Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)

Paul D

Aktiv medlem
@Paul D, är ni där eller på väg?
Vore roligt att höra lite om hur det känns att cykla där efter lockdown. Jag har en del som cyklar och bör därnere nu men det är mest mtb.
[/QUOTE]
Vi är ALLTID på väg ner. 😀
Bokar oftast resorna 10 månader i förväg för att få billig resa. Sista minuten kan vara billigare men osäkrare om man hittar resa.
Nu är det fint att cykla och vara i Sverige.
Bedömer vi risken för hög bokar vi troligen av höstens resa i väntan på vaccin.
Även om ev vård på GC är riktigt bra (vi har testat några ggr) så är vårdupplevelsen mycket bättre hemma där personalen förstår vårt modersmål.

nieves

Aktiv medlem
Vi är ALLTID på väg ner. 😀
Bokar oftast resorna 10 månader i förväg för att få billig resa. Sista minuten kan vara billigare men osäkrare om man hittar resa.
Nu är det fint att cykla och vara i Sverige.
Bedömer vi risken för hög bokar vi troligen av höstens resa i väntan på vaccin.
Även om ev vård på GC är riktigt bra (vi har testat några ggr) så är vårdupplevelsen mycket bättre hemma där personalen förstår vårt modersmål.
Okej, ja man får hoppas att läget ändras till hösten. Den stora risken som jag ser det blir kring jul och nyår då betongklossarna längs kusten fylls upp till bredden med soldyrkare.

Jag hoppas att ni kommer ner som vanligt, det är alltid bra med en cyklande lokalreporter som har koll på %-en och kan tipsa om nya fina vägar.

Det är schysst väder på toppen.
Screenshot_20200708-073813_Chrome.jpg

Senast ändrad:

Paul D

Aktiv medlem
Okej, ja man får hoppas att läget ändras till hösten. Den stora risken som jag ser det blir kring jul och nyår då betongklossarna längs kusten fylls upp till bredden med soldyrkare.

Jag hoppas att ni kommer ner som vanligt, det är alltid bra med en cyklande lokalreporter som har koll på %-en och kan tipsa om nya fina vägar.

Det är schysst väder på toppen.
Visa bilaga 428383
Snygg klimatredovisning!!
Möjligt du har delat länken tidigare men jag har inte sparat den. Kan du lägga upp länken här så jag kan spara ner den??
Skoj att du uppskattar informationen jag brukar dela.

Paul D

Aktiv medlem
Enligt bofast cyklist har FreeMotion bara en butik öppen nu pga bristande efterfrågan.
Izz som driver 10-Mil har tydligen varit inblandad i kollision med bil i trakten av Carrizal men klarat sig riktigt bra. Tolkade det som Carrizal i VOTT.
Slut på skvaller för denna gång 😀

nieves

Aktiv medlem
Enligt bofast cyklist har FreeMotion bara en butik öppen nu pga bristande efterfrågan.
Izz som driver 10-Mil har tydligen varit inblandad i kollision med bil i trakten av Carrizal men klarat sig riktigt bra. Tolkade det som Carrizal i VOTT.
Slut på skvaller för denna gång 😀
När/om Free motion uppgraderar sin cykelpark så lär det vara rätt lite kört på hojarna.

Paul D

Aktiv medlem
När/om Free motion uppgraderar sin cykelpark så lär det vara rätt lite kört på hojarna.
Har själv kollat på en beg BH typ S eller M att ha när växande barnbarn och ev döttrar kommer på besök. Men just nu är L minsta storlek som ligger ute. Tänker mig 54cm men vet inte om det då är lämpligast med S eller M.
Kör själv 57 och mågplågaren är en 60

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer