Cykeltröja herr för långsmal kroppsform

Henkepenk

Ny medlem
Jag ska köpa min första cykeltröja och är 193cm o väger ca 80kg. I vanliga tröjor hamnar jag mellan M-L men cykeltröjavärlden verkar vara nåt annat.
Har provat ett par stycken M-XL men antingen för korta eller för vida.
Tacksam för tips!

DarkMatter

Aktiv medlem
Jag lider av liknande problem och har köpt nästan alla mina grejer på Decathlon. De har några olika passformar där de kallar den tajtaste för "pro fit". Passform verkar tyvärr inte vara definerat för alla tröjor och jag har inte sett att man kan sortera på det heller, men vissa har det. Tänker att en tajt passform i en större storlek kan funka. Har själv nedanstående i L och tycker den är okej, möjligtivis en liten aning kort.

Har även några av dessa i L och de sitter rätt bra men mer "komfort" då, alltså inte helt tajt. De har "classic" passform.

velovin

Aktiv medlem
Jag är ännu mer pinnformad än du: 190 fördelat på 70 kg. För tighta tröjor utan fladder funkar Alé i M för mig, kan tänka mig att L kan bli ännu bättre för dig.

Johan T

Aktiv medlem
Jag har oxå letat och provat runt och landat på Endura fs260 profit i L, 196/82. Vill du ha riktigt tajt gå på M?

Tog nyligen fram symaskinen och tog in fyra cm på varje sida på en gammal Santini XL-tröja och det blev bättre än väntat.

Eapea

Aktiv medlem
Jag är 193cm på 75kg. Lång överkropp. Kör på Small när jag vill ha det tajt (tävlingskläderna) annars Medium.

Har aldrig brytt mig om längden då allt är kort ändå.. På cykeln märks det ju inte. När jag inte är på cykeln kan det väl ibland synas lite av överdelen på shortsen men jag har aldrig varit med om att navel synts..
Långa ärmar och tajt fit är nog omöjligt så har där gått på en kompromiss med lite för korta ärmar och halvtajt fit (medium) på de få långa tröjor jag har. Föredrar armvärmare istället som funkar bättre storleksmässigt

GustafH

Aktiv medlem
Jag är lite kortare och tjockare (186 och 93) och har en Santini-tröja i XL som jag tycker är lite lång men det finns ingen möjlighet att jag skulle kunna dra ihop dragkedjan utan haveri på en mindre storlek. Jag skulle tipsa om att åka till närmaste XXL och testa Santini i typ L.

Verge's modeller som du kan hitta på La Chemise i Stockholm har perfekt passform för långsmala kroppar. Snyggt sortiment och grymt team i butiken.

Whenthingsgowrong

Aktiv medlem
Jag har haft otroliga bekymmer med att hitta cykeltröjor som passar. Jag är 175 lång (kort) och väger in på hela 55 skräckinjagande pannor. Men efter flera år av velande så köpte jag Castellis tävlingströja Aero Race 6.0 i XS. Den passade minsann. Är så otroligt trist med pösiga cykeltröjor och ärmar som kryper upp.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer