jag hittade en chariott CX-1 på blocket för 1 år sedan. Har löphjulen och cykeldelen som tillbehör. Visst vagnen kostar en hel del, speciellt CX modellen, men det är värt de tusenlapparna extra. Jag skulle tycka det va rätt irriterande att inte kunna ställa vagnen i en backe utan att den rullar iväg, för dom rullar verkligen iväg, har aldrig varit med om en vagn som rullar så bra. Bromsen är suverän när man springer elelr går i nedförsbackar, helt oslagbart.
Många av de lite billigare vagnarna har inte någon fjädring så som Chariott har, tänk dig själv att sitta i en vagn utan dämpare=ont i ryggen. Vagnen blir mer flexibel med fjädringen, du blir inte lika bunden till att springa på fina stigar utan rötter. Jag brukar släppa lite på luften i däcken och ställa fjädringen löst, då slukar den de flesta ojämnheterna.
Köp en CX, då kommer du bli nöjd och inte ångra dig efteråt. Kan inte utala mig om bredden på en dubbelvagn, men kan tänka mig att den blir klumpig att gå med om det är mycket folk.
Andrahandsvärdet är så pass högt att det nog inte är några problem att sälja din enkelvagn när du tycker att en dubbelvagn behövs. Behöver nog inte lägga mycket pengar imellan för att få en ny.