på
> 85cm. Vet ej om det är exakt samma på Cougar 2.
> Ev om man har gått om plats skulle det gå att
> köra snett igenom dörrpassagen och klara mindre
> mått.

ah... blandade ihop dig med Kid1000... sorry!

PerryE

Aktiv medlem
Ska man ha rymlig vagn som fungerar i sitthöjd för 6-åring finns det bara Corsaire XL så vitt jag vet. Äldsta dottern är 5,5 år och hyfsat lång för sin ålder - ingen annan vagn skulle fungera för henne. Åk runt och provsitt med barnen - tar lite tid men finns nog inget annat sätt.

Fjädringen är kanon på Chariot - har i full fart åkt ner från trottoarkanter och liknande och vagnen bara gungar till och barnen storskrattar

Förvaras ihopvikt i garaget och varje dag fäller jag upp och fäller ihop den - går på någon sekund

Kid1000

Aktiv medlem
perg skrev:
> Kid1000 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Chariot Cougar2 har jag, så bra att den är
> värd
> > sina pengar och tänker köpa en till!
>
>
> Ska du seriekoppla dem, eller hur menar du? ;)

Den efter den andra.
Inga problem om man har ben :)

perg

Ny medlem
PerryE skrev:
> Ska man ha rymlig vagn som fungerar i sitthöjd
> för 6-åring finns det bara Corsaire XL så vitt
> jag vet. Äldsta dottern är 5,5 år och hyfsat
> lång för sin ålder - ingen annan vagn skulle
> fungera för henne. Åk runt och provsitt med
> barnen - tar lite tid men finns nog inget annat
> sätt.
>
> Fjädringen är kanon på Chariot - har i full
> fart åkt ner från trottoarkanter och liknande
> och vagnen bara gungar till och barnen
> storskrattar
>
> Förvaras ihopvikt i garaget och varje dag fäller
> jag upp och fäller ihop den - går på någon
> sekund

Tittade snabbt på Corsaire XL och jämförde med Cougar 2:an... det verkar bara skilja 1cm på sitthöjden (70cm resp 69cm) mellan dem så då borde Cougar 2:an också funka hyfsat länge...

PerryE

Aktiv medlem
Provsitt med barnen - trodde skillnaden var större. Tycker packutrymmet på Corsaire är kanon - både när man handlar och när man tar med extra kläder, picknick, prylar för lek och liknande. Cougar är lite mer slimmad - men allting beror på hur man skall använda vagnen

scuda

Aktiv medlem
+1 på Nordiccab, särskilt om ekonomin är viktig. Vi är nöjda med vår vagn som används flitigt till cykling, löpning och skidåkning. Att koppla av från cykeln och fälla ner "cityhjulet" tar några sekunder.

Vad jag har förstått är yttermåttet (80 cm) på Nordiccab mindre än på Chariots dubbelvagnar, medan innermåttet i kupén faktiskt är större. Hittar inte siffrorna på det just nu men minns ganska bestämt att det var så när vi provade i affären, som säljer båda märken.

perg

Ny medlem
scuda skrev:
> +1 på Nordiccab, särskilt om ekonomin är
> viktig. Vi är nöjda med vår vagn som används
> flitigt till cykling, löpning och skidåkning.
> Att koppla av från cykeln och fälla ner
> "cityhjulet" tar några sekunder.
>
> Vad jag har förstått är yttermåttet (80 cm)
> på Nordiccab mindre än på Chariots
> dubbelvagnar, medan innermåttet i kupén faktiskt
> är större. Hittar inte siffrorna på det just nu
> men minns ganska bestämt att det var så när vi
> provade i affären, som säljer båda märken.

Vad tycker du om avsaknad av fjädring vid cykling? Är vagnen dämpande i sin konstruktion på något sätt så skakningarna inte vidarebefodras direkt till barnen?

scuda

Aktiv medlem
perg skrev:
> Vad tycker du om avsaknad av fjädring vid
> cykling? Är vagnen dämpande i sin konstruktion
> på något sätt så skakningarna inte
> vidarebefodras direkt till barnen?

Har inte upplevt det som ett problem, och dottern är lite för liten för att besvara frågeställningen själv...
Det är klart att det skakar/vibrerar lite, men det gör det ju i så fall i en vanlig barnvagn eller i en cykelstol också. Man får ta det lite försiktigt över trottoarkanter o dyl., men det skulle jag göra ändå, oavsett fjädring. Nån gång när vi har cyklat på utflykt på stigar har jag släppt ut lite luft ur däcken. Smulan brukar oftast sova och har inte klagat när det skakat lite. 85% av det jag cyklat med vagnen är ändå asfalt där jag inte ser att fjädring skulle tillföra så värst mycket.

Med detta sagt vill jag inte påstå att Nordiccab är bättre; med obegränsad ekonomi skulle jag alla dagar i veckan välja Chariot, bl.a. för fjädringen, men också för snyggare design och utförande, och lite mer bling. Men när man stod i affären och jämförde gick det liksom inte att försvara det dubbla priset med de argumenten.

EDIT: Narcissistiskt att citera sig själv.

Senast redigerad av en moderator:

Kid1000

Aktiv medlem
Ja Chariot är dyr, riktigt dyr om man skall ha allt till den.
Men en barnvagn är inte liksom gratis och en sådan slits också, lika gärna bara ha Charioten, så plötsligt är den inte så dyr längre..

scuda

Aktiv medlem
Kid1000 skrev:
> lika gärna bara ha Charioten, så plötsligt är den inte så dyr
> längre..

Lätt för dig att säga, som bor i skogen. Vi storstads-falubor behöver faktiskt åka lite rulltrappa och dricka latte ibland, och då behöver man en vanlig barnvagn :-)

perg

Ny medlem
Kid1000 skrev:
> Ja Chariot är dyr, riktigt dyr om man skall ha
> allt till den.
> Men en barnvagn är inte liksom gratis och en
> sådan slits också, lika gärna bara ha
> Charioten, så plötsligt är den inte så dyr
> längre..

Hade det varit för 3 år sedan och vi skulle skaffa barnvagn så hade jag nog inte tvekat på en Chariot, men nu har vi redan en barnvagn + en sulky och 3-åringen åker sällan vagn/ståbräda och 1½-åringen kommer väl åka vagn c:a 1-1½ år till skulle jag tro... Så därför känns det som en del pengar som kanske inte riktigt kommer till sin rätt?

Arrh...

Kid1000

Aktiv medlem
scuda skrev:
> Kid1000 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > lika gärna bara ha Charioten, så plötsligt
> är den inte så dyr
> > längre..
>
> Lätt för dig att säga, som bor i skogen. Vi
> storstads-falubor behöver faktiskt åka lite
> rulltrappa och dricka latte ibland, och då
> behöver man en vanlig barnvagn :-)

Haha!!
Jag har fyra småbarn och har haft allt från sulkys till tvillingvagnar, en vanlig barnvagn är direkt opraktisk i staden , speciellt i falun :)
Jag har hylla ovanpå vagnen och stor väska baktill, så den ÄR praktisk när man storhandlar och så vidare, dricker latte ur mugghållaren som jag monterat på vagnen, hur många cykel och löpvagnar har mugghållare tror du ? ;)

Appel

Aktiv medlem
perg skrev:
>
> Vad tycker du om avsaknad av fjädring vid
> cykling? Är vagnen dämpande i sin konstruktion
> på något sätt så skakningarna inte
> vidarebefodras direkt till barnen?

Jag tar det väldigt försiktigt när jag cyklar med nordic caben. På slät asfalt går det bra men minsta lilla ojämnhet så skakar vagnen till. Fast det är väl bra att ta det försiktigt iofs...

Erstaviken på skidor
ekipage0.JPG ht=544

Mystur med gammelracern
ekipage1.JPG ht=544

Lasse

Medlem
Appel skrev:
> Jag har inget garage där jag kan ha kärran
> färdig, påhäng på cykeln, utan jag måste ut
> med vagnen och sen koppla på den på cykeln packa
> in sonen och sen iväg. Dessa små, små extra
> saker gör att jag inte använder den som
> vardagscykelkärra så mycket som jag tänkt mig.
> Det kanske blir annorlunda nu när tvåan är på
> väg vilket gör att dagislogistiken blir svår
> att lösa med bara barnstol på pakethållarn...

Jag löste samma problem genom att köpa en Kona Ute och har monterat två vanliga Hamax stolar på pakethållaren. (Häggs var trevliga och billiga.) Ungefär såhär:

pea4.jpg

Innan dess körde jag en liten Hamax mellan styret och sadeln på en vanlig cykel. Det var mycket praktiskt tills tvåan växte upp i min bröstkorg. Det fungerade faktiskt att saxa in benet trots att jag är stel.

24357.jpg

Det är mycket som påverkar vilken lösning som fungerar i vardagen.

perg

Ny medlem
Här är ju ett märke som jag missat (D'lite har jag iofs sett tidigare, men den är ganska dyr).

Burley Encore verkar ju vara en bra kompromiss som uppfyller i princip alla mina krav

http://www.burley.com/home/bur/page_309/encore.html

* c:a 80cm bred
* Sitthöjd 72 cm (enligt den här utifrån min dåliga tyska: http://www.burley.de/public/assets/f63e9c02/Burley_Katalog_2011_Web.pdf)
* "Gåvagn" (framhjul i olika varianter som tillval)
* Rimligt pris: c:a 4000:- för vagn sen tillkommer några hundralappar för hjul verkar det som. Något billigare att beställa från utlandet..
* Låg vikt: c:a 11 kg

Appel

Aktiv medlem
Lasse skrev:
> Jag löste samma problem genom att köpa en Kona
> Ute och har monterat två vanliga Hamax stolar på
> pakethållaren.

Kona ute'n är ju riktigt cool!

Jag brukar dock cykla ytterligare 16 km till jobbet efter att ha lämnat barn, barnstol, kärra på dagis och då vill jag ha en snärtig cykel. Min gammelracer (alu bianchin ovan) har varit perfekt för ändamålet (under sommarhalvåret)...

dag

Aktiv medlem
Lasse skrev:
> Jag löste samma problem genom att köpa en Kona
> Ute och har monterat två vanliga Hamax stolar på
> pakethållaren. (Häggs var trevliga och billiga.)

Får du med dig nån packning på hojen?

/dag

Mikva

Aktiv medlem
Dag, du ska ha en Xtracycle eller Big Dummy - då får du med dig packning i "sadelväskorna" och två barn på pakethållaren.

Om du inte tror mig kan jag skicka bildbevis från senaste vinterexpeditionen med barnen :-)

För att återgå till huvudämnet: cykelvagn är säkert inte så dumt om man föredrar det.

/Mikael

Lasse

Medlem
Appel skrev:
> Jag brukar dock cykla ytterligare 16 km till
> jobbet efter att ha lämnat barn, barnstol, kärra
> på dagis och då vill jag ha en snärtig cykel.
> Min gammelracer (alu bianchin ovan) har varit
> perfekt för ändamålet (under
> sommarhalvåret)...

Med 16 km utan barn så skulle jag också föredra en lösning som ger en ”ren” vanlig cykel. För cykling med barn så är långcykeln roligare än vanlig cykel med vagn.

dag skrev:
> Får du med dig nån packning på hojen?
>
> /dag

Jag har inte försökt kombinera barn och packning men tror att det skulle vara svårt. Efter dagislämningen ställer jag ryggsäcken i främre stolen men det var nog inte det du menade.

Mikva skrev:
> Dag, du ska ha en Xtracycle eller Big Dummy - då
> får du med dig packning i "sadelväskorna" och
> två barn på pakethållaren.
>
> Om du inte tror mig kan jag skicka bildbevis från
> senaste vinterexpeditionen med barnen :-)
>
> För att återgå till huvudämnet: cykelvagn är
> säkert inte så dumt om man föredrar det.
>
> /Mikael

Big Dummy ser riktigt bra ut, den kan säkert vara bättre på nästan allt, men priset är högt (dubbelt?). Med två barn (ca 35kg) uppe på pakethållaren så tror jag att det skulle vara lite stabilare med 26” hjul istället för 29”or. Det är när man leder cykeln som det känns lite "vältigt". När jag sitter på är balansen inget problem.

På det hela taget är jag helnöjd med Ute:en, det är skönt att få enkelhet i vardagen, men det finns inte en lösning som passar alla. Vi har även en Corsaire och den är också bra, men på andra saker. Den är vår enda syskonvagn så den har bla. gjort ett riktigt bra jobb som gåvagn.

rikard

Aktiv medlem
scuda skrev:
> Lätt för dig att säga, som bor i skogen. Vi
> storstads-falubor behöver faktiskt åka lite
> rulltrappa och dricka latte ibland, och då
> behöver man en vanlig barnvagn :-)

Jag har inte provat någon annan vagn som funkat bättre än vår CX1:a i rulltrappor. Ner kan man dessutom köra även om trappen står still.

perg

Ny medlem
Nu har det kokats ner till att troligen stå mellan en Burley D'lite och Nordic Cab!...

Prismässigt har jag hittat så att det i princip bara skiljer hundralappar (Nordic Cab något billigare) mellan dem så nu är det bara funktion som avgör i princip.. Visserligen blir det något dyrare än jag tidigare tänkt (5300 resp 5000) men ändå inte riktigt lika dyrt som Chariotalternativen...

Burleyn har fjädring, annars verkar de vara ganska likvärdiga... funderar på att kasta tärning... ;)

PerryE

Aktiv medlem
Våra barn provsatt Nordic Cab och den verkade hålla väldigt hög kvalitet. Testade inte hur lätt den var att fälla ihop och vilken typ av fjädring den hade. En stor anledning till att den gick bort var att sitthöjden var långt ifrån tillräcklig för våra ändamål - mycket lägre än Corsaire XL. Enda sättet att veta rätt sitthöjd är nog att provsitta med barnen

Burley D´Lite är nog bra - men kånkade inte de för ett tag sedan?

Fjädring är mycket viktigt - är nog bra att kolla upp det noggrannt

Yps

Ny medlem
Någon som använder en cykelkärra som ända syskonvagn ?
Fungerar det även direkt från 0 månaders ålder?
Vi kommer få nummer två i augusti, och då är första dottern 22 månader.

Verkar vara svårt att vika ner sätet så det blir en liggvagn för om någon behöver sova på tex Charioten.
Min tanke är att kunna ha den och lämna på förskolan när båda ungarna ska in dit, men det är ju minst ett år innan nummer två ska in på förskola, så under den tiden behöver vagnen fungera som syskonvagn.

Mvh Magnus

perg

Ny medlem
Det blev en Burley D'lite som jag fick levererad i torsdags och idag hade vi premiärtur!

Båda barnen satt supernöjda och de ville åka mer (i alla fall treåringen som fick en bonustur senare på kvällen)!

Vagnen var lättkörd och förutom den extra vikten (vilket man såklart inte kommer ifrån med någon kärra) så upplevde jag det nästintill som att jag inte hade en kärra efter mig! Kärran verkar bra fjädrad och det verkade, enligt treåringen, inte vara några problem med trottoarkanter, potthål och andra skador i vägen! Det var inga jobbiga ryck ifrån vagnen vid acceleration och inbromsningar utan det var riktigt bra körkänsla!

Vagnen gick fint in i alla dörrar och passade perfekt i hissen!

Det var inga problem att växla från två barn till endast ett barn i centrumposition. Enligt mina tidigare efterforskningar skulle D'lite kräva en omställning för det, men det verkar de ha åtgärdat då man har ett separat centrumgrenspänne och sedan använder axelspännena från vänster, resp höger sittplats!

Nu väntar vi bara in fint väder (ska tydligen regna några dagar) och sedan bär det av på en längre tur med picnic och sånt! Nu känns det riktigt gott att ha en hyfsat lång pappaledighet framför sig med många cykelturer! ;)

perg

Ny medlem
ginnfilt skrev:
> perg, var köpte du den?

Från trollkärran: http://www.trollkarran.se

5290:- inkl. strollerkit är nog det billigaste jag sett överhuvudtaget (inkl. utomlands om man lägger till frakt och sånt)!

De hade bara orange i lager när jag beställde, men de kunde ta hem andra färger (+ c:a 2veckor leveranstid då), så jag slog till på en orange så jag slapp vänta.

perg

Ny medlem
Ursäkta att svar dröjt!... En liten kort testrapport då!

Kärran har numera rullat nånstans runt 20-25 mil och jag är fortfarande riktigt nöjd! Barnen sitter väldigt bekvämt (enligt treåringen i alla fall) och det var nog helt rätt med fjädring med tanke på hur vägar och cykelbanor ser ut här i Göteborg!

Vagnen är väldigt lättkörd och man märker egentligen bara att man har en cykelkärra när man kör i uppförsbackar (och när 3-åringen konstant ropar frågor som t.ex. varför jag viftar med armen åt höger när jag svänger eller liknande ;)..).

Packutrymmet tycker jag är fantastiskt stort. Man kan få in några tunna saker under sitsen där barnen sitter och sedan får man in typ 1½ ICA Papperspåse + ytterligare en del ovanpå. Har hittills inte fått lämna något hemma när vi gett oss iväg på långturer med picnicmat, picnicfilt, extrakläder etc. Barnen har också små förvaringsfack inne i vagnen så att man kan ta med leksaker, solglasögon eller kottar... ;)

Vi har även provkört vagnen som en vanlig dubbelvagn en del (med strollerkitet som sitter på "cykelarmen") och det funkar också riktigt bra! En nackdel är att den sticker ut så långt att folk missar den när man står till eller liknande så att de riskera att snubbla på den.. ;).. Det gör det också lite svårt att manövrera när man ska svänga helt om eftersom armen är så lång. En bra grej med denna vagn jämfört med de billiga cykelkärrorna som kan vara barnvagnar är att man kan justera handtagshöjden!

En knasig detalj är parkeringsbromsen som är två metallbleck som trycks rakt in i däckens sidor. Gnisslar lite också trots att det är splitternytt. Knepigt... ;)

Några bilder från tidigare i våras. Ska försöka fixa några nyare bilder med hur det ser ut när de sitter i vagnen också...

IMAG0291.jpg

IMAG0286.jpg

erik h

Aktiv medlem
perg skrev:
> Kärran har numera rullat nånstans runt 20-25 mil och jag är fortfarande riktigt nöjd!

Hur gick det sen? Har du (eller någon) provat även med skid-kittet?

Vill man ha en stötdämpad vagn för släp efter skidor, efter cykel och som långpromenadsvagn för 1-2 barn så har jag sett två alternativ:

Chariot: ca 15k inklusive cykel + jogging + vinterkit?
Burley: ca 8k inklusive cykel + jogging + vinterkit?

Och kan man skippa stötdämpningen så finns även

NordicCab: ca 8k inklusive cykel + jogging + vinterkit?

Eller så bara buntbandar man fast ett par skidor på en Croozer från XXL och bygger egna skaklar?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer