Cykelkraft efter konkursen, med nya ägare, bra eller *nus?

Stervelo

Aktiv medlem
Ja, hittar endura jacka som man kan behöva byta, storlekar är kinkiga.
Är de vettiga att ha att göra med?

Gamla cykelkraft var ok, ville hjälpa till, men lite virrigt, men helt ok, var min erfarenhet.
Jag har ingen erfarenhet sen spobike, och det finns bara en review under butikdelen, sen spobike klev in, och
den blir jag inte klok av, förstår inte ens vad som är fel.

Tumme upp eller ner? Kommer det gå att byta om storleken är fel?

Stervelo

Aktiv medlem
Det var inte det svaret jag hade hoppats på, det dokumentet kommer inte att tala om för dig, på ett meningsfullt sätt om det strular vid storleksbyte/retur.

Stervelo

Aktiv medlem
bikestet
Enklaste returerna har du hos bikestet med returetikett i paketet, sen vet jag inte om din jacka finns där.
Jag antar snavfel och du menar bikester? De har den, men inte i lager vilket CK har. De utlovar snabb leverans ändå. Jag kanske får bege mig dit ändå. De har färgen jag hellre vill ha, men inte i lager och 200 pix mer.

josofin

Aktiv medlem
Hade en mindre trevlig upplevelse med cykelkraft för ett par månader sedan.. gällde iof inte en retur utan en leverans som aldrig kom och en ganska dryg kundtjänst som gav felaktiga uppgifter... Så kommer inte handla där igen i första taget. Men å andra sidan kanske jag hade otur bara....

Stervelo

Aktiv medlem
Hade en mindre trevlig upplevelse med cykelkraft för ett par månader sedan.. gällde iof inte en retur utan en leverans som aldrig kom och en ganska dryg kundtjänst som gav felaktiga uppgifter... Så kommer inte handla där igen i första taget. Men å andra sidan kanske jag hade otur bara....
Tackar, sån här feedback jag var ute efter. Ihop med andra tveksamma betyg så fimpar jag nog CK nu. Ledsen för ditt strul, sånt är så trist.

Eveningstar

Aktiv medlem
Utveckla gärna hur ni tycker man borde göra istället?
Om man beställer 2 storlekar och skickar tillbaka 1 storlek så blir det 2 frakter.
Beställer man 1 storlek och det är fel, skickar tillbaka den och beställer rätt storlek, så blir det 3 frakter.
Jag har typ 3 mil till närmsta cykelbutik. Garanti för att den cykelbutiken har varan i lager i de storlekarna jag är ute efter känns rätt liten. Hur många vändor till olika cykelbutiker tycker ni är OK innan det blir mer miljöpåverkan än 1 frakt i en lastbil som troligen hade kört ändå?

MagerValp

Aktiv medlem
Om man beställer 2 storlekar och skickar tillbaka 1 storlek så blir det 2 frakter.
Beställer man 1 storlek och det är fel, skickar tillbaka den och beställer rätt storlek, så blir det 3 frakter.
Har man 50% chans att pricka rätt storlek blir det i snitt 2 frakter, men om man lyckas träffa rätt storlek lite oftare än så så blir det i genomsnitt färre. Det är en hel del hantering på returnerade produkter också, speciellt vad det gäller klädesplagg som ska tvättas, vikas och plastas om.

Hcsokim

Aktiv medlem
Har man 50% chans att pricka rätt storlek blir det i snitt 2 frakter, men om man lyckas träffa rätt storlek lite oftare än så så blir det i genomsnitt färre. Det är en hel del hantering på returnerade produkter också, speciellt vad det gäller klädesplagg som ska tvättas, vikas och plastas om.
är inte grejen också att många (kläd)affärer också tyvärr slänger de "begagnade" kläderna som kommer tillbaka? och att det är det som är det största slöseriet?

darkforce

Aktiv medlem
kan ju tycka dom borde va rätt bra nu då nya bakgrundsägarna gått in o köpt helt eller delvis cykelkraft, spobike, rawbike, tooorch, cykloteket med mera

IM

Aktiv medlem
Personligen kläder jag begagnat uppskattningsvis 9 av 10 gånger. Jag skulle inte drömma om att ta bilen till närmsta stad enkom för att köpa en cykeljacka, det skulle i så fall ske vid ett tillfälle då jag skall dit i ett eller flera andra ärenden.

Så hiskeligt svårt är det knappast heller att välja rätt storlek vid beställning på nätet. Det kan såklart kräva en viss självinsikt. Men bortsett från det har väl de flesta nätbutiker numera mycket goda hjälpmedel för storleksval.

Stervelo

Aktiv medlem
Låt bli att köpa, det belastar miljön minst. Svineriet består av marginaleffekten av vikt- och utrymmesökningen av en extra jacka.
Oj, det här gick inte jättebra för dig.
1. Antingen göra inget, eller skita i allt, bara köra på? Eh?
2. Marginaleffekt, ja, jag är en människa av 5 000 000 000, det spelar noll roll vad just JAG gör?
3. Du har precis uppmanat att köpa 2 med flit, så att du med 100 % måste returnera, men svänger ändå till med "Låt bli att köpa". Det här glashuset du sitter i? Var köpte du det? Beställde hem?

Internethandelns returer är ett problem. Jag gör mitt bästa att köpa rätt storlek. Jag har genom mitt internethandlade fått returnera på grund av fel storlek, en gång sen internethandlandet började.
Jag har beställt många många ggr på den tiden, inte bara cykel då, allt utom mat i princip.

Det som du förespråkar är rent förkastligt. En garanterad retur är så sanslöst onödigt.

Stervelo

Aktiv medlem
Jag prickar rätt i över 99 % av fallen, har returnerat fel storlek en gång.
Men, just här är jag riktigt osäker på storleken. För en jacka som sitter ihop med byxa, one piece, ger endura bröst och midjemått, WTF?

Men, finns inget annat att köpa. Så, då hade jag gärna handlat lite närmre, när det finns risk för en retur.

IM

Aktiv medlem
Jag prickar rätt i över 99 % av fallen, har returnerat fel storlek en gång.
Men, just här är jag riktigt osäker på storleken. För en jacka som sitter ihop med byxa, one piece, ger endura bröst och midjemått, WTF?

Men, finns inget annat att köpa. Så, då hade jag gärna handlat lite närmre, när det finns risk för en retur.
Många butiker förefaller duktiga på att ge råd kring val av storlek. Det kan kanske vara idé att kontakta dom? Och samtidigt förhöra sig om hur de tänker kring en eventuell retur eller ett byte.

Jolinwood

Aktiv medlem
Men gör ett undantag EN gång så slipper 100 Svenskar bli arga på sin helg😹

Kina öppnar ett nytt kolkraftverk i veckan, varje bitcointransaktion kostar 360kilo co2 i utsläpp. Du ska ha bra otur om just din retur gör att postnord får skicka en lastbil till;) Och provar du den varianten du tror mest på så har du med 99% sannolikhet inte ens öppnat påsen när du returnerar den andra💪

Bengt-re

Aktiv medlem

Kina öppnar ett nytt kolkraftverk i veckan, varje bitcointransaktion kostar 360kilo co2 i utsläpp. Du ska ha bra otur om just din retur gör att postnord får skicka en lastbil till;) Och provar du den varianten du tror mest på så har du med 99% sannolikhet inte ens öppnat påsen när du returnerar den andra💪
Å, lite härlig Whataboutism!

ponx

Aktiv medlem
Jag kan klimatkompensera och skita i att ta bilen till affären för att köpa tacos. Jag bjussar på den. Bikeshop har 20% på mt500...

IM

Aktiv medlem

Fridags4Future Uganda engagerar ca 53 000 personer idag. Och är en av de största ungdomsorganisationerna i Afrika.

.A.

Aktiv medlem
Oj, det här gick inte jättebra för dig.
1. Antingen göra inget, eller skita i allt, bara köra på? Eh?
2. Marginaleffekt, ja, jag är en människa av 5 000 000 000, det spelar noll roll vad just JAG gör?
3. Du har precis uppmanat att köpa 2 med flit, så att du med 100 % måste returnera, men svänger ändå till med "Låt bli att köpa". Det här glashuset du sitter i? Var köpte du det? Beställde hem?

Internethandelns returer är ett problem. Jag gör mitt bästa att köpa rätt storlek. Jag har genom mitt internethandlade fått returnera på grund av fel storlek, en gång sen internethandlandet började.
Jag har beställt många många ggr på den tiden, inte bara cykel då, allt utom mat i princip.

Det som du förespråkar är rent förkastligt. En garanterad retur är så sanslöst onödigt.
Jag har inte *uppmanat* dig till något. Det var ett förslag. Och ja, om miljön är viktig för dig finns alternativet att låta bli att köpa nytt. Jag är varken miljöbov eller hjälte, men har ännu aldrig beställt för medveten retur. När jag tänker efter, har jag aldrig returnerat något. Inte ens mitt glashus 😉

Valhalla_

Aktiv medlem
Om det bara fanns ett miljövänligare transportmedel som passade för sådana distanser...
Hmm.. laddhybrid?

Så hiskeligt svårt är det knappast heller att välja rätt storlek vid beställning på nätet. Det kan såklart kräva en viss självinsikt.
Tröjor är lätt men knä- och armbågsskydd, skor, hjälm, handskar är helt omöjligt att få rätt på första försöket.

Fundadores

Aktiv medlem
Köper det mesta på nätet och har gjort så de senaste 15 åren. Kan nog räkna på ena handens fingrar de gånger jag returnerat en vara för fel storlek. Oftast är det ju tydligt i storlekstabellen vilken storlek man ska ha, och seriösa e-handlare brukar ju dessutom skriva om man ska gå upp eller ner i storlek. Plus att man också lätt kan läsa recensioner på nätet, antingen hos handlare eller forum/e-tidningar. Där brukar ju framgå om det är något speciellt med storleken.

Berk

Aktiv medlem
Jag köper kläder på nätet från en limiterad antal märke där jag vet hur deras storlekar passar mig. Har funkat bra, förutom när dom ändrades något. Hände med en lvgjacka son var ännu tajtare än dom jag redan hade och Hålöfs byxor när dom ändrade hela storlekstabellen och jag hamnade precis mellan M och L isf precis M (suck ...)

Knäskydd kan dock vara riktigt problematiska. Några tillverkare har precis rätt storlekstabell, andra är fel. Till mig själva har det alltid funkat (med mycket letande efter reviews på nätet). Men till min son köpte jag de sista en storlek för stor. Köpte en storlek mindre till och tur att han växer snabbt, så den större kommer att passa efter några år.

Har själva just köpt mina första Endura plagg (byxor) och storleken L är precis som man förväntar av en L.

Jolinwood

Aktiv medlem
Å, lite härlig Whataboutism!
Jag håller faktiskt inte med. Plagget är redan tillverkat och postsystemet rullar 24/7. Den enda faktiska påverkan en retur av plagget skulle ha sitter i Stervelos huvud och jag tycker det är synd när vårt knepiga förhållande till klimatförändringar påverkar folks vardag negativt.

Att använda gamla/beg grejer och skippa att ens köpa plagget är en sak(!) men att tillföra en postretur till det plaggets livscykelanalys är försumbart.

jonte987

Aktiv medlem
Det är nog mycket begärt att det inte ska bli någon negativ inverkan. Märklig tanke.

Jag tror också att det går att räkna på att ökad volym leder till ökat antal lastbilar.

Eller det borde vara gratis att flyga till Thailand eftersom planet ändå ska gå?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer