Manurhin2
Aktiv medlem
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Hmmm, udda grupp.Visa bilaga 593409
Blir fler än fyra 😊
Cyklar alla runt ön?
Hmmm, udda grupp.Visa bilaga 593409
Blir fler än fyra 😊
Berättigad fråga.Hmmm, udda grupp.
Cyklar alla runt ön?
Sjyst profilbild du har 👍Någon som ska ner v50? Lurar på att dra ner, men blir nog ensam 😄
Kan du tänka dig distanspass med mycket sjöutsikt och motorväg söndagar så håll utkik efter dettaNågon som ska ner v50? Lurar på att dra ner, men blir nog ensam 😄
Det stämmer att det cyklas ganska frekvent i den tunneln.@Paul D , som jag förstått så cyklas tunneln frekvent mellan pd Mogan och österut. Är det korrekt? Är det lugnt mtp böter osv?
Säkerheten lär ju vara god med breda vägrenar.
Är väl halva priset på busskort från årsskiftet som jag förstått, kanske finns månadskort till oss?OBS fortfarande krav på munskydd på bussar och upp till chauffören när man åker taxi.
Det rabatterade busskort med passfoto vi köpt fixade vi i San Telmo i Las Palmas. (Halva priset tror jag)Är väl halva priset på busskort från årsskiftet som jag förstått, kanske finns månadskort till oss?
Nja, såg inlägg i nån av grupperna på fb.Det rabatterade busskort med passfoto vi köpt fixade vi i San Telmo i Las Palmas. (Halva priset tror jag)
Vi tankade kortet med 100€ och åker för halva priset tills pengarna är slut. (Pensionär). Obegränsat bäst före datum.
Behöver kolla upp nu när de tydligen gör om prislistan. Bofasta åker gratis har jag sett.
Har du mer detaljerad info om vad som gäller för oss överåriga klimatflyktingar???
Knepigt folk....Mina föräldrar är där nu, de tycker det är lite varmt med 30 grader. Försöker övertyga dem om att cykla är bra för då svalkar fartvinden. Men mina argument biter inte! 🙄
Håller med dina föräldrarKnepigt folk....
Efter all inclusive frukost så inleddes dagen med motvind från PdI till Doctoral med slutligt mål Pico de las Nieves. Från Doctoral till Augimes tog vi tyvärr stora vägen och så här i efterhand så skulle vi valt vägen upp mot Santa Lucia och sedan småvägarna till Augimes. Uppför och uppför vidare mot Ingenio där vi åt lunch.Är det fler än jag som väntar på rapport från Peposi och Gallan??
Du får visa hur man gör om du har vägarna förbi. Ingen av oss 8 vågade prova att cykla.Om det är besvärligt att trippa förbi får ni väl cykla förbi.![]()
Jag hade kanske fegat än mer och haft med ett par vandringssandaler att byta till om jag visste att det skulle se ut sådär.Du får visa hur man gör om du har vägarna förbi. Ingen av oss 8 vågade prova att cykla.
Pico de Bandama var ny för oss och en mycket fin klättring. Tack Paul D för guidning och draghjälp. 😃Riktigt trevlig tur till Bandama idag. Peposi, Gallan och ytterligare fyra svenskar samt en tysk o en norsk.
Vi körde GC500 till Doctoral. Sedan
Av Atlantico och GC 191 till norr om flygplatsen där vi tog oss upp till GC 100. Stigningen från flygplatsen upp till GC100 är drygt tre km och inte allt för brant. Här valde vi fri fart och det krävdes mer effekt än tidigare för att hålla sig i cabeza de peloton. Väntade in uppe vid GC100 rondellen.
Gofika i Telde.
Från Telde tog vi GC 80 som fortfarande var skyltad ”Caretera cerada” men vi viste att det fanns möjlighet att snika sig förbi med cykel. Se bild nedan.
Visa bilaga 595213
Inte helt lätt att trippa förbi i cykelskor.
Försökte likna gammal gubbe (viejo) för att roa arbetarna. Lite skrämmande att den teatrala åtgärden kändes så naturlig 😱
just då och där 👍
Frågade arbetarna med de få ord spanska jag lärt mig och teckenspråk om det är regnet som orsakat vägskadan.
Tyckte de nicka jakande ock sa ”Si…., juvio”.
Möjligt att Peposi roar er med fler bilder och text närmaste dagarna
Foto: Günter Heinze (gissar jag)Grymt läcker bild Pepossi!
Japp, Günther! G.O.A.T. 😃💪🏻Foto: Günter Heinze (gissar jag)
Vår egna paparazzi 🥰
Har förresten aldrig tidigare sett Gallan i så bra form 👏👏👏
Hasta luego 👍
Hmm, lille Olle. Och 90+ deffad.Visa bilaga 595782
Från dagens örunda. I spets ligger ett Värmländskt lok. +90kg och helt fettbefriad (sin graca). Jag beställde typ 220watt och det fick vi. Hörde jag rätt så nynnade hen på Mors lille Olle där framme. PERFEKT rygg i motvinden från San Agustin till efter flygplatsen där hen valde att dra mot Pico när övriga tog sig ut på motorvägen.
Strulande punka efter Agaete gjorde att de äldsta fick dra iväg medan jag och en trevlig ung Skåning hjälpte Italienaren med hans nya skivbromsade cykel. Var nog första gången han hade av bakhjulet.
Alla han i alla fall hem innan det blev helt mörkt. 29,5 grader och vindstilla i låååånga klättringen från Aldea mot Mogan var i hetaste laget för att det skulle vara helt behagligt. Hade gott om vatten så jag sprutade över huvud o överkropp. Då kändes det betydligt bättre.
Din kompis 👍🤩Hmm, lille Olle. Och 90+ deffad.
Måste vara dalmål🤔
Ahh, "lilla" Olle. Han är snabb👍Din kompis 👍🤩
Hur lång tid hade du göra att ta dig upp där?Hm, 30 grader och 14% lutning låter ju som en dröm. För att inte tala om när man får en sån här skylt och temperaturen ligger runt 35 grader (i skuggan)!
Visa bilaga 595835
Mitt busskort som jag laddade med 100€ för några år sedan behövde fyllas på innan hemresan. Gjorde det nere vid busshållplatsen vid Faro. (Mitt emot FreeMotion Meloneras). Kollade då upp vad som gäller för oss turister från 1/1 2023.![]()
Gratis buss på Kanarieöarna 2023
www.canariajournalen.se
Var denna backe öster om Bolzano. Vet inte exakt temperatur, men har för mig att det officiellt var 38 grader i Bolzano den dagen. Har ingen exakt uppgift om tid men tidsstämplar på bilder jag tog innan, under och efter backen indikerar runt 50 minuter. Var sista cykeldagen på den resan och det hade varit varmt mest hela tiden så jag var värmeacklimatiserad.Hur lång tid hade du göra att ta dig upp där?
Vi höll på i 40minuter innan vi fick behaglig svalka.
När vi närmade oss slutet på Testbacken hade tempen sjunkit till 22 grader.
Tack, får söka info om månadskort till att börja med.Mitt busskort som jag laddade med 100€ för några år sedan behövde fyllas på innan hemresan. Gjorde det nere vid busshållplatsen vid Faro. (Mitt emot FreeMotion Meloneras). Kollade då upp vad som gäller för oss turister från 1/1 2023.
Damen sa att det blir ingen skillnad för oss även om vi har NIE nummer (Spanskt personnummer). Gratis buss kommer bara att gälla fastboende som reser mycket.
Jag laddade upp mitt kort med 100 nya € och fick 40€ på köpet precis som förra gången. Kortet har inget bäst föredatum
Vi har bara handbagage och tar alltid buss 66 från o till flyget. Tror kortet belastas med ca 5€ för enkel resa.
Bra kämpat !!Var denna backe öster om Bolzano. Vet inte exakt temperatur, men har för mig att det officiellt var 38 grader i Bolzano den dagen. Har ingen exakt uppgift om tid men tidsstämplar på bilder jag tog innan, under och efter backen indikerar runt 50 minuter. Var sista cykeldagen på den resan och det hade varit varmt mest hela tiden så jag var värmeacklimatiserad.
Visa bilaga 596002
Bonusbild på repig och svettig cykeldator då jag kom tillbaka till byn vi bodde i:
Visa bilaga 596003