Cykelpendlarens frukost

Bro_Muffin

Ny medlem
Cykelpendlarens frukost
Hello commuters!

Ni som cyeklpendlar till jobbet varje dag, vad käkar ni till frukost?

Själv kör jag havregrynsgröt, en blåbärssmoothie med banan och självklart en dubbel espresso. Det brukar ge bra energi för att ta sig till arbetet. Väl på plats på jobbet brukar jag komplettera med en banan innan lunch.

D

Deleted member 43681

Guest
Cykelpendlarens frukost
Ett glas vatten med Berocca mango 🤠 och en kopp svart kaffe endast. Senare frukost i form av 2-3 kokta ägg, rågbröd med kaviar (inget smör), och grönt te, efter cyklingen.

Har provat flera ggr att äta frukost före jag tar cykeln, men blir alldeles seg och får inget tryck i benen alls, jämfört med att dra iväg på "tom" mage, kaffet (och gärna en dusch som avslutas med iskallt) räcker för att starta upp mig inför ett cykelpass tidig morgon.

grondahl

Aktiv medlem
Cykelpendlarens frukost
Jag kan cykla eller springa en timme eller mer innan frukost utan problem. När jag hade längre pendling så käkade jag ofta frukost på jobbet efter dusch etc. Nu har jag kort pendling och äter samma som om jag inte hade cyklat, typ en rågkuse, ett ägg och en svart kopp kaffe

sanfar

Aktiv medlem
Cykelpendlarens frukost
Äter kvarg med lite granola, dricker ett glas vatten och en kopp kaffe vid 06-snåret cyklar sen vid 0715 och lämnar på skola/förskola. Ca 17km till jobbet efter det. Äter inget innan lunch.

Stumpy

Aktiv medlem
Cykelpendlarens frukost
En tallrik fil med flingor, dvs samma som jag gjort de senaste 40 åren oavsett pendling eller ej. Sedan kaffe på jobbet efter duschen.

Pfaff

Aktiv medlem
Cykelpendlarens frukost
En skivad banan, dadelhack och en näve russin i en tallrik naturell jogurt, toppat med lite kanel och en deciliter grova havregryn. Jos, en 6-koppars mocka. Läsa tidningen i lugn och ro. Sen står man sig fram till frukostmackan några timmar senare. 15 km pendling en väg.
Samma frukost idag efter jag slutat jobba men frukostmackan senare utgår. 🙂

Eskilj

Ny medlem
Cykelpendlarens frukost
Overnight oats, 1,5 dl havegryn, 1,5 dl Musli av något mindre sockrigt slag, i en matlåda med vatten kvällen innan. Cyklar tre mil, käkar när jag kommer till jobbet, käka innan har jag inte tid med, och blir bara däst när jag ändå försöker. Vaknar gör jag när jag cyklar. Har hört ryktas att fasteträning är bra.

kais01

Aktiv medlem
Cykelpendlarens frukost
äter under tågresa 45 min i lugn och ro, tar sedan min brompton och cyklar 16 km.

frukosten har jag gjort i ordning kvällen innan, består typiskt av en tunnbrödrulle med ägg och kaviar, en dubbelmacka med ost eller leverpastej, och en halv dito med messmör.
till detta vatten och en frukt.

njutbart.

koffi

Ny medlem
Cykelpendlarens frukost
Pendlar till jobbet från Nacka till Sumpan ca 1,5 mil, brukar trampa hyfsat tidigt och skippar frukost och kompenserar med några bananer under FM innan lunch. Funkar hyfsat bra men märker att jag ofta äter väldigt mycket till middag.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Cykelpendlarens frukost
Havregrynsgröt och ägg, eller macka hemma. Stödmacka eller banan på jobbet till morgonkaffet. Tisdagar (innan coronan) frukost på jobbet med macka, ägg, ibland croissant med nutella, juice. Men även tisdagar mat hemma :)

lundatok

Aktiv medlem
Cykelpendlarens frukost
Om ni har ett hårt pass? På väg till jobbet kör jag Peloton här i Stockholm en kanske två gånger i veckan och det brukar blir en timme nära tröskel.

Orkar ni käka frukost så tidigt eller blir det något snabbare?

lundatok

Aktiv medlem
Cykelpendlarens frukost
Ja, jag brukar äta antingen på Le Mond eller på jobbet. Jag tänkte mer för att orka vara alert under själva Peloton. Har alltid tagit en kopp kaffe innan, på sin höjd ett ägg.

Johan T

Aktiv medlem
Cykelpendlarens frukost
Oftast fil med flingor hemma. Men jag försöker bryta vanans makt och växla över till en macka till morgonkaffet på jobbet istället. Känns bättre på något sätt de dagar jag lyckas och jag kommer iväg snabbare. Man ska lyssna på vad kroppen säger. Testa. Känn efter. Sedan ska det ju vara nyttigt att köra lite på fastande mage.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer