Cykelkraft suger

Makten

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
MAMTB sa:
Är det någon som besökt cykelkrafts fysiska butiker? De har öppnat en ny butik i Jönköping som ligger i mitt närområde. Någon som varit där än och kan beskriva vad man kan förvänta sig som besökare?
Är det inte enklare att gå dit själv och kolla om det är i ditt närområde?

såkket

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
Allroad sa:
Makten sa:
MAMTB sa:
Är det någon som besökt cykelkrafts fysiska butiker? De har öppnat en ny butik i Jönköping som ligger i mitt närområde. Någon som varit där än och kan beskriva vad man kan förvänta sig som besökare?

Why you make logic logical?

Stockholmslogik? Närområde är nog något större i Småland?

NLC

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
såkket sa:
Allroad sa:
Makten sa:
MAMTB sa:

Trams. ”Närområde” är väl ändå ett relativt begrepp för något som man upplever som nära oavsett reellt avstånd. Även om man råkar vara utanför Tjockhult.

såkket

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
NLC sa:
såkket sa:
Allroad sa:
Makten sa:
MAMTB sa:

Trams. ”Närområde” är väl ändå ett relativt begrepp för något som man upplever som nära oavsett reellt avstånd. Även om man råkar vara utanför Tjockhult.

Absolut, men jag tror det för många är ett större avstånd än att svaret han fick skulle vara logiskt.

SLI

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
MAMTB sa:
Ja, jag har varit i Jönköping. Lokalen ligger på Solåsen ut mot E4, lite off, nästan svårt att hitta in. Ganska glest i hyllorna, antar att de inte är färdiga ännu. Man får väl ge dem lite tid.

MAMTB

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
Nu har även jag varit i butiken och även verkstaden. Fanns en hel del cyklar i butiken. Hyllorna med reservdelar verkade som de höll på att fylla upp. Än så länge var det mest standardutbud och inte så mycket av toppmodellerna bland reservdelar. Men det kommer nog. Hade cykeln på verkstad för service och reperation av en XTR Di2 bakväxel samt service av bromsar. Tycker personalen var mycket bra och trevlig samt serviceinriktad. Jag var nöjd med verkstadsbesöket samt resultatet.

Skogling

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
Beställde ratchet till DT240s. 54T. 1 st. Med 1 st. menar tydligen Cykelkraft. 1 st.

Någon som beställt bromsbelägg eller skor från dem? Måste man beställa 2 belägg och en vänster och en högersko också?

Nåväl, vi får se vad dom svarar...

Bilagor

• 20210815_103615.jpg
    20210815_103615.jpg
    316 KB · Besök: 91

weldion

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
Beställde ratchet till DT240s. 54T. 1 st. Med 1 st. menar tydligen Cykelkraft. 1 st.

Någon som beställt bromsbelägg eller skor från dem? Måste man beställa 2 belägg och en vänster och en högersko också?

Nåväl, vi får se vad dom svarar...
Beställde klackar från ett annat ställe. Hittade en artikel med bara klackarna utan fjädrar och fett. Beställde detta men fick klackar + fjädrar och fett ändå.
Dåligt av CK att bara skicka en ring tycker jag.

jonte987

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
Det dåliga är väl beskrivningen i så fall. Det är bara ett par av tyskarna som har rimliga beskrivningar.
Kollar man item number så har bike24

Description of Bontrager Ratchet 54 Engagement Points​

Rachet with 54 engagement points for Bontrager and other DT Swiss 240 based Star Ratchet rear hubs.

Please note: Two pieces are required per hub when upgrading from 18 or 36 engagement points.
For older DT Swiss hubs two flat springs (HXDXXX00N1087S) have to be retrofitted.
Included in delivery: 1 ratchet

Doominator1

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
Det stod 1 st. Men det tog jag för givet att det var ett set. Man kan ju inte ha en liksom.

Det måste vara fel skrivet på deras hemsida.
Jag tolkar faktiskt deras artikel som att det är just en ring, speciellt om man tar hänsyn till priset. Det enda som får mig att fundera på om det skulle vara två är första ordet i namnet, ”spärrklackar” som är i plural. Resten är i singular.

mzi

Aktiv medlem
Cykelkraft suger

simson

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
Det är väl 25% lägre än vad andra tar? Det var väl därför Skogling köpte av dem, inte för att cykelkraft är ett så starkt och bra varumärke?

Så mycket, inklusive texten på produkten (här är bontragers, du kan se att det är samma nummer som på påsen: https://www.trekbikes.com/ca/en_CA/...ager-dt240-54-tooth-star-ratchet-240/p/31585/) säger "individually packed".
Fast priset är just för en del av ett kit som blir ockerdyrt komplett , men oxå nära vad andra tar för ett komplett…
Mange

Manurhin2

Aktiv medlem
Cykelkraft suger
Exp= 1 vanlig ratchetdel och den inre integrerad lagerhållare/mutter/ratchet.
Denna tråden fick mig iaf att gå ut och byta till min nya ersättningsratchet på finhjulen, alltid något👍

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer