Cykeltvätt Västra frölunda

Lonaly

Aktiv medlem
Hej, någon som vet om det finns någon offentlig anläggning i Västra frölunda där en kan tvätta cykeln. Gratis. Där jag bodde tidigare fanns det vattenslang att tillgå i föreningen, här finns ingen och vet inte riktigt hur jag ska rengöra cykeln på ett bra och smidigt sätt. Finns det kanske nån mack iaf i krokarna runt Kaverös/Högsbo/Flatås/Järnbrott där en kan slå cykeltvättarläger nån lördag eller söndag. Hur gör ni?

Den dära biltvättanläggningen som ligger vid Musikvägens spårvagnshållplats funkar fint tycker jag. Kostar litegrann men har man inte behov av topsrent varje gång så blir det inte mycket pengar.

Lonaly

Aktiv medlem
Ok tack, ska kika där! Betalar en per tvätt eller per tidsenhet? Behöver inte tvätta ofta, utan en grundligare tvätt då och då 😊

Skuggneson

Ny medlem
Ni har ingen slang i tvättstuga, relax eller liknande? Nu har jag möjlighet att tvätta på jobbet så kör oftast där men vid några tillfällen även spolat av på ishallen i stan i samband med gubbhockeyn (har lämnat en tvätthink i förrådet där). Personligen så tycker jag att åka iväg till tvätthall enkom för att tvätta känns segt, så blev för mig att "ställa ut" tvätthinkar där man ändå håller till om dagarna istället. Är ju dock inte alltid man har möjlighet till det heller men.. :)

Så är det så klart. Jag har passerat tvätten mer eller mindre på vägen hem från skogen, då har det inte känts som någon stor grej att tvätta lite. Men jag hade nog inte rullat dit enkom för det om jag inte var i närheten redan.

Lonaly

Aktiv medlem
Bor nära tvätten. Har tyvärr ingen möjlighet till slang i föreningen Vad jag vet, men ta ut hinkar är ju ingen omöjlighet. Har mekställ så skulle ju helt klarr vaa smidigast att hålla till hemma 😊

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer