cykelvasan 2021 inställd, hemmavasan istället?

Lite knepigt är det ju att betalat för 2020 års lopp 2019, flyttat det till 21 och nu 22, men tänker att jag åtminstone får cykla det (eller mest roligt är väl helgen i stort inte cyklingen) ihop med kamraterna igen när det är färdigt det här.

Det som är fult på riktigt är väl att man bara har 7 dar på sig att agera.
Visa bilaga 493035

Det här reagerade jag också på. När de mailade om att man kan köra hemmavasan eller flytta till nästa år var det en vecka innan man faktiskt kunde göra valet.

Nu har det ju varit öppet några dagar men ingen notis har kommit om detta på mailen. Verkar som att de vill att man ska glömma flytta avgiften till nästa år. Väldigt fult beteende.

Berodde inte kraschen på avspärrningarna mitt på asfalten

Märkligt att ha sådana på ett lopp som detta

Berodde inte kraschen på avspärrningarna mitt på asfalten

Märkligt att ha sådana på ett lopp som detta
De tävlande, skulle vad jag förstår, hålla sig på vänster sida om avspärrningen. Sen var det någon/några som gled ut höger om och precis bakom dessa var det kraschen skedde(möjligt att någon bakom inte uppfattade vägavspärrningarna).

Hörde inte vilka det var, men två cyklister fick bryta.

I år, när startfältet är så pass begränsat, borde man väl kunna hålla hela vägen avstängd under de minuterna de passerar, och på så sätt kunna slippa dessa vägmarkeringar helt och hållet.

Senast ändrad:
Undrar hur Vasaloppet resonerar framöver...
Tänker de fortsätta köra detta formatet, och skippa de övriga 14.500 deltagarna tro?

Eller köra olika dagar för elit och "resten"?

Eller återgå till det gamla "pre-corona" upplägget?
Det känns som maximal ekonomisk vinst är prio 1 för dem....

Tänker de fortsätta köra detta formatet, och skippa de övriga 14.500 deltagarna tro?

Det lär bli som tidigare, svårt att se att de skulle vilja separera. Tävlingen måste ju innehålla eliten, annars kan ju nån i pöbeln stå som segrare i ”stora” loppet. För de som inte vill tävla finns ju ”öppet spår” och väl även kortare distanser.

känns osannolikt att de skulle köra det som ett rent elit-lopp om de inte är tvugna, det är nog intäkterna från de övriga 14500 deltagarna (anmälning, boende, mat osv) som de vill åt. Sen är det nog roligare för eliten också att tävla om det är mer folk ute och kör och längs banan.

Grymt imponerande körning av norrmannen igår, undrar om klungan inte förstod hur långt försprånget var eller om de bara inte var överens om vem som skulle köra in försprånget?

Det lär bli som tidigare, svårt att se att de skulle vilja separera. Tävlingen måste ju innehålla eliten, annars kan ju nån i pöbeln stå som segrare i ”stora” loppet. För de som inte vill tävla finns ju ”öppet spår” och väl även kortare distanser.
Huvuddelen, dom från led 5, kör motionslopp, inte tävling.
Självklart kommer dom fortsätta som vanligt, det är vi gubbfetton som betalar deras lön.

Men va i helsike!? Vad då "Inte ha råd" :@

Vad är det för jäkla sopor!? I föreningen jag är med där lägger vi undan pengar så att vi ska kunna klara ett år med inställd tävling. Och det har vi gjort sedan 10 år tillbaks liksom....
Screenshot_20210825-112201_upday.jpg

känns osannolikt att de skulle köra det som ett rent elit-lopp om de inte är tvugna, det är nog intäkterna från de övriga 14500 deltagarna (anmälning, boende, mat osv) som de vill åt. Sen är det nog roligare för eliten också att tävla om det är mer folk ute och kör och längs banan.

Grymt imponerande körning av norrmannen igår, undrar om klungan inte förstod hur långt försprånget var eller om de bara inte var överens om vem som skulle köra in försprånget?
Enligt Rikard Larse'n var det ingen zom orkade.

Tillbaka
Topp