Cykeltur + glass => vårt egna lilla glassrejs förslag på ställen

darkforce

Aktiv medlem
Finns bara ett ställe i hela Sverige som egentligen är värt ens pengar när det kommer till glass..

Fryst på Kungsholms Strand

Magnus Johanssons nyöppnade ställe i Hammarby Sjöstad är iofs en värdig andraplatstagare..

Magnus Johansson Glass & Konfektyr

NJUT.
manges ställe i sjöstan e riktigt bra farligt dock att man jobbar lite för nära så man har blivit en "efter lunchen glass stammis" där kan rekomendera en tvåkulors kombo lakrits och hallon

kroem

Aktiv medlem
Skulle vara kul att köra. Men jag förutsätter att tempot är "spy-upp-glassen" mellan delarna? Annars orkar jag inte :(

GoranS

Aktiv medlem
Precis. Vad är det för fel på gb tresmaksglass va va va?
Tre smaker? Nu snackar vi grav överkurs och översitteri modell värre. Jag menar Ica Basic vaniljglass torde väl duga gott? Eller är det till att vara lite fin i kanten?

Om jag ska vara ärlig så går den mesta glass ner i min mage utan några större protester. Dock kan jag tycka att det kan vara kul att någon gång testa på lite finglass. Efter en lång cykeldag i Italien kan en bättre glass som "toppning" på middagen vara rätt fin.

GoranS

Aktiv medlem
En? I Italien käkar man minst tre glassar per dag.
Har jag sagt något annat? Jag sa att en finglass som toppning på middagen kan sitta rätt fint. Sen klämmer man förstås åtminstone ett par vid stopp längs vägen under dagen. Där får jag dock erkänna att jag tar vad som bjuds. Ute i småhålor på landsbygden är finglasshaken ibland en bristvara.

Skämt åsido så beror det nog lite på både rutt, väder och humör hur många glassar det blir på en dag för min del. Och sen kan man ju även väga in storlek. Tar man minsta bägaren eller monsterbägaren så skiljer det rätt mycket i glassmängd.

Vet en kväll när middagen (en pizza) toppades med två monsterbägare med glass.

Emil777

Aktiv medlem
Har jag sagt något annat? Jag sa att en finglass som toppning på middagen kan sitta rätt fint. Sen klämmer man förstås åtminstone ett par vid stopp längs vägen under dagen. Där får jag dock erkänna att jag tar vad som bjuds. Ute i småhålor på landsbygden är finglasshaken ibland en bristvara.

Skämt åsido så beror det nog lite på både rutt, väder och humör hur många glassar det blir på en dag för min del. Och sen kan man ju även väga in storlek. Tar man minsta bägaren eller monsterbägaren så skiljer det rätt mycket i glassmängd.

Vet en kväll när middagen (en pizza) toppades med två monsterbägare med glass.
...Med Espresso som pricken över i!
Fasen, "inramningen" gör ju hela cykelupplevelsen. 👍

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer