Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Var försiktig inte bara med stenar utan även lera på vägen. Kan vara duktigt halt.
Tack! Jora jag är alltid försiktig och vill heller inte skita ner ner cykeln i onödan. Bilden ovan är nog rätt extrem, tror jag i alla fall. Åker nu mest ut för att kolla möjligheterna. Men skulle det se riktigt bra ut tar jag mig kanske upp mot Fatagahålet.

C-dale

Aktiv medlem
Vädret ser ju ut att ordna sig fr.o.m. i morgon så det lär torka upp snabbt. Men det är ju fint att se hur grönskan tar sig när det kommit lite regn. Ett av de första åren jag var nere hade det inte regnat på 7 år i Puerto Rico. Öken överallt.

GoranS

Aktiv medlem
Vad gäller lera så kanske det främst är ett problem i bebyggda områden vad gäller södra delen av ön. Utanför bebyggelse är det kanske mest lavamaterial som kan spolas ut och då stenar och grus snarare än lera.

C-dale

Aktiv medlem
Visa bilaga 544348
Utsikt från balkongen i dag, nu regnar det

Den som kör den där nerför från Cazadores till Ingenio i skaplig blåst och kommer ner med livet i behåll är värd respekt! Än mer imponerande vore dock kanske om någon kör omvändningen liggandes i tempobågen hela vägen.

Borde annars passa cyklande anhängare till ett bollsparkargäng från en av Stockholms norra grannkommuner.

Håller med.
Tiden från nu till byggstart ????
Manana manana
Vet inte om pengarna finns.
Tror dessutom de behöver boka upp bergsborr utrustning som de själva inte har.
Vill minnas att Norsk utrustning nämnts.

Skulle själv som cyklist kunna lägga 10€ på tunnel och 10€ på ny asfalt hela vägen VOTT förutsatt att vi är många som gör samma.
Ooooups. Höll på att glömma en tia € för ny beläggning San Bartolome - Pico
Men blir det tillåtet att cykla i tunneln?

Tack! Jora jag är alltid försiktig och vill heller inte skita ner ner cykeln i onödan. Bilden ovan är nog rätt extrem, tror jag i alla fall. Åker nu mest ut för att kolla möjligheterna. Men skulle det se riktigt bra ut tar jag mig kanske upp mot Fatagahålet.
Hur såg det ut på vägarna? Jag ska ner om 14 dagar och köra lite igen. Hoppas inte nån väg kollapsade helt i stormen den här gången. Nån som vet om det fortfarande är vägar avstängda efter regnet?

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
Hur såg det ut på vägarna? Jag ska ner om 14 dagar och köra lite igen. Hoppas inte nån väg kollapsade helt i stormen den här gången. Nån som vet om det fortfarande är vägar avstängda efter regnet?
De jag pratat med säger att alla vägar är öppna. Ovädret verkar alltså ändå inte ställt till det alltför mycket. Själv har jag tyvärr inte hunnit cykla särskilt mycket (håller på att renovera en lägenhet som jag ärvt) och har heller inte tagit mig så värst mycket norrut på grund av regn och kyla i bergen norr om Nublo.

Vägen från San Fernando förbi Fataga är som vanligt fin upp till San Bartolome, sedan är den bitvis sämre än nånsin ovan sistnämnda by. Detsamma gäller kring Ayacata.

Vägen upp mot Soria är som vanligt väldigt bra men den förbjudna vägen är i riktigt dåligt skick med mycket grus och en del nedfallna stenar. Fortsätter man härifrån mot Ayacata är vägen ok men som vanligt är den bitvis rätt risig. Tauropasset (från Moganhållet) var fin men något sandig efter lervällingen som runnit ner.

Har även kört förbi Santa Lucia, Temisas, Aguimes och upp till Guayadeque och här var vägarna riktigt fina.

Vad gäller grusvägar för de som gör kör gravel tror jag inte vädret har ställt till det så mycket men inte fått nån riktig klarhet kring detta.

Hade önskat kunna ta med cykeln på en tvånättersutflykt och sett (för mig) nya delar av ön men det har helt enkelt inte funnits tid.

Senast ändrad:
De jag pratat med säger att alla vägar är öppna. ovädret verkar alltså ändå inte ställt till det alltför mycket. Själv har jag tyvärr inte hunnit cykla särskilt mycket (håller på att renovera en lägenhet som jag ärvt) och har heller inte tagit mig så värst mycket norrut på grund av regn och kyla i bergen norr om Nublo.

Vägen mot Fataga är som vanligt fin upp till San Bartolome, sedan är den bitvis sämre än nånnsin ovan sistnämnda by. Detsamma gäller kring Ayacata.

Vägen upp mot Soria är som vanligt väldigt fin men den förbjudna vägen är i riktigt dåligt skick med mycket grus och en del nedfallna stenar. Fortsätter man härifrån mot Ayacata är vägen ok men som vanligt är den bitvis rätt risig. Tauropasset var (från Moganhållet) var fint men lite sandigt. Har även kört förbi Santa Lucia, Temisas, Aguimes och upp till Guayadeque och här var vägarna riktigt fina.

Vad gäller grusvägar för de som gör kör gravel tror jag inte vädret har ställt till det så mycket men inte fått nån riktig klarhet kring detta.

Hade önskat kunna ta med cykeln på en tvånättersutflykt och sett (för mig) nya delar av ön men det har helt enkelt inte funnits tid.
Tack för info! Då ser det ju lovande ut för lite fina turer om nån vecka

kroem

Aktiv medlem
Någon som cyklat denna route, t.ex.? Lite bikepacking tidig vår hade varit fint :)

nieves

Aktiv medlem
Någon som cyklat denna route, t.ex.? Lite bikepacking tidig vår hade varit fint :)

Låter väldigt bra, ska kika vidare och konsultera kalendern.

Paul D

Aktiv medlem
C9EAA61F-7A6D-4EF2-811A-84A0DE890438.jpeg

Anlände till GC söndag kväll efter att tinat upp några dagar på Mallis. När direktflygen till GC saknas eller är för dyra kan man kika på att mellanlanda på Mallis. Hyra cykel och billigt hotell. Vi bodde i Arenal.

Har skrivits om regnovädret på GC som de flesta av oss missat. Såg städat ut ifrån Maspalomas till Bandama via El Doctoral, GC551 till Agüimes. Ny asfalt enligt bild in mot Agüimes. Vidare GC100 till Telde och 80 upp mot Bandama. Dock är GC80 avgrävd nära sista avtag mot Bandama. Google/maps beskriver vart det är. Gissar att det är regnet som kvaddat vägen. Framgår inte på Google att cyklister kan ta sig förbi mellan staket/bergvägg om styrbredden är tillräckligt smal. Vi gick förbi med cyklarna framför oss.
Efter allt regn kallas ön tillfälligt Green Canaria. (Google har missat det 😊).
33,5 grader som varmast idag på min Garmin. Lär snart vara öken i söder igen men nu är det grönt och fint.

Bandama t.o.r blev ca 130km.

Stora Rondellen (GC500) mellan Pdi och San Fernando (den med tunnel under) har som jag tidigare beskrivit förärats med en ny Burger King restaurang. Den rondellen är en bra träffpunkt inför gemensamma turer.
”Burger King -rondellen” kan inte bli fel.
.

Manurhin2

Aktiv medlem
Visa bilaga 591338
Anlände till GC söndag kväll efter att tinat upp några dagar på Mallis. När direktflygen till GC saknas eller är för dyra kan man kika på att mellanlanda på Mallis. Hyra cykel och billigt hotell. Vi bodde i Arenal.

Har skrivits om regnovädret på GC som de flesta av oss missat. Såg städat ut ifrån Maspalomas till Bandama via El Doctoral, GC551 till Agüimes. Ny asfalt enligt bild in mot Agüimes. Vidare GC100 till Telde och 80 upp mot Bandama. Dock är GC80 avgrävd nära sista avtag mot Bandama. Google/maps beskriver vart det är. Gissar att det är regnet som kvaddat vägen. Framgår inte på Google att cyklister kan ta sig förbi mellan staket/bergvägg om styrbredden är tillräckligt smal. Vi gick förbi med cyklarna framför oss.
Efter allt regn kallas ön tillfälligt Green Canaria. (Google har missat det 😊).
33,5 grader som varmast idag på min Garmin. Lär snart vara öken i söder igen men nu är det grönt och fint.

Bandama t.o.r blev ca 130km.

Stora Rondellen (GC500) mellan Pdi och San Fernando (den med tunnel under) har som jag tidigare beskrivit förärats med en ny Burger King restaurang. Den rondellen är en bra träffpunkt inför gemensamma turer.
”Burger King -rondellen” kan inte bli fel.
.
Coolt, stannar ni ända till jul?

Paul D

Aktiv medlem
89279997-CFD1-40A0-A64B-27B94202F907.png

Ni är nog flera som fått mail från Free Motion med info om bl.a. de lopp som går på ön.
La Titanica brukar köras över VOTT.
Tävla i VOTT är inget för mig. Där går gränsen. Tyvärr har inte tidigare lopp i den stigningen inspirerat asfaltsläggarna att förbättra underlaget.
Däremot överväger jag att köra Epic Gran Canaria för fjärde gången.
Går säkert att googla fram hemsidorna för samtliga fyra loppen.

Paul D

Aktiv medlem
De flesta som hänger här och kommenterar har ju reda sett, hört och läst det mesta.

Tog mig tid att stanna för fotografera detta fenomen som är lite typiskt för branta backa här.
AF747AA0-5CC0-48F0-934E-9916FF452F54.jpeg

Bilden är tagen utefter GC604 dryg mil norr om El Salobre. Pilarna pekar på en betongsträng som skvimpat ut ur betongbilens tombola pga kraftig stigning och möjligen acceleration. Betongen har härdat innan bilar smetat ut blandningen.
Tyder alltså på
# Brant stigning
# Lite trafik.
Kan rekommendera denna väg om man vill ha något kortare backar som avlöses av svalkande utförslöpor. Tror vi kom upp typ 700 meter innan vi vände vid grusvägen.
E75B64E2-005F-4413-9699-4F091D86CF93.jpeg

Utefter denna väg kan man på vissa ställen se ner i Soriadalgångens mer platta delar.
2E07D6EB-9F64-4ACB-AA39-8F7D6A24703C.jpeg

77C13193-06A0-408B-8F1D-BF656E13267A.jpeg

Och som sagt grönare än vanligt.

Paul D

Aktiv medlem
Vi är ett par gubbar som på söndag siktar på att ta oss runt ön inkl ”lagliga” motorvägar i norr.
Jag har kört runt tidigare så med telefonens hjälp ska vi nog hitta.
Hur fel kan man komma??? Liten ö och hav runt hela. Lyckas men minimera centrifugalkraften i ytterkurvorna så ska det nog gå bra utan att bli blöta.
Om någon är här och vill hänga på så meddela !

Vi är ett par gubbar som på söndag siktar på att ta oss runt ön inkl ”lagliga” motorvägar i norr.
Jag har kört runt tidigare så med telefonens hjälp ska vi nog hitta.
Hur fel kan man komma??? Liten ö och hav runt hela. Lyckas men minimera centrifugalkraften i ytterkurvorna så ska det nog gå bra utan att bli blöta.
Om någon är här och vill hänga på så meddela !
Tyvärr inte på plats men åker ner 1a eller 2a veckan i April och då ska vi försöka ta oss runt ön tänkte vi.

Paul D

Aktiv medlem
Hur gick långrundan?
Jo då. Är nöjd !!!

Det var den korta versionen 😊
Det var mina typ mer stationära kompisar (som många av er känner) som träffat en tysk som ville köra runt. Izz hade planerat cykla i Marocko i söndags och kunde inte guida. Kompisarna hade besök som de inte ville överbelasta så jag sa ok till att försöka hitta genom Las Palmas utan Izz hjälp.
Förklarads för tysken Christian att jag är gammal och inte i form.
Kein problem.
Han hade tydligen önskat köra runt i flera år men inte ensam.
Träffades kl 8 vid Cepsa rondellen. Det var första gången vi sågs. Typ Emil i Lönneberga o Gottfrid 😊
Lysen fram o bak. Energi i fickorna. Själv hade jag i mittefickan en lång baguette fylld med marmelad o ost. Den nådde up till skulderbladen. Jag hade bara vatten i flaskorna. Bananer och en chokladbit.

Efter att Izz nekat guidning uppdagades det att han inte fick visum till Marocko så han hade fått inbjudan under lördagen att följa oss men kunde inte ta beslut då. Just som jag träffade Christian så plingade telefonen. Det var Izz som önskade bli upplockad i Burger King rondellen. Yes!!!
Han började genast muttra lite om vinden som skulle bli ”Viento de Cabeza” (motvind) till Las Palmas. Han HATAR motvind.
Han antydde att vi kunde byta åkriktning vilket jag föreslagit när jag trugade under lördagen. Christian bor i Patalavaca så det skulle bli onödigt långt för honom. Izz hjälpte oss ändå med motvinden till El Doctoral. Där gav han upp 🥵. Jag har inte Strava men ni som har kan ju kolla om det stämmer att han i stället körde Pico och VOTT i söndags. Izz Ramadan.
Vist var det motvind men gick ännu inga gäss på havet.
Christian och jag delade broderligt på förningarna. Jag försökte ligga först där det skulle göras vägval. Rullade på fint. Upp på motorvägen funkade också bra första gången utan guide. Var dock några bilar som tutade. Värst var en stor turistbuss som tuta just som den passerade.
Hade kollat satellitbild och jämfört med mina Garmin kartor så jag viste att det är vid en större småbåtshamn som vi skulle överge GC1 och ta oss ner i tunneln där GC2 börjar. Tände våra lysen. Gick hur fint som helst att hitta ner i tunneln förutom att jag observerade en förbudsskylt för cyklister. Visserligen inget svart streck över cykeln som i Sverige. Lärde mig förra veckan på Mallis hur den Spanska ser ut.
Men vi körde på ändå. Mindre tutande här än på motorvägen. En del potthål men vi klarade oss.
Skönt att komma upp i dagsljuset men svalkan i tunneln var underbar. 29 grader i solen när vi kom upp.
Vänstervarv är klart vackrast och mest spektakulärt. Man ser vågorna bryta mot steniga stränder och mer människovänliga sandstränder där vågsurfarna roar sig. Motorvägen böljar upp och ner. Som mest 8% om jag minns rätt. Häftiga vyer när man kommer högt upp över havet.
Jag lyckades punka bakhjulet i ett potthål när jag låg på hjul. Christian köpte vatten på en mack. Själv klarade jag mig ända till Agaete på två flaskor.
Så vackert ner mot Agaete. Färjan på väg in.
Provianterade på Spar och tog oss ner till strandpromenaden för butikslunch.
65A149DA-14BA-45D5-893A-1A82A78369DA.jpeg

Har suttit och fikat här tidigare. Första gången 2016. Så häftigt. Teneriffa syntes bra i söndags. Vinden svalkade våra överhettade kroppar.
Det är härifrån man kan säga att det börjar. GC200 och GC2 om vart annat. Vackra klättringar. Inte allt för långa. Agaete skyltar gång på gång med sin skönhet. Varje gång med längre avstånd. Västkustens råa struktur är magisk. I nuvarande skick har man ca 180m stup ner till havet. Äldre stängda olycksdrabbade sträckningen där var det som mest 500 m rakt ner.
Hör hur Christian bakom mig skriker rätt ut av förtjusning. Ungefär som andra låter i vattenrutschbana. Tillförordnade guiden känner sig nöjd 😊. Guiden är dock 10 år äldre än Christian och börjar få det tufft men tar ändå täten genom den drygt 3 km långa nya tvåfiliga tunneln. Sensorer avslöjar att vi cyklar där och det tänds rädda kryss över högra filen där vi håller till och gröna kryss där bilarna får hålla till. Dessutom varnas det i lysande text för cyklister till höger.
Mer vatten köps i Aldea. Jag vaktar cyklarna och Christian köper 3 liter åt mig. Nu över 30 grader och det jobbigaste kvar. Dricker mycket och tar med mig dryg liter extra i mini ryggsäcken. Visade sig komma väl till pass dels före Testbacken (Serenity climb) och dels vid El Pajar där vi skildes och jag räddades av sista baguette tuggorna.
Christian väntade snällt på mig i de 14%iga stigningarna från Alde. Han hade även kunna köra fortare i Testbacken. Dessutom tog han all vind från Filipinas till El Pajar.
Vi körde alltså INTE ChickenVuelta 😊. Alltså varken båt eller tunneln vid port de Mogan. Körde Tauropass och ”förbjudna vägen.
185km och ca 3300 m.
Fick just inbjudan att starta 8:50 med Izz på söndag igen.
Får se om jag återhämtat mig till dess.
Även Christian verkar sugen på repris. Han kör VOTT i morgon.
///////////:
”Today recovery day, riding on the waves of happines along the Cost”
(Citat från Christian idag).

Senast ändrad:

Paul D

Aktiv medlem
Ordentlig tur, men kan inte påstå att GC1 och GC2 lockar.
Har förstått det.
GC2 kommer troligen att ersätta det mesta av det vackra som är kvar på västra sidan. Man kan redan se början på flera nya tunnlar. Är rädd att man då slutar underhålla asfalten på GC200. Kan bli samma förfall som i VOTT.

Ny asfalt före och efter Fataga där jag tyckte det var riktigt bra i våras. Iof troligen en av de mest cyklade vägarna här men ny asfalt San Bartolome till Ayacata är som jag ser det ett större behov.

GoranS

Aktiv medlem
Mm, det där med tunnlar är ju något som för cyklister och i synnerhet de med mer turistisk inställning till cyklandet sällan är positivt. Ofta är det ju spektakulära vägar som försvinner då det spektakulära ofta är kopplat till svårigheter att underhålla och/eller att vägarna tar lång tid att köra.

Madeira tror jag är ett av de mer extrema fallen där de, om jag förstått det rätt, lagt tiotals miljarder på tunnelbyggen. Mitt minne från när jag 1980 åkte runt där med mina föräldrar är riktigt smala, kuperade vägar som klängde längs bergssidor och där raksträckor bara var en gnutta vanligare än isbjörnar. Har själv inte varit tillbaka där men föräldrarna var där på 00-talet och tyckte ön till viss del var "förstörd". Ett exempel på gamla ER101 som går längs bergssidan medan nya vägen går i tunnel.
1667909357523.png

Senast ändrad:

Paul D

Aktiv medlem
Mm, det där med tunnlar är ju något som för cyklister och i synnerhet de med mer turistisk inställning till cyklandet sällan är positivt. Ofta är det ju spektakulära vägar som försvinner då det spektakulära ofta är kopplat till svårigheter att underhålla och/eller att vägarna tar lång tid att köra.

Madeira tror jag är ett av de mer extrema fallen där de, om jag förstått det rätt, lagt tiotals miljarder på tunnelbyggen. Mitt minne från när jag 1980 åkte runt där med mina föräldrar är riktigt smala, kuperade vägar som klängde längs bergssidor och där raksträckor bara var en gnutta vanligare än isbjörnar. Har själv inte varit tillbaka där men föräldrarna var där på 00-talet och tyckte ön till viss del var "förstörd". Ett exempel på gamla ER101 som går längs bergssidan medan nya vägen går i tunnel.
Visa bilaga 592458
Liknar GC2/GC200

Longines

Medlem

Visa bilaga 592458
Ja, något ska ju våra EU-pengar användas till, men onekligen tråkigt för en del av oss som gillar vackra vyer. Landet Malta valde att skicka sina bästa politiker och tjänstemän till Bryssel och när vi var där 2015 och 2016 var bl.a. hotellpoolen finansierad av EU, väldigt många andra saker, ex mindre gångbroar, strandpromenader och renoverade byggnader och med tanke på landets korruption så kan jag tänka mig att alla pengar inte hade använts. Malta är inte cykelvänligt pga livsfarlig trafik

GoranS

Aktiv medlem
Jag vet, försöker ha tunnelseende och förtränga att det regnar, och är mörkt, och jävligt och längtar efter 2/1.
Inte lättare när man haft kontakt med hyresvärden heller som är och cyklar i kort-kort för närvarande😖
Om det är kort-kort som är grejen är det väl bara att sätta på dig kortbyxor och kortärmat, smörja in dig i 10 kg fett och sticka ut!

GoranS

Aktiv medlem
Ja, något ska ju våra EU-pengar användas till, men onekligen tråkigt för en del av oss som gillar vackra vyer. Landet Malta valde att skicka sina bästa politiker och tjänstemän till Bryssel och när vi var där 2015 och 2016 var bl.a. hotellpoolen finansierad av EU, väldigt många andra saker, ex mindre gångbroar, strandpromenader och renoverade byggnader och med tanke på landets korruption så kan jag tänka mig att alla pengar inte hade använts. Malta är inte cykelvänligt pga livsfarlig trafik
Finns mkt EU-finansierade turistrelaterade projekt som jag är rätt skeptisk till om de verkligen är vettiga. Lite av att det gäller att ragga upp pengarna eftersom "någon annan" står för notan. Har sett skyltar vid ganska ordentliga rast- och utsiktsplatser i t.ex. Spanien där det står att EU bidragit med så många euro (inte sällan i den sexsiffriga regionen) och det på något, vad jag kan bedöma, inte alltför frekventerat ställe.

GoranS

Aktiv medlem
om man redan har 10kg fett på sig...naturligt så att säga?
Har du 10 kg fett på de delar som exponeras om man cyklar kort-kort är det väl bara att testa och se om det räcker. Tänker dock att huden blir dock ändå exponerad i så fall, något som inte är fallet om du har fettet utanpå huden.

Paul D

Aktiv medlem
Dock är ER 101 smalare än GC200 om mitt minne inte är helt paj:
Du mins rätt. GC200 är bredare.
GC200 är än så länge i bättre skick. Potthålen på ER 101 kräver uppmärksamhet som skulle störa min upplevelse. Jag nöjer mig med GC1 & 2 på söndag.
Har ingen koll på hur stor cyklingen är på Malta men TROR att många Européer skulle få glädje av EU- bidrag till GC för cykel tunnel mellan Tauritio och Puerto de Mogan samt typ 10 mil ny asfalt fördelat på utvalda sträckor.
Idag träffat Tyskar, Finländare, Norrmän, Italienare, Holländare, GranCanarier samt flera med okända nationaliteter.
Borde egentligen inte klaga. Många vägar håller HÖG klass på GC och man får nöja sig med alla dem. Egentligen är det helt overkligt att få cykla mil efter mil och trava höjdmeter tills krafterna tryter.

Senast ändrad:

Longines

Medlem
Du mins rätt. GC200 är bredare.
GC200 är än så länge i bättre skick. Potthålen på ER 101 kräver uppmärksamhet som skulle störa min upplevelse. Jag nöjer mig med GC1 & 2 på söndag.
Har ingen koll på hur stor cyklingen är på Malta men TROR att många Européer skulle få glädje av EU- bidrag till GC för cykel tunnel mellan Tauritio och Puerto de Mogan samt typ 10 mil ny asfalt fördelat på utvalda sträckor.
Idag träffat Tyskar, Finländare, Norrmän, Italienare, Holländare, GranCanarier samt flera med okända nationaliteter.
Borde egentligen inte klaga. Många vägar håller HÖG klass på GC och man får nöja sig med alla dem. Egentligen är det helt overkligt att få cykla mil efter mil och trava höjdmeter tills krafterna tryter.
Ja, tråkigt att Mogan & Taurito har blivit så svårt numera.
Ja, det måste vara en ynnest att kunna cykla så mkt som du gör och inte minst i den miljön.

Paul D

Aktiv medlem
I morgon söndag startar öturen med Izz kl 8:30 ifrån hans butik Bike 10Mil.
(Vuelta a Izzlas 😊)
Vindriktningen talar för att vi kör mot flygplatsen och Las Palmas först.
Bäst utsikt när man kör samma håll som Speedway åkarna.
Vill man suga hjul kustvägen bara fram till El Doctoral för att sedan vika av mot St Lucia eller annan kortare runda så är det helt ok. Går även att åka med till efter flygplatsen och där ensam ta sig upp de 3 kilometrarna till GC 100 där övriga övergår till GC1.
Vi blir minst 4 från start med målsättning att åka runt hela. Troligen fler.

Pepposi

Medlem
I morgon söndag startar öturen med Izz kl 8:30 ifrån hans butik Bike 10Mil.
(Vuelta a Izzlas 😊)
Vindriktningen talar för att vi kör mot flygplatsen och Las Palmas först.
Bäst utsikt när man kör samma håll som Speedway åkarna.
Vill man suga hjul kustvägen bara fram till El Doctoral för att sedan vika av mot St Lucia eller annan kortare runda så är det helt ok. Går även att åka med till efter flygplatsen och där ensam ta sig upp de 3 kilometrarna till GC 100 där övriga övergår till GC1.
Vi blir minst 4 från start med målsättning att åka runt hela. Troligen fler.
Gallan och jag kommer ned på fredag. Hoppas på en episk runda nästa söndag… 🥳

Topp