cubefritzz
Aktiv medlem
Cykelpriser lika dyr(ökat i pris)som grafikkorten?
Som det låter så ligger priserna fortfarande sjukt högt både på grafikkort som på nya cyklar i det övre segmentet. Jag kollade precis årsmodell 2022 av min MTB cykel jag använder idag, den ligger ca 10000-15000 (beroende på var man kollar) över mot när jag köpte min. Har produktionskostnaderna verkligen stigit så mycket på en MTB? Eller är det som grafikkorten ett grafikkort som låg på 4000 för några år sedan ligger idag på 8000-18000 pga mining, corona, giriga tillverkare, brist på material, brist på duktiga hantverkare pga corona osv mm? När tror ni att det går att köpa MTB i det över pris segmentet till vettiga priser igen? Som runt 2015-2017? När tror ni att priserna kommer stabiliseras? Idag är cykelpriserna i det övre segmentet sjukt högt. Jag förstår Corona osv men vad tror ni? Kommer priserna minska eller öka ännu mer? Kommer MTB cykelpriserna i de övre pris segmentet öka ännu mer lika mycket som de sjuka priserna på grafikkorten? De cyklar jag kollat på låg på runt 32-35 2015-2017 dessa ligger idag runt 45-55 fast i nyare årsmodell.