Cykelväg mellan Växjö och Jönköping?

Alteblad

Ny medlem
Jag ska ut på ett litet bikepacking-äventyr nästa vecka. Startar i Växjö, rundar Vättern och avslutar i Gbg.
Första dagen ska jag cykla mellan Växjö och Jönköping är tanken. Någon som har några tips på bra/fina mindre asfalterade vägar eller grusvägar?

Kör en Scott Speedster Gravel så kan i princip köra vart som helst men helst inte på små stigar eller ”stora vägar” typ RV 30.

Andra relevanta tips mottages med ett leende!

Maakus

Aktiv medlem
Ingenaning!
Men kikade lite på kartan så kanske.
Könjöping -> Malmbäck
Malmbäck -> Sävsjö via höglandsleden (kanske är för stökigt)
Sävsjö -> Växjö på något sätt.

Mavve

Medlem

Alteblad

Ny medlem
Körde denna för nån vecka sen (dock alltid från Huskvarna till Växjö) Överlag mycket trevlig runda.
Brukar köra denna väg men inte valt köra "stora vägen" till Rottne om jag kör den igen.
Tack för tipset! Ser inte så tokig ut den där. Om det är så fina små landsvägar som på bilden på Strava så lär det bli toppen!

Alteblad

Ny medlem
Trevligt det låter.
Spontant tänker jag att du kunde koppla på, på gamla "Riksettan", men där är det ju asfalterat och, kanske, lite tråkigt.
Men den är iaf, hyfsat, glest trafikerad och det går ju att göra avstickare..
Se länk här.
Och lycka till!
Mja det låter kanske som du säger, lite tråkigt. Fick
Några andra tips längre ner som verkade fina!

Mavve

Medlem
Tack för tipset! Ser inte så tokig ut den där. Om det är så fina små landsvägar som på bilden på Strava så lär det bli toppen!
Bara småvägar hela vägen oavsett vilken du väljer, mycket fint landskap på många ställen. Kul o ta cykel från A-B, många gånger få uppleva ställen man aldrig kommit till annars 👍

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer