Cykelringen påväg i konkurs

GoranS

Aktiv medlem
Antar att alla happy-medlemmar korkade upp flaskan när Cykelringen gick i konkurs för deras hemska marknadsföring som stört så många så länge.

Jag må säga att Göran arbetat upp kedjan med en hjärn-koll på hela stället ned i detalj butik för butik.
Sånt engagemang är svårt att hitta idag och blir sällsyntare.

Vill man hitta dåligt skötta företag så var mig veterligen inte Cykelringen ett sådant så peka fingret någon annanstans eller ännu bättre försök själva göra ett eget cykelringen igen.
Som jag förstått det har Cykelringen brutit mot lagar kring hantering av reapriser. Har för mig att det fanns rätt tydliga exempel i någon gammal tråd här och rent generellt var deras ordinarie priser i anonser helt uppe i det blå.

Om man via olagliga metoder skaffar sig konkurrensfördelar och därigenom lockar till sig kunder som annars skulle gå till affärer som håller sig på rätt sida lagen så tycker jag det är dåligt.

Tomcaten

Aktiv medlem
Verkligen?

Jag reagerar mera på frisörsalonger som omsätter 300.000:- och har en vit BMW utanför för ett nypris om 899.000:- står parkerad i handikapp mån-lör.

Ta alla de här företagen och räkna på hur många svart-klippningar som sker i månaden, få en aning om alla förlorade skatte-intäkter som drabbar offentliga finanser, sjukhus som underbemannas, kommunala skolor blir sämre, motorvägar får mindre underhåll som börjar se ut som de tillhör Irak snart.

Men så kommer det till de hemska marknadsförings-annonserna som Göran D. sitter hemma i villan i Bromma och knåpar på om kvällarna som ni tycker så illa om :devilish:

Jag säger såhär, han betalar sina skatter i alla fall till skillnad från 100 st "barbersshops" som det verkar vara nuförtiden på Södermalm.

Vi har väl alla våra olika hjärtefrågor men det cykelringen gör eller gjort är inte ens hälften så skadligt för samhället som 100 st skatte och bidragsfuskande barbershops i den här stan.

me.I.am

Aktiv medlem
Verkligen?

Jag reagerar mera på frisörsalonger som omsätter 300.000:- och har en vit BMW utanför för ett nypris om 899.000:- står parkerad i handikapp mån-lör.

Ta alla de här företagen och räkna på hur många svart-klippningar som sker i månaden, få en aning om alla förlorade skatte-intäkter som drabbar offentliga finanser, sjukhus som underbemannas, kommunala skolor blir sämre, motorvägar får mindre underhåll som börjar se ut som de tillhör Irak snart.

Men så kommer det till de hemska marknadsförings-annonserna som Göran D. sitter hemma i villan i Bromma och knåpar på om kvällarna som ni tycker så illa om :devilish:

Jag säger såhär, han betalar sina skatter i alla fall till skillnad från 100 st "barbersshops" som det verkar vara nuförtiden på Södermalm.

Vi har väl alla våra olika hjärtefrågor men det cykelringen gör eller gjort är inte ens hälften så skadligt för samhället som 100 st skatte och bidragsfuskande barbershops i den här stan.

Om vi rent teoretiskt antar att ALLA frisörsalonger drar in svarta pengar och har en vit BMW, dessutom parkerad på handikapp-plats, så finns det värre fuskare i samhället än det. Så då ska vi väl istället hylla frisörerna efteraom det går att hitta (på) värre exempel?

GoranS

Aktiv medlem
Verkligen?

Jag anser att det är fullt möjligt att tycka att något är dåligt även om det finns någon annan inom något annat område som gör värre saker.

Att Cykelringen i högre grad än hårklippare tas upp på ett cykelforum tycker jag är rätt naturligt. Möjligen skulle väl någon hårklippare som även säljer benrakningar kunna öka relevansen, åtminstone för cyklist cyklister. Tror dock inte det skulle vara något som gav gigantiska intäkter om enbart cyklister skulle vara målgruppen.

marr

Moderator
Forumvärd
Verkligen?

Du får polisanmäla alla frisörer. Det är lösningen.

Jacke89

Aktiv medlem
Jag anser att det är fullt möjligt att tycka att något är dåligt även om det finns någon annan inom något annat område som gör värre saker.

Att Cykelringen i högre grad än hårklippare tas upp på ett cykelforum tycker jag är rätt naturligt. Möjligen skulle väl någon hårklippare som även säljer benrakningar kunna öka relevansen, åtminstone för cyklist cyklister. Tror dock inte det skulle vara något som gav gigantiska intäkter om enbart cyklister skulle vara målgruppen.
Otroligt många cyklister rakar benen. Kanske kan vara en bra business?

unsuspected

Aktiv medlem
Min barberare på Södermalm cyklar på en stål HT Kona. Kan han raka benen på mig?

Tomcaten

Aktiv medlem
Om vi rent teoretiskt antar att ALLA frisörsalonger drar in svarta pengar och har en vit BMW, dessutom parkerad på handikapp-plats, så finns det värre fuskare i samhället än det. Så då ska vi väl istället hylla frisörerna efteraom det går att hitta (på) värre exempel?

Tycker att de gör tillräckligt illa ifrån sig. Går i princip bara runt på svarta pengar och att blåsa pensionärer.
Får ta det med min barberare vid nästa besök.

Du kan vara lugn @Tomcaten , han har ingen vit BMW 😉

20180509_152038.jpg

Avställd för säsong och uppe hos mecken på annan ort för arbete under vintern.

Paco

Aktiv medlem
Tycker att de gör tillräckligt illa ifrån sig. Går i princip bara runt på svarta pengar och att blåsa pensionärer.

Visa bilaga 455598

Avställd för säsong och uppe hos mecken på annan ort för arbete under vintern.
Nu menade jag iof att min barberare inte har nån vit BMW.
Att du inte har en BMW ser jag som en självklarhet då du varken är frisör eller barberare....

Bengt-re

Aktiv medlem
Nu menade jag iof att min barberare inte har nån vit BMW.
Att du inte har en BMW ser jag som en självklarhet då du varken är frisör eller barberare....

Har du aldrig fått skägg och hår friserade av TC? Bara för att man har det som sin försörjning betyder inte att man inte kan.

Tomcaten

Aktiv medlem
Mitt senaste riktiga yrke var kredithandläggare, man lärde sig bra många saker men ofta såg man mycket dåliga sidor hos företag och privatpersoner eftersom man hade så mycket insikt i deras böcker.

Tomcaten

Aktiv medlem
Njae, förut var jag mycket det för jag gjorde spaningar som ledde till gripanden av polisen och ville absolut inte riskera påhälsningar hemma hos mig.

Då var jag råhemlig och tog med mig en bit av det in på det här forumet men jag börjar att lossa på det nu.

Jag tror att det går bra här.

marr

Moderator
Forumvärd
Njae, förut var jag mycket det för jag gjorde spaningar som ledde till gripanden av polisen och ville absolut inte riskera påhälsningar hemma hos mig.

Då var jag råhemlig och tog med mig en bit av det in på det här forumet men jag börjar att lossa på det nu.

Jag tror att det går bra här.
Ok, bara kollade. Ja bryr mig ganska lite, men ibland har man otur.

Emil777

Aktiv medlem
Har bara bra minnen från Cykelringen men nu var det för 1000 år sedan också eller iaf 20år sen snart sen man handla där sist.
Har faktiskt kvar ett par handskar jag köpte där då och dessa håller än och jag använder dessa till varje runda typ. Har kört med andra handskar parallellt men inga som håller samma höga kvalite :)
Håller med! Har en 5växlad Rex-cykel som nu gått många år. Köpt på Hornsgatan år 200? för ?999kr, med säkert ?5% rabatt.
Men...fortfarande fin i lacken, aldrig punka, rullar fortfarande felfritt, aldrig snodd och med orginalkomponenterna på (minus låset som sågades sönder när jag tappat nycklarna).
Jag hävdar ett bra köp och trivs utmärkt på min 5vxl Rex-jonne, så det så.
Leve cykelringen.. eller RIP !

plumse

Aktiv medlem
Håller med! Har en 5växlad Rex-cykel som nu gått många år. Köpt på Hornsgatan år 200? för ?999kr, med säkert ?5% rabatt.
Men...fortfarande fin i lacken, aldrig punka, rullar fortfarande felfritt, aldrig snodd och med orginalkomponenterna på (minus låset som sågades sönder när jag tappat nycklarna).
Jag hävdar ett bra köp och trivs utmärkt på min 5vxl Rex-jonne, så det så.
Leve cykelringen.. eller RIP !
"Aldrig punka" ❤️
Skulle ALDRIG hända på en fultysk!

123456789

Aktiv medlem
Men vänta nu ..... har inte happy sågat cykelringen jäms med fotknölarna i alla år ?

Paco

Aktiv medlem
Har du aldrig fått skägg och hår friserade av TC? Bara för att man har det som sin försörjning betyder inte att man inte kan.
Hår har jag knappt nåt så det får Tomcaten gärna frisera bäst han vill. Skägget är jag lite mer noggrann med.

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Jag kör vit BMW och min barberare kör en gammal Opel Astra.. 🤔

Kneecap

Aktiv medlem
Jag kanske blandar ihop, men där jag kom ifrån körde den mest paranta hårklipparen en SJ i slutet av 80-talet.

Tjena!

Egenföretagare i allmänhet, grejen var ju att man fick rycka momsen då dom klassas som lastbil, men man fick en tuff cab.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer