Cykelväst med plats för mage

kattis74

Ny medlem
Hej på er.

Min sambo har börjat cykla en del och letar nu efter en bra väst med plats för magen. Jag tänkte ge mig på att ge honom en julklapp, men alla cykelkläder verkar vara för smala smärta tränade personer och det är han ju inte. Han behöver en väst med vindstopp över magen, men gärna med mesh i ryggen. Det handlar om vår, sommar och höst han är ute, då vi bor i de norra delarna av landet. Vad rekommenderar ni för västar med plats för gubbmagen? Han behöver nog en xxl och många västar finns till xl har jag sett. Känner mig vilsen i den här djungeln av kläder som finns.

kattis74

Ny medlem
Har du kollat vad Craft har ett erbjuda?
Mä, jag svarade och nu är det borta.

Hur som, så har jag faktiskt kollat in deras sida för ett par dagar sedan. Såg ingen som jag tyckte kändes bra. Jag oroar mig för att de är för korta fram och inte täcker hans mage. Han har en kylkänslig sådan, så det är viktigt att västen täcker den.

Bengt-re

Aktiv medlem
Mä, jag svarade och nu är det borta.

Hur som, så har jag faktiskt kollat in deras sida för ett par dagar sedan. Såg ingen som jag tyckte kändes bra. Jag oroar mig för att de är för korta fram och inte täcker hans mage. Han har en kylkänslig sådan, så det är viktigt att västen täcker den.
Man kan också ha en vindtät jacka ytterst och bara remreflexväst. Inte lika kul kanske, men hittar man inget annat är det en möjlig lösning på problemet.

Senast ändrad:

Rholm

Aktiv medlem
Kika på Crafts Core SubZ, finns t.ex. HÄR. Core är lite lösare passform jämfört med t.ex. Adv-kläderna från Craft. Av någon anledning finns den inte på Crafts hemsida.

torsten-var-namnet

Aktiv medlem

Den körde jag med själv när jag vägde 105. Då i storlek XL, och den finns i större.

Pfaff

Aktiv medlem
Jag har en väst hängande av Stadiums eget märke (minns inte vad det heter) som är varningsfärgat, mesh i ryggen och har RIKLIG vidd. Sitter som ett segel på mig men är den enda jag hittat som har mesh över hela ryggen.

Edit, fel av mig, det ör en jacka, dvs har ärmar. Och heter SOC. Kollade just. Köptes för nog 7-8-9 år sedan så de finns kanske inte kvar?

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer