Cykelringen påväg i konkurs

Stålhäst

Aktiv medlem
Såg att cykelringen håller på att gå i konkurs. Det var ju goda nyheter. De är ju så lömska med sina godag yxskaft ord priser som de sedan sänker till dyrt normalpris. 70%

Kan inte säga mycket gott om dem tyvärr. Blir på dåligt humör när jag ser deras 80% annonser bak på tidningen.

Så det kändes bra när jag såg att 2 av 5 butiker har gått i kunkurs. Bara 3 kvar. :)

kais01

Aktiv medlem
håller med angående den oseriösa procenthetsen, men kan moderera med att jag där helt oväntat är en gång hittade det som sedan blev min favoritsadel.

selle italia trans am x0.

Stålhäst

Aktiv medlem
kais01 sa:
håller med angående den oseriösa procenthetsen, men kan moderera med att jag där helt oväntat är en gång hittade det som sedan blev min favoritsadel.

selle italia trans am x0.

Det var ju bra förstås! Antar att de riktar sig till mindre erfarna cyklister, som har dålig prisbild. Men om man hittar nått för rimliga pengar går det ju att köpa där också.

Tomcaten

Aktiv medlem
Eftersom bolaget jag arbetade på har övertagits antar jag att censuren är över så jag tänker gå ut med att säga det, cykelringen sökte företags-kredit hos mig där jag arbetade när jag var anställd som kredithandläggare men då lönsamhets-trenden var stagnerande så vart det ett avslag till Göran D. då back in the day!

Gillei

Medlem
Tomcaten sa:
Eftersom bolaget jag arbetade på har övertagits antar jag att censuren är över så jag tänker gå ut med att säga det, cykelringen sökte företags-kredit hos mig där jag arbetade när jag var anställd som kredithandläggare men då lönsamhets-trenden var stagnerande så vart det ett avslag till Göran D. då back in the day!

Vilket undantag till sekretessen tänker du på? ;)

Skogling

Aktiv medlem
Tomcaten sa:

Blev menar du?

• Gilla
Reactions: SLI

Tomcaten

Aktiv medlem
Skogling sa:
Tomcaten sa:

Blev menar du?

Ja

N_sandstrom

Aktiv medlem
Jag cyklade på min 12 år gamla cykelringen-cykel igår, det var kul.

Givetvis köptes den med 50% rea på ett hutlöst ordinariepris

Rattnalle

Aktiv medlem
Är det nu man ska tycka det är synd med en svensk handlare som går i konkurs för att ingen stödjer sin LBS och bada handlar på nätet utomlands?

Det blev så irriterad stämning när jag var tyken mot cykelkraft så kollar för säkerhets skull.

/Förvirrad

jonte987

Aktiv medlem
Tydligen hänger inte deras anställda här, eller har fått bättre instruktioner.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Är det nu man ska tycka det är synd med en svensk handlare som går i konkurs för att ingen stödjer sin LBS och bada handlar på nätet utomlands?

Det blev så irriterad stämning när jag var tyken mot cykelkraft så kollar för säkerhets skull.

/Förvirrad

Cykelringen känns inte riktigt som de tickar i LBS-boxarna hos mig. Har inget övers för Cykelringen men försett många med arbete och många med cyklar genom åren.

ooms

Aktiv medlem
Jag köpte skidbindningar på Cykelringen för typ 20 år sedan, Rottefella NNN och Rottefella Super Telemark. De fattade nog inte vad de skulle kosta, för de tog typ en tredjedel av vad de kostade i "normala" sportaffärer.

NickPick

Aktiv medlem
Rattnalle sa:

/Förvirrad

Datagenerationen. Helt ärligt så kan inte alla vara kufar som beställer glödlampor från tyskland, cyklar på internet och hänger på forum. Vanligt folk måste också få finnas. Det var väl tråkigt för de som jobbade i butikerna som blir av med jobbet om inte annat. CK skiter man i, men att gnälla över cykelkraft var dåligt... bästa svenska nätbutiken.

Senast ändrad:

DH

Aktiv medlem
NickPick sa:
men att gnälla över cykelkraft var dåligt... bästa svenska nätbutiken.

...du behöver editera det där. SÄMSTA nätbutiken menar du.

Det var ju därför alla här blev så uppåt när CK visade vilket typ av företag man var.

Rattnalle

Aktiv medlem
NickPick sa:
Rattnalle sa:

/Förvirrad

Datagenerationen. Helt ärligt så kan inte alla vara kufar som beställer glödlampor från tyskland, cyklar på internet och hänger på forum. Vanligt folk måste också få finnas. Det var väl tråkigt för de som jobbade i butikerna som blir av med jobbet om inte annat. CK skiter man i, men att gnälla över cykelkraft var dåligt... bästa svenska nätbutiken.
Äh. Ska det bli konstig stämning för att man frågar nu också? Aldrig blir det rätt.

Akoa

Aktiv medlem
Bara två kvar nu? Från 16 butiker till detta. Jag kan inte förstå att de fortfarande finns kvar alls. Jag kan inte Stockholm men det verkar ju vara centrala adresser. Hyran borde vara hög.

Tyvärr kanske de fick mer att göra nu under covid när det är cykelbrist...

Luzen

Aktiv medlem

Det där är ett sekretessbrott!

freddes

Medlem
Har bara bra minnen från Cykelringen men nu var det för 1000 år sedan också eller iaf 20år sen snart sen man handla där sist.
Har faktiskt kvar ett par handskar jag köpte där då och dessa håller än och jag använder dessa till varje runda typ. Har kört med andra handskar parallellt men inga som håller samma höga kvalite :)

Akoa

Aktiv medlem
Har bara bra minnen från Cykelringen men nu var det för 1000 år sedan också eller iaf 20år sen snart sen man handla där sist.
Har faktiskt kvar ett par handskar jag köpte där då och dessa håller än och jag använder dessa till varje runda typ. Har kört med andra handskar parallellt men inga som håller samma höga kvalite :)

Bra försök Göran men dina Spartacushandskar kommer inte sälja slut.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Måste ju erkänna att jag en gång i tiden "jobbat" på Cykelringen. Eller rättare sagt, jag fick en anställning, sen gjorde jag så lite som möjligt. Klarade ett gäng månader innan jag fick sparken.

JBogevik

Aktiv medlem

Cykelkraft var riktigt bra bara de fick för sig att väl skicka sina ordnar. På slutet så handlade jag en hel del där, synd att det inte var riktigt lika bra bakom kulisserna.

Akoa

Aktiv medlem
Tjena!

Måste ju erkänna att jag en gång i tiden "jobbat" på Cykelringen. Eller rättare sagt, jag fick en anställning, sen gjorde jag så lite som möjligt. Klarade ett gäng månader innan jag fick sparken.

Jag jobbade också där för typ 20år sedan. Det var ett under att det höll så länge. På slutet fick vi Rex-cyklar i atomer som vi skulle sätta ihop. Det gick sådär. Så fula cyklar. Så mycket skitgrejer. Så fula grejer den där Göran höll på med.

Bengt-re

Aktiv medlem

Men när leveranstiderna drog mot halvåret så.... nä...

Tomcaten

Aktiv medlem
Undrar vad Göran gör idag?

Sitter på en strand nånstans i världen med drinkar på bordet framför sig? Eller knepar på en ny butikskedja?

Tomcaten

Aktiv medlem
Han är inte så dum som många säger.

Det är inte lätt att driva en stor butiks-kedja och just hyresläget i Stockholm är en dödare för många.
Det "nya" konceptet med service och e-handel kan kanske gå.

GoranS

Aktiv medlem
Kanske inte nödvändigtvis dum i betydelsen korkad men de "ordinarie priser" som Cykelringen hade på cyklarna i sina annonser var dock rent ruffel och båg.

• Gilla
Reactions: SLI

Tomcaten

Aktiv medlem
Joe men han fick det att snurra en lång tid för sig. Andra företag, vet inte vilka men de fick säkert ge vika på samma marknad.

GoranS

Aktiv medlem
Är väl mest sorgligt att det i så fall lönar sig att t.ex. lura folk med olagliga kampanjer. Vad jag fattar var i alla fall det han ägnade sig åt inte fullt ut lagligt vad gäller påhittade ordinarie priser och hur länge kampanjer pågick.

Har för mig att det fanns någon tråd här som tog upp en del andra saker som också gör att jag inte direkt tycker att det är värt att hylla företaget.

ooms

Aktiv medlem
Han är inte så dum som många säger.

Det är inte lätt att driva en stor butiks-kedja och just hyresläget i Stockholm är en dödare för många.
Det "nya" konceptet med service och e-handel kan kanske gå.
Ja, det nya konceptet låter ju bra, ”handla på nätet, och kom till oss för montering och service”. Nåt jag efterlyst länge i takt med att svenska handlare haft ihjäl sig själva med skyhöga priser kombinerat med vägran att befatta sig med saker som potentiella verkstadskunder handlat på nätet...

Dock borde det nog ske under nytt varumärke, Cykelringen är ju ganska bränt.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Ja, det nya konceptet låter ju bra, ”handla på nätet, och kom till oss för montering och service”. Nåt jag efterlyst länge i takt med att svenska handlare haft ihjäl sig själva med skyhöga priser kombinerat med vägran att befatta sig med saker som potentiella verkstadskunder handlat på nätet...

Dock borde det nog ske under nytt varumärke, Cykelringen är ju ganska bränt.

Fast är det så bränt hos gemene man? Kundbasen är inte direkt vi som sitter här.

mzi

Aktiv medlem
Fantastiskt sätt att håna någon för man har en produkt man faktiskt är nöjd med och som håller än. En varm applåd till dig din modiga skrivbordsriddare.
Äh, det där var väl harmlöst dravel? Jag tyckte det var lite kul. Inte riktat mot dig som person alls.

Tomcaten

Aktiv medlem
Antar att alla happy-medlemmar korkade upp flaskan när Cykelringen gick i konkurs för deras hemska marknadsföring som stört så många så länge.

Jag må säga att Göran arbetat upp kedjan med en hjärn-koll på hela stället ned i detalj butik för butik.
Sånt engagemang är svårt att hitta idag och blir sällsyntare.

Vill man hitta dåligt skötta företag så var mig veterligen inte Cykelringen ett sådant så peka fingret någon annanstans eller ännu bättre försök själva göra ett eget cykelringen igen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer